Presario 1200: krakend geluid bij activiteit WL-100G

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-10 20:22
om te beginen hoop ik dat dit de juiste subgroep is, zo niet dan zijn er nog altijd modjes :)

Ok, ik heb sinds kort een Compaq Presario 1200 (1200-xl109) notebook en een wl-100g Wireless netwerkkaart.
Op het moment dat de wl-100g veel data verstuurt / ontvangt dan hoor je gekraak over de speakers.
Ook als je geen muziek speelt en ook als de speakers gemuted zijn.

Het veranderen van de IRQ settings van de soundcard heeft niet geholpen, en ook het veranderen van de i/o mocht niet baten.

Zonder wl-100g zijn er geen problemen, en met weinig traffic hoor je ook niet super veel.
de geluidskaart is trouwens een VIA AC'97.
In windows (er draait windows XP op) kan je niets changen aan de IRQ / io settings.
Een ander PCMCIA slot werkt ook niet, daar er maar 1 slot is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier bijna het zelfde probleem met een Latitude C810 in combinatie met een wpc54g kaart en kop telefoon. Afgezien van betere afscherming van de koptelefoonkabel kan ik er niets op verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJD
probleem is dat het en op de koptelefoon en op de speakers is, wat ook zou kunnen is dat de wifi golven de soundcard storen. Heb je trouwens ook VIA audio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afscherming van je chipset zou misschien iets kunnen helpen ja. Nee ik heb geen via audio, zo uit mijn hoofd zit er een c-media in die Dell laptop. Bij mij hoor ik het alleen door de koptelefoon en dat komt dan weer omdat de aansluitingen .5 cm onder de wifi kaart zitten.

Op de Tecra S1 heb ik er totaal geen last van, maar daar zit de antenne dan ook rond het lcd scherm.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2004 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Niet de afscherming van de chipset, de afscherming van de kabels. het zou goed kunnen dat de WiFi signalen je audio storen, net zoals mobiele telefoons dat kunnen doen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJD
en dat houd dus in dat ik of de keus heb om me laptop open te slopen of de keus heb om geen wifi te gebruiken? Want ik neem aan dat andere wifi kaartjes er ook last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadMarky schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 19:50:
Niet de afscherming van de chipset, de afscherming van de kabels. het zou goed kunnen dat de WiFi signalen je audio storen, net zoals mobiele telefoons dat kunnen doen.
Kabelafscherming bij koptelefoon okay (zoals ik al vermelde) Maar storingen in de speakers van je laptop zal je toch moeten gaan denken aan extra afscherming van je chipset / mobo / speakers.

*Edit* @BJD

Open slopen van de laptop is een van de weinig opties m.i. Geen wifi gebruiken is natuurlijk een non optie. Gewoon leven met het kraken/zoemen/brommen is de andere optie 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2004 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJD
ok, ik heb nu ff op google lopen zoeken naar meer van dit soort problemen (ik dacht eerst dat het een IRQ probleem was) maar het blijkt dus dat die hele presario 1200 serie braq is qua afscherming van de geluidskabels. Ik denk idd dat de enige optie nog is om er mee te leven of de wifi maar op 50% van de power te zetten. (als de link het dan nog doet :()

[ Voor 13% gewijzigd door BJD op 18-12-2004 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 19:55:
[...]

Kabelafscherming bij koptelefoon okay (zoals ik al vermelde) Maar storingen in de speakers van je laptop zal je toch moeten gaan denken aan extra afscherming van je chipset / mobo / speakers.
Koptelefoonkabels werken een beetje als antenne, de chipset op je moederbord echt niet :P
Wat denk je dat draagbare MP3 spelers en walkmans gebruiken als antenne? Juist, vaak is dat de kabel van je koptelefoon.

@TS:
Helpt het niet om de koptelefoonkabel wat verder van de Wifi kaart af te houden? Een 2x zo grote afstand is ook een 2x zo zwak signaal dat opgepikt wordt.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koptelefoonkabels werken een beetje als antenne, de chipset op je moederbord echt niet :P
Wat denk je dat draagbare MP3 spelers en walkmans gebruiken als antenne? Juist, vaak is dat de kabel van je koptelefoon.

@TS:
Helpt het niet om de koptelefoonkabel wat verder van de Wifi kaart af te houden? Een 2x zo grote afstand is ook een 2x zo zwak signaal dat opgepikt wordt.
Huhu dat van die koptelefoon klopt, maar dat verhelpt zijn ingebouwde speaker probleem niet echt. Mooi voorbeeld dat de wat 'duurder' merken toch net iets verder kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een oplossing (niet echt een oplossing maar je bent van de herrie af)

stop een koptelefoon stekkertje in het betreffende gat en je hoort niks meer. Je geluid is ook weg maar de vervelende storing ben je ook kwijt.

Trekkerpiloot
Pagina: 1