Toon posts:

ADSL+2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Persbericht: InterNLnet en SURFnet starten ADSL2+

InterNLnet en SURFnet starten proef ADSL2+ voor hoger onderwijs en onderzoek BBned maakt werk van ADSL2+

BBned, InterNLnet en SURFnet starten een technische proef met ADSL2+, als eerste stap voor de uitrol van ADSL2+ in de eerste helft van volgend jaar. De proef zal worden uitgevoerd met gebruikers van de dienst SurfSnel ADSL, die InterNLnet in samenwerking met SURFnet aanbiedt. Met ADSL2+ hebben de gebruikers vanaf huis een veel snellere verbinding met SURFnet. Als de proef succesvol is, zullen BBned en InterNLnet voor medio 2005 ADSL2+ toegankelijk maken voor bedrijven en particulieren.

Lees het hele verhaal op: http://www.surfsneladsl.n....cgi?sectie=actueel&id=70

ADSL+2 bied hogere snelheden (28 mbit down 2 mbit up) en langere afstanden tot de centrale zijn mogelijk (7 km).

Nu heb ik zelf sufsneladsl (en woonachtig in amsterdam) en hoop met de pilot mee te mogen doen.
Wellicht dat er al mensen zijn die ADSL+2 hebben, of al bericht hebben gehad van hun provider (concepts, en wellicht meerdere isp's doen namelijk ook mee aan het pilot project) dat ze mee mogen doen. Het lijkt me leuk om in dit topic alles bij te houden met betrekking tot ADSL+2.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-02 15:09

JT

VETAK y0

Nog steeds weinig upload :| Doe me dan maar glasvezel, haal je wel meer upload.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-02 16:30

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Ik wil het wel :)

[ Voor 84% gewijzigd door Nijl op 18-12-2004 19:18 ]

You are NIJL-ed!

Verwijderd

Waarom hebben ze voor 28 mbit down en 2 mbit up gekozen?
Want 28mbit down is een beetje overkill lijkt mij, doe dan iets van 20mbit down en 10mbit up, dan lopen je torrentjes tenminste lekker hard :P.
Of gaat dat niet vanwege de techniek hoe adsl werkt?

Verwijderd

Geef mij ook maar hoor :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Asynchronous Digital Subscriber Line lijkt mij voldoende te zeggen. Het is niet een techniek die symetrisch werkt. Je hebt met versie 1 van ADSL toch ook niet Synchrone abbonnementen?
SDSL is een techniek die dit wel kan. Wellicht dat hier nu ook snellere varianten van komen (momenteel is 2,3 mbit synchrron nu het maximale van SDSL).

Maar ik hoop wel dat het een beetje ontopic kan blijven. Kreten van, zo dat wil ik ook wel en fiber is veel beter, brengt volgens mij niet zo veel om hier een leuke draad van te maken..

Sorry ik zie nu pas dat Nijl al een heel mooi topic heeft lopen: technische proef met ADSL2+

Ik zat de hele tijd op ADSL+2 te zoeken, maar kon niks vinden...... (vandaar ook nog eens een verkeerd topic)

Mag dus wel een slotje hebben dit draadje....

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2004 23:20 ]

Pagina: 1