Toon posts:

PC valt uit tijdens BurnK7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
PC is een beetje overgeclockt. FSB is 175mhz en Vcore is 1,7.

Specs:
AthlonXP 2600+
A7N8X Deluxe rev 2.0

Temperatuur op moment dat ik BurnK7 aanzet is 40 graden. En pc valt echt na een paar tellen al uit. Dus het lijkt me sterk dat het met de temperatuur te maken heeft.

Iemand een idee wat zo'n spontane uitval kan betekenen?

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-02 19:49

Acheron

updatepack.nl

Uitputting :?

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Verwijderd

Te zwakke voeding meestal..

Door de overweldigende informatie die je geeft is dat ongeveer wat ik me kan bedenken. :)

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Idd ook de voeding. Heb je er ook last van tijdens games ?

Wat ook nog kan is dat je cpu cooler niet goed zit dan kan het zijn dat de temp in het begin wel 40 is maar dan meteen in de 60 schiet. Maar met 60 zou hij nog niet moeten uitvallen. Probeer anders Prime95 eens en dan torture test. En dan de middelste waar bij staat maximum power consumption.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Astennu schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 19:03:
Idd ook de voeding. Heb je er ook last van tijdens games ?

Wat ook nog kan is dat je cpu cooler niet goed zit dan kan het zijn dat de temp in het begin wel 40 is maar dan meteen in de 60 schiet. Maar met 60 zou hij nog niet moeten uitvallen. Probeer anders Prime95 eens en dan torture test. En dan de middelste waar bij staat maximum power consumption.
Dan valt hij gewoon weer uit en weet hij nog niks :?

Wat hij moet doen:
- Temps checken.
- Voeding meten op de molex onder load.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de replies.

Voeding is een 350 watt Aopen. Die zijn vrij stabiel geloof ik. Verder geen bijzondere stroomvreters in me pc zitten op me GF6600 na dan.

Temps checken gaat niet, want pc valt daar te snel voor uit.

edit: Power Consumtion test even gedaan ( niet lang want burnk7 valt ook uit na paar seconden ) maar dat ging goed.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2004 19:20 ]

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 22:22
Even een overbodige hardeschijf eruit halen en dan de temps proberen te checken?
Of anders even met een multimeter de voltages checken, kan trouwens ook in de bios op jouw bord.

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Als je pc weer op standaard snelheid laat draaien, heb je er dan ook nog last van?

Verwijderd

Topicstarter
harry64 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 19:28:
Even een overbodige hardeschijf eruit halen en dan de temps proberen te checken?
Of anders even met een multimeter de voltages checken, kan trouwens ook in de bios op jouw bord.
Ik heb maar 1 hardeschijf, maar ik heb het geprobeerd zonder power connector in me GF6600, maar dan valt de pc ook uit tijdens BurnK7.
Frigolamptje schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 19:33:
Als je pc weer op standaard snelheid laat draaien, heb je er dan ook nog last van?
Ik heb BurnK7 gedraait met 170 FSB, en toen viel de pc niet gelijk uit.

• harry64
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 19:37:
[...]

Ik heb maar 1 hardeschijf, maar ik heb het geprobeerd zonder power connector in me GF6600, maar dan valt de pc ook uit tijdens BurnK7.
En voltages bekijken in de bios ?

[ Voor 3% gewijzigd door harry64 op 18-12-2004 19:39 ]

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 19:37:
[...]

[...]

Ik heb BurnK7 gedraait met 170 FSB, en toen viel de pc niet gelijk uit.
ds oc gewoon niet stabiel?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

Topicstarter
harry64 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 19:39:
[...]

En voltages bekijken in de bios ?
Ben net begonnen met overclocken, dus weet niet precies wat je bedoelt. Wat valt er precies te bekijken? Ik heb enkel de vcore wat opgeschroeft van 1,6 naar 1,7.
Mischien, maar 9mhz aan je fsb toevoegen mag toch geen gezeik geven lijkt me.

• harry64
Ik bedoel de voltages van je voeding, dat kan bij mij namelijk wel en ik heb hetzelfde bord.

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:03

_Ernst_

Mark It Zero!

Voltages zou je eigenlijk moeten meten met een multimeter tijden belasting, dan krijg je de beste waardes. Als je geen multimeter hebt met een programma tijdens belasting monitoren, achteraf na de reboot in de bios kijken heeft niet zo veel zin want dan is de computer al niet meer belast en zouden ze al weer herstelt zijn naar de onbelaste waardes.

Met overklokken zijn er nooit garanties, dus die 9 MHz kan net teveel zijn en zorgen voor een onstabiel systeem.

Last.fm

• Frigolamptje
Als het de barton versie is, net als de mijne, kan die 9Mhz wel veel verschil maken. ;) Ik zou het voltage nog wat hoger zetten en kijken wat ie dan doet. Samen met m'n Abit Kd7a heeft ie al op 2 of 2.1 volt gedraaid, dus je molt hem wel niet meteen. }) (enkel temperatuur in de gaten houden :> )

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:44
Mijn xp draait op 170 MHz stabiel en stort af op 175 MHz dus ik denk dat je het maximum gewoon bereikt hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Dan heb ik een verassing voor jullie, op 166mhz valt ie ook uit. Alleen moet burnk7 daar iets langer voor draaien. ( was iets van 40 seconden ).

Over die voltage waardes, dit stond er in de BIOS

+3,3V = 3,32
+5V = 4,86
+12V = 12,16

Niets mis mee toch?

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 15:10

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 20:09:
Dan heb ik een verassing voor jullie, op 166mhz valt ie ook uit. Alleen moet burnk7 daar iets langer voor draaien. ( was iets van 40 seconden ).

Over die voltage waardes, dit stond er in de BIOS

+3,3V = 3,32
+5V = 4,86
+12V = 12,16

Niets mis mee toch?
Maar bios is niet betrouwbaar en in het bios staat er zowat geen load op het systeem

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 19:43:
[...]

Ben net begonnen met overclocken, dus weet niet precies wat je bedoelt. Wat valt er precies te bekijken? Ik heb enkel de vcore wat opgeschroeft van 1,6 naar 1,7.

[...]

Mischien, maar 9mhz aan je fsb toevoegen mag toch geen gezeik geven lijkt me.
9mhz fsb is wel 12x9mhz aan je cpu speed toevoegen he......
Wat dus ~85mhz is.
Vind het nix gek dat die dan onstabiel wordt.neem eens wat faqs door enzo?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Archimond

Lopende Helpdesk

Mogen wij ook de complete lijst van je systeem onderdelen weten? Vooral het geheugen kan al best veel uitmaken, de A7N8X Serie borden van Asus willen alleen met een paar geheugenmodule merken/soorten echt goed overclocken (Veel gelezen op GOT in andere Topics).

Wat kun je nu nog doen:
- BIOS even updaten + eventueel de S-ATA controller
- Meer Voltage op je geheugen zetten: 2,8V (niet beschikbaar = ff BIOS updaten)
- FSB en Geheugen synchroon lopen, dus beiden handmatig instellen op dezelfde mhz en niet door SPD of Auto (werkt meestal ook sneller) veilig is eerst 166mhz proberen, als stabiel loopt allebei langzaam verhogen.
- Minder strakke timings, ipv 2,5-3-3-7> 2,5-4-4-11.

offtopic:
De pc van mijn neefje wilt ook niet hoger dan 180mhz FSB, 180MHZ geheugen, 170FSB/190mhz geheugen is ook stabiel, hij heeft 1GB twinmos PC3200 hynix chips (grote fout van mij, wel goedkoop :( ).
Met voltage van 2,8V op geheugen kan die op 200mhz booten, 2,7V = zwart scherm.
Alleen blijft die vastlopen als die windows XP net wilt laden :'(

Verwijderd

Topicstarter
@Archimond

AthlonXP 2600+
A7N8X Deluxe rev 2.0 (BIOS versie 1007)
2 x 256mb Corsair ValueSelect PC3200 ( Dual Channel )
Maxtor 120GB SATA, Silicon Image Controller versie 1.0.0.47
XFX GeForce 6600GT AGP
Een DVD en CDROM drive.

Verder weet ik niet veel van geheugen timings en voltages, dus die setting zullen waarschijnlijk op default staan.
En op 166mhz valt pc ook uit tijdens BurnK7.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2004 21:23 ]

• Frigolamptje
Deze computer==>eigenschappen, bij geavanceerd op "opstart-en herstelinstellingen" "computer automatisch opnieuw opstarten" uitvinken.
De volgende keer krijg je een blauw scherm en hier ^b]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/718455[/b] zie je hoe je aan de hand van die blauwe schermen meer te weten kan komen over je probleem.
Best even op voorhand doornemen zodat je weet waar je moet op letten.

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:03

_Ernst_

Mark It Zero!

En de voeding? en zoals al gezegt is, de voltages uit de bios zeggen eigenlijk niks, geen load en ook nog eens onbetrouwbaar.

offtopic:
@ Frigolamptje, gooi eens een spacie in je ondertitel, hij verneukt de layout een beetje :) (bij de paarse iig)

[ Voor 33% gewijzigd door _Ernst_ op 18-12-2004 21:47 ]

Last.fm

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
heb je memtest al een keer gedraaid sinds je pc zo geclockt is? Vaak is het juist geheuegn dat niet overweg kan met een serieuze OC :)

Verwijderd

Topicstarter
Frigolamptje schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 21:30:
Deze computer==>eigenschappen, bij geavanceerd op "opstart-en herstelinstellingen" "computer automatisch opnieuw opstarten" uitvinken.
De volgende keer krijg je een blauw scherm en hier ^b]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/718455[/b] zie je hoe je aan de hand van die blauwe schermen meer te weten kan komen over je probleem.
Best even op voorhand doornemen zodat je weet waar je moet op letten.
Gedaan, maar je hij valt nu niet meer uit :? . Vervelend, want dat maakt het probleem alleen maar lastiger op te sporen als de problemen heel wispelturing voorkomen.
_Ernst_ schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 21:32:
En de voeding? en zoals al gezegt is, de voltages uit de bios zeggen eigenlijk niks, geen load en ook nog eens onbetrouwbaar.
In WinXP zijn de voltages hetzelfde, en hoe de voltages zijn tijdens BurnK7 weet ik niet. Is ook lastig te bekijken als de pc na 2 of 3 seconden al uitvalt. ( en dat is in de meeste gevallen zo )
The_Stickie schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 21:44:
heb je memtest al een keer gedraaid sinds je pc zo geclockt is? Vaak is het juist geheuegn dat niet overweg kan met een serieuze OC :)
Memtest heeft ooit fouten gegeven. Maar toen ik de geheugenstrips afzonderlijk teste waren ze goed. Toen heb ik ze samen opnieuw getest en toen was het ook goed ! Raar maar waar.

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
waarom kijk je niet naar de temps terwijl je burnk7 draait ? met een prog ala speedfan? Als het niet lukt @ 175 mhz doe et dan eens @170 mhz , want dan kun je eens zien of de temps de lucht in vliegen

LinkedIn
BlackIntel

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 09:13
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 22:22:
[...]

Memtest heeft ooit fouten gegeven. Maar toen ik de geheugenstrips afzonderlijk teste waren ze goed. Toen heb ik ze samen opnieuw getest en toen was het ook goed ! Raar maar waar.
Doe een een langdurige test 2 uur ofzo; dan mag hij geen fouten geven @ standaard instellingen

Tevens hand eens een multimeter aan de psu; dit is vaak veel nauwkeuriger

vervang iig je voeding en flash ff je bios. Ik denk dat hier een fout in zin (al dan niet in combinatie met een temp prob)

if broken it is, fix it you should

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Doe anders ook een memtest. Ik denk niet dat dat het is hoor maar daar kun je ook nog wel eens iritante dingen door krijgen.

En probeer eens een andere voeding te krijgen.

Want het zou ook je mobo kunnnen zijn en heel mischien een cooler die niet goed zit maar dat laatste verw8t ik niet.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 22:22:
[...]

Gedaan, maar je hij valt nu niet meer uit :? . Vervelend, want dat maakt het probleem alleen maar lastiger op te sporen als de problemen heel wispelturing voorkomen.

[...]
Als hij dan niet meer uitvalt dan klopt er iets niet. Die optie is voor de reboot, maar jouw pc reboot niet, die valt uit. Dus of je hebt het verkeerd uitgelegd aan ons of er is iets mis met je windos install ofzo. Hij zou immers opnieuw moeten opstarten en dat doet hij niet..

Een instant reboot moet je zoeken bij het memory vaak. Memtest draaien dus.

Voeding kan het ook nog steeds zijn trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2004 10:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
EvilWhiteDragon schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 23:11:
waarom kijk je niet naar de temps terwijl je burnk7 draait ? met een prog ala speedfan? Als het niet lukt @ 175 mhz doe et dan eens @170 mhz , want dan kun je eens zien of de temps de lucht in vliegen
De processor temps blijven met kast open onder de 50 tijdens BurnK7. Dus daar kan het niet aan liggen.
elgringo schreef op zondag 19 december 2004 @ 02:24:
[...]

Doe een een langdurige test 2 uur ofzo; dan mag hij geen fouten geven @ standaard instellingen

Tevens hand eens een multimeter aan de psu; dit is vaak veel nauwkeuriger

vervang iig je voeding en flash ff je bios. Ik denk dat hier een fout in zin (al dan niet in combinatie met een temp prob)
Er is maar een recentere bios versie, en die voegt bijna niets toe. Niets zinnigs iig. En wat kan ik dan precies meten met zo'n multimeter, en zijn die dingen duur?
Astennu schreef op zondag 19 december 2004 @ 09:55:
Doe anders ook een memtest. Ik denk niet dat dat het is hoor maar daar kun je ook nog wel eens iritante dingen door krijgen.

En probeer eens een andere voeding te krijgen.

Want het zou ook je mobo kunnnen zijn en heel mischien een cooler die niet goed zit maar dat laatste verw8t ik niet.
Memtest doe ik morgen. ( heb geen zin vandaag om een paar uur naar een memtest scherm te kijken ;) )
Er zit btw wel net een nieuwe cooler op. Een zalman CNPS7000B-Cu, maar de temps zijn goed verder.
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 10:16:
[...]

Als hij dan niet meer uitvalt dan klopt er iets niet. Die optie is voor de reboot, maar jouw pc reboot niet, die valt uit. Dus of je hebt het verkeerd uitgelegd aan ons of er is iets mis met je windos install ofzo. Hij zou immers opnieuw moeten opstarten en dat doet hij niet..

Een instant reboot moet je zoeken bij het memory vaak. Memtest draaien dus.

Voeding kan het ook nog steeds zijn trouwens.
Een andere voeding heb ik hier niet zo bij de hand helaas.

En op het moment valt ie helemaal niet meer uit. Ik draai nu op 180 FSB, en na 15 minuten BurnK7 draaien crasht ie nog niet.

p.s. : Me multiplier bleek unlocked te zijn :9~

Edit: nog 1 vraagje. Wat zijn de effecten van een te lage vcore bij een overclock? Ik heb geen idee welke vcore waarde bij welke fsb waarde past namelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2004 14:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem nog steeds. Ik krijg helaas niet eerst een blauw scherm als de pc uitvalt. Memtest heb ik een lange tijd gedraaid, maar die kan geen fouten vinden.

Nou zegt MBM dat me CPU Socket 43 graden is en de CPU Diode 70 graden is. Dus mischien schakelt me moederbord de pc uit als die nog heter wordt tijdens BurnK7.
Alleen heb ik al een goede koeler (CNPS7000-Cu), en me CPU Socket is daardoor ook een aantal graden koeler geworden.

Andere voeding heb ik nog niet, dus dat kan ik helaas niet testen. Ben bang dat er toch is mis is met de koeler dan. Verder heb ik geen idee wat het kan zijn.

Verwijderd

Asus bordjes hebben een hardwarematige C.O.P. (Cpu Overheating Protection) en is dus niet in bios instelbaar. Bios updaten verandert dus weinig aan de zaak. Als het mobo denkt dat ie te warm wordt, schakelt hij zichzelf uit. Heb onlangs hetzelfde voorgehad met mijn Asus A7N8X-E Deluxe en Athlon XP 3000+ bij het (langdurig) draaien van Prime95 en het encoderen van films. (CPU intensieve dingen dus). Temp van de proc kwam volgens MBM en AsusProbe niet boven de 49°C.

Probleem bleek dat ik met het vervangen van mijn oude Epox moederbordje door de Asus mijn koeler slecht op de proc had bevestigd, waardoor die geen mooi contact maakte. Mss is het de moeite waard dit eens te checken.

Je zegt dat er net een nieuwe koeler op zit (CNPS7000B-Cu, ik heb de A versie :P ), dus haal hem er even af, verwijder de oude koelpasta, breng nieuwe aan en kijk dat die mooi egaal verdeeld is over het opp van de proc. Er wordt hier op GoT altijd op gehamerd dat het laagje zo dun mogelijk moet zijn, maar er moet wel overal wat tss zitten natuurlijk ;)

Succes

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2004 23:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 23:18:
Je zegt dat er net een nieuwe koeler op zit (CNPS7000B-Cu, ik heb de A versie :P ), dus haal hem er even af, verwijder de oude koelpasta, breng nieuwe aan en kijk dat die mooi egaal verdeeld is over het opp van de proc. Er wordt hier op GoT altijd op gehamerd dat het laagje zo dun mogelijk moet zijn, maar er moet wel overal wat tss zitten natuurlijk ;)

Succes
Ik heb er weer opnieuw koelpasta op gedaan, maar het helpt niets. Een dik of dun laagje, het maakt niets uit. Heb al een paar keer de koelpasta vervangen, maar de CPU diode blijft een temp van rond de 70 aangeven :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 16:03:
[...]

Ik heb er weer opnieuw koelpasta op gedaan, maar het helpt niets. Een dik of dun laagje, het maakt niets uit. Heb al een paar keer de koelpasta vervangen, maar de CPU diode blijft een temp van rond de 70 aangeven :(
Tijdens mijn zoektocht toen ook op verschillende mensen gestoten waarbij de C.O.P. deffect was. Mss is het je mobo? (fabrieksgarantie is drie jaar dacht ik voor een dergelijke Asus).

Verder: ziet je proc er nog intact uit? Geen klein hoekje weg ergens ofzo... Een crushed core heb ik al vreemde dingen zien doen.

Deed ie het wel goed met de vorige koeler? In dat geval denk ik niet dat het aan de voeding ligt, maar het kan nooit kwaad om eens aan de slag te gaan met de multimeter (vanaf een euro of 10 te verkrijgen in de betere doe het zelf en electronicawinkel).

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2004 16:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 16:16:
[...]

Tijdens mijn zoektocht toen ook op verschillende mensen gestoten waarbij de C.O.P. deffect was. Mss is het je mobo? (fabrieksgarantie is drie jaar dacht ik voor een dergelijke Asus).

Verder: ziet je proc er nog intact uit? Geen klein hoekje weg ergens ofzo... Een crushed core heb ik al vreemde dingen zien doen.

Deed ie het wel goed met de vorige koeler? In dat geval denk ik niet dat het aan de voeding ligt, maar het kan nooit kwaad om eens aan de slag te gaan met de multimeter (vanaf een euro of 10 te verkrijgen in de betere doe het zelf en electronicawinkel).
Hadden die andere mensen met een deffecte C.O.P. ook last van dat de diode een te hoge waarde aangaf?
Proc ziet er nog intact uit, en BurnK7 heb ik niet gedaaid met de vorige koeler. Overigens blijf ik het vreemd vinden want de CPU Socket geeft wel gewoon 45 graden aan. Alleen die CPU diode geeft zo'n hoge waarde aan.

edit : CPU diode staat nu op 80 :X ( pc is nu geeneens overgeclockt )

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2004 16:46 ]

Verwijderd

Lees de temps eens uit met verschillende programma's zoals:
Mother Board Monitor
Asus Probe
Speedfan

Zeggen ze allemaal hetzelfde? 80 is warm, zelfs voor een Athlon XP Barton

Oh ja, en ook nog:
Heb je met de vorige koeler ooit cpu intensieve dingen gedaan/kunnen doen?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2004 17:02 ]

Verwijderd

Ik heb een a7n8x-e deluxe rev. 1.04 (nieuwste bios) en die vind dat corsair value select geheugen (pc3200) niet lekker het draait op geen enkele fsb stabiel met mijn xp2600+ mobile. Heb er nu mijn kingston valuepc 2700 geheugen inzitten en het zooitje draait wel stabiel op 180 fsb!

my 2 cents..... geheugen

IK koop ook nooit meer een asus, helaas heb ik mezelf niet goed geinformeerd over het overclocken met dit merk en leek het een goede keuze. |:(

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 17:08:
Ik heb een a7n8x-e deluxe rev. 1.04 (nieuwste bios) en die vind dat corsair value select geheugen (pc3200) niet lekker het draait op geen enkele fsb stabiel met mijn xp2600+ mobile. Heb er nu mijn kingston valuepc 2700 geheugen inzitten en het zooitje draait wel stabiel op 180 fsb!

my 2 cents..... geheugen

IK koop ook nooit meer een asus, helaas heb ik mezelf niet goed geinformeerd over het overclocken met dit merk en leek het een goede keuze. |:(
Mja, maar dat verklaart nog niet waarom ie 80° wordt...

offtopic:
Overigens heb ik nog geen problemen ondervonden met de overclockbaarheid van Asus bordjes en ken ik verschillende mensen die er prima resultaten mee halen, maar soit, das jouw mening en een zinloze welles-nietes discussie.
Tendi is Asus fan :)

edit:
typfoutjes

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 17:01:
Lees de temps eens uit met verschillende programma's zoals:
Mother Board Monitor
Asus Probe
Speedfan

Zeggen ze allemaal hetzelfde? 80 is warm, zelfs voor een Athlon XP Barton

Oh ja, en ook nog:
Heb je met de vorige koeler ooit cpu intensieve dingen gedaan/kunnen doen?
MBM zegt 80
Probe geeft geen info over CPU diode, alleen de gewone CPU temp, de socket temp dus (45 graden)
Speedfan geeft veel verschillende temps, maar de 80 graden staat daar ook tussen.

En overigens zegt de BIOS ook 80 graden.

De vorige koeler heeft er een jaar opgezeten. En ik doe wel veel dingen met de pc, dus de pc zal vast wel soms intensieve dingen hebben gedaan.

Ik heb die nieuwe koeler er juist opgezet om een beetje te kunnen overklokken, maar als de pc zonder overclock al zo heet wordt dan is overklokken er niet bij natuurlijk.

Verwijderd

Mja, maar met die koeler zou een normaal geclockte 2600+ geen 80 graden mogen worden... Dus ofwel leest ie ergens iets verkeerd uit, ofwel is die koeler niet goed geplaatst imho.

Crushed core doet ook soms vreemde dingen, maar dat verklaart je temps niet...

Als je er zekert van bent dat de koeler goed is geplaatst denk ik dat je naar je mobo moet gaan kijken als oorzaak. CNPS7000A-Cu heeft bij mij ook eens een mobo gemold toen ik de pc verplaatste.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 19:57:
Mja, maar met die koeler zou een normaal geclockte 2600+ geen 80 graden mogen worden... Dus ofwel leest ie ergens iets verkeerd uit, ofwel is die koeler niet goed geplaatst imho.

Crushed core doet ook soms vreemde dingen, maar dat verklaart je temps niet...

Als je er zekert van bent dat de koeler goed is geplaatst denk ik dat je naar je mobo moet gaan kijken als oorzaak. CNPS7000A-Cu heeft bij mij ook eens een mobo gemold toen ik de pc verplaatste.
Core ziet er erg goed uit, dus ik denk dat de temp verkeerd wordt uitgelezen. Ik kan me niet voorstellen dat ik de koeler er 3 keer verkeerd op heb gezet :p

Ik zal eens kijken wat Asus hier over te zeggen heeft.

iig bedankt voor je hulp !
Pagina: 1