Sweex Router FTP instellen

Pagina: 1
Acties:

• turbodiesel13
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-04 14:39

turbodiesel13

---------------

Topicstarter
Okeej... eerder had ik dit geplaatst:

k heb op de site een stukje gelezen over mijn vraag maar de mensen begrepen de vraag niet en het stukje is nooit afgemaakt. Maar het probleem is als volgt. Ik heb nu dus een Sweex Router Annex-A Het internet (van zonnet) is nu gedeeld en ook hebben we een netwerk. Maar wat ik dus nu wil gaan doen is een FTP server laten draaien. Of bijvoorbeeld Remote Control. Maar nu is er een probleem want het werkt niet! Eerst hadden we een switch en moest ik de ftpserver laten draaien op de hoofd pc omdat er bij mij toen bij www.whatsmyip.org een netwerk nummer kwam te staan 192.168...... nu staat er wel 62.166.84.207 en dat staat ook verder in het FTP programma als ik er zelf heen ga dus binnen het netwerk doet hij niets. Ga ik naar 10.0.05 Dat is mijn netwerk IP adres dan pakt ie hem wel en kan ik inloggen maar dat gaat dus niet meer van buiten het thuisnetwerk. Hebben jullie misschien een idee hoe ik dit kan oplossen zodat ik het dus wel goed kan laten functioneren!?

Ik hoop dat een van jullie me snapt en dat ik het daarna verder snap :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Er werd mij verteld dat ik naar het Grote poorten topic moest kijken en dat ik ook ffies op FTP+Sweex moest zoeken! Dit heb ik gedaan maar veel wijzer word ik er niet uit! Er is mij duidelijk geworden dat ik in de instellingen van de router poort 21 moet doorverwijzen naar mijn netwerk ip ( 10.0.0.9 ) Maar mijn internet ip (62.166.84.207 ) daar moet uiteindelijk de FTP komen ik kom dr niet uit hoe ik nu die instellingen moet wijzigen. Heb wel FTP al enabled in de router dat moest ook. Wat moet ik btw invullen bij het ftp programma (gebruik Serve-U) het ip 62.166... tog? Want als ik die 10.0.0.9 doe kan ik alleen binnen het netwerk inloggen. Ik hoop dat jullie heel simpel een oplossing voor mij hebben want volgens mij moey het tog niet zo heel moeilijk zijn !? Maarjah mij lukt het niet 8)7 Naja ik hoop jullie wel O-)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2004 20:45 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:50

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik zou je graag willen helpen maar van die spaghetti die je tikt begrijp ik niks. Schrijf je je opstellen/werkstukken voor school ook zo :?

Begin eerst eens rustig neer te zetten wat precies de situatie is, ip-adressen, subnets, poortinstellingen enzovoort. Vergeet ook niet leestekens te gebruiken en normale te zinnen te formuleren, het is hier geen TMF chat.

Verwijderd

Doe maar niet van die brede lay-outverneukende lijntjes maken.

• turbodiesel13

turbodiesel13

---------------

Topicstarter
oke mensen sorry daarvoor maar ik weet het nu wel ik werd een beetje gefrustreerd van dat FTP uitproberen. Ik zal nu proberen het wat duidelijker uit te leggen.
Ik heb een adsl modem/router van Sweex annex-a. Met chip conexant hasbani. Nu probeer ik dus een ftp programma genaamd Serve-u te laten draaien. (andere programma's werken ook niet WSftp, cute ftp etc.) Nu moest er eerst in het software gedeelte van de router het één en ander aangezet worden. Dat was was
FTP - server stond al aan
Disable WAN side FTP access - vinkje ervoor weggehaald
TFTP server- aangezet.
Toen zeiden mensen dat ik mijn FTP poort (21) moest doorlinken naar mijn netwerk ip nummer
zal even de Ip nummers die ik weet erbij zetten.
Netwerk ip - 10.0.0.9
router ip - 10.0.0.2 (om de eigenschappen te kunnen veranderen)
Internet zonnet ip: 62.166.84.207
Subnetmasker van netwerk ip: 255.0.0.0
Dhcp staat ingeschakeld en is ip 10.0.0.2
ook dns en standaard gateway zijn 10.0.0.2
De poortinstellingen weet ik niet te vinden binnen de router
Nu wil ik dus op deze pc (10.0.0.9) bestanden halen bijv. op school of bij een vriend via FTP. Maar hij wil dus niet online via ip 62.166.84.207. Deed ik de FTP online via 10.0.0.9 was hij wel toegankelijk binnen het netwerk thuis maar erbuiten niet meer.
Nu de vraag van mij dus of jullie hier iets van weten? En ik hoop dat ik nu geen spaghetti meer typ zodat jullie het niet kunnen lezen.

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik zou Filezilla Server nemen, en dan bij het volgende scherm 62.166.84.207 als ip-adres opgeven. Vervolgens stuur je in je router 21 én 210 t/m 220 door. Als je dat namelijk niet doet kunnen mensen die per sé passive ftp moeten gebruiken niet op je server inloggen.
Afbeeldingslocatie: http://img55.exs.cx/img55/7051/naamloos4qo.th.png

• turbodiesel13

turbodiesel13

---------------

Topicstarter
Hardstikke bedankt!!! Het werkt nu ben nog beetje aan het kijken want de één kan er wel in komen en de ander niet. Wat is het precies als iemand 'passive' inlogt en wat is de andere kan het daarmee te maken hebben dat de één wel in kan loggen en de ander niet? Sommige mensen krijgen een time out waar kan dat aan liggen ?

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

turbodiesel13 schreef op maandag 20 december 2004 @ 22:22:
Hardstikke bedankt!!! Het werkt nu ben nog beetje aan het kijken want de één kan er wel in komen en de ander niet. Wat is het precies als iemand 'passive' inlogt en wat is de andere kan het daarmee te maken hebben dat de één wel in kan loggen en de ander niet? Sommige mensen krijgen een time out waar kan dat aan liggen ?
http://slacksite.com/other/ftp.html

• turbodiesel13

turbodiesel13

---------------

Topicstarter
ow dit is nou jammer! Gister deed hij het.. Start ik vandaag mijn PC op werkt het niet meer!! Niets veranderd nog even gekeken of er wat veranderd is in FileZilla maar dat staat goed!!! Alleen wat ik mij nu afvraag is hoef ik niets in de software van de router te veranderen?

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-04 11:33
Zeker geen vast ip-adres?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Passive en active staat kort in de grote poortmapping verhaal (sticky in NT). Je zult poorten moeten mappen of je pc in de DMZ moeten zetten.
thuis zul je een 10.* adres moeten gebruiken van buiten het 65.* adres.

Verder kan ik je niet meer helemaal volgen 8)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• turbodiesel13

turbodiesel13

---------------

Topicstarter
wel een vast ip. ik blijf steeds bij 10.0.0.9
Maar ik lees op internet steeds dat ik een virtuele server moet aan maken met de software van me modem/router het type heb ik gevonden en het is een CC300011. Maar bij virtuele server staat dat je Public Port en Private Port moet invullen. Ergens anders op deze site had ik iets gezien van iemend die zijn poorten 21 en 20 bij beiden invulde en bij Host IP Address zijn netwerk ip nummer invulde dat zou bij mij dus zijn:
Private: 21 Public: 21 TCP 10.0.0.9
Maar vervolgens doet hij het nog niet. Nou vraag ik me af of er zowieso een update van de firmware is? Niet op de site te vinden! En er staat dat er een ingebouwde NATfirewall inzit zodat er geen toegang is vanaf het internet naar prive adressen. Zou dat er mee te maken kunnen hebben? Ondanks dat ik bij 'Miscellaneous Configuration' het checkboxje hebt uitgevinkt waarin staat: 'Disable WAN side FTP access' ??

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:00
turbodiesel13 schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 16:20:
wel een vast ip. ik blijf steeds bij 10.0.0.9
Hij bedoelt dat je IP-adres op het internet veranderd is dus ipv bijv. xxx.xxx.xxx.100 is het nu xxx.xxx.xxx.200

om eventueel zelf vanaf je pc te checken of je ftp werkt kan je http://www.web2ftp.com/ gebruiken :) gebruik ik ook altijd ff om te kijken of mn ftp werkt

[ Voor 24% gewijzigd door MewBie op 21-12-2004 16:39 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• turbodiesel13

turbodiesel13

---------------

Topicstarter
Dat is wel een handige site jah! hoef ik niet steeds op msn aan iedereen te vragen of ze het wel eens willen gaan proberen. Maar zoals het er nu voor staat krijg k mijn FTP niet eens online dus heeft deze site momenteel nog niet echt veel nut... En me Ip blijft constant op het internet. Heb daar niets voor veranderd en als je met ipconfig /all kijkt blijft hij ook steeds hetzelfde..

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-04 11:49

Sosabowski

nerd

turbodiesel13 schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 16:54:
En mijn Ip blijft constant op het internet. Heb daar niets voor veranderd en als je met ipconfig /all kijkt blijft hij ook steeds hetzelfde..
Daar hoef jij ook niks voor te veranderen. Dat doet je ISP wel voor je.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• turbodiesel13

turbodiesel13

---------------

Topicstarter
Waar zou je dat kunnen zien dan ?

• turbodiesel13

turbodiesel13

---------------

Topicstarter
Als ik ook in de Router configuratie een Diagnostische test laat draaien geeft hij een fout aan:

Diagnostic Test
Checking LAN Connection
Testing Ethernet LAN connection : PASS HELP

Checking ADSL Connection
Testing ADSL Synchronization : PASS HELP

Checking Circuit 0 for Network Connection
Test ATM OAM Segment Loop Back : PASS HELP
Test ATM OAM End-to-End Loop Back : PASS HELP
Test Ethernet connect to ATM : PASS HELP
Test simple ppp session 0 PPP Layer connection : PASS HELP
Test simple ppp session 0 IP connect to PPP : FAIL HELP

Testing Internet Connection
Ping primary DNS : SKIPPED HELP
Query DNS for www.conexant.com : SKIPPED HELP
Ping www.conexant.com : SKIPPED HELP

Als je op help klikt geeft hij aan:

Check IP Assignment
This test returns PASS if your DSL modem has been assigned a valid IP address by your service provider through DHCP or your DSL modem is assigned a valid IP address statically.
If this test returns FAIL, run this test again a few minutes after this test is completed. If this test returns FAIL consistently and DHCP client is enabled on your DSL modem, check with your service provider. If this test returns FAIL consistently and your DSL modem is statically assigned an IP address, make sure the IP address is the correct one assigned by your service provider.
This test returns SKIPPED if the "AAL5 Connection" test does not return PASS.

Wat kan ik hieraan doen en kan dat wat te maken hebben met dat de FTP niet werkt ??

• turbodiesel13

turbodiesel13

---------------

Topicstarter
Okeej Ik ben weer een stukje verder. Met het programma Bullet Proof FTP server heb ik het voor elkaar gekregen een FTP server op internet te zetten alleen dan wel via poort 1111 die ik in mijn router heb doorverwezen naar mijn netwerk ip 10.0.0.9. Nu kunnen mensen alleen niet via internet explorer naar mijn FTP dan geeft hij een error. Ook lukt het sommige niet om via FTP programma's mijn ftp te benaderen. In zowel het FTP programma als de internet explorer word wel het poort nummer neergezet. Mensen kunnen wel inloggen via de website http://www.net2ftp.com/
waarmee je via het web op een ftp kunt inloggen.

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

turbodiesel13 schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 21:08:
Okeej Ik ben weer een stukje verder. Met het programma Bullet Proof FTP server heb ik het voor elkaar gekregen een FTP server op internet te zetten alleen dan wel via poort 1111 die ik in mijn router heb doorverwezen naar mijn netwerk ip 10.0.0.9. Nu kunnen mensen alleen niet via internet explorer naar mijn FTP dan geeft hij een error. Ook lukt het sommige niet om via FTP programma's mijn ftp te benaderen. In zowel het FTP programma als de internet explorer word wel het poort nummer neergezet. Mensen kunnen wel inloggen via de website http://www.net2ftp.com/
waarmee je via het web op een ftp kunt inloggen.
Internet Explorer maakt gebruik van passive FTP (dit kan je uitzetting in de instellingen), waarvoor je dus specifieke poorten moet doorsturen (zie mijn voorbeeld van Filezilla). Passive is ook nodig als de gebruiker achter een firewall of NAT-router zit dus je moet het sowieso aan de praat zien te krijgen, wat dus erg simpel kan met o.a. Filezilla.
Pagina: 1