[XP] Foldericon veranderen van map op W2k share

Pagina: 1
Acties:

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Hoe kan ik een foldericon veranderen van een map op een w2k server vanaf mijn XP werkstation?
Dit zie ik bij een map op de share, geen optie om het icon te veranderen dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/48165/full.jpg

En dit bij een lokale map, hier is het duidelijk dus wel mogelijk:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/48164/full.jpg

Bij mijn zoektocht op Google kwam alleen maar 3rd parties appz tegen, dat is in de eerste instantie niet mijn bedoeling. Ik wil gewoon de foldericons van mappen op deze w2k share aanpassen en gebruik kunnen maken van de icons in shell32.dll. Iemand suggesties?

[ Voor 10% gewijzigd door InSPiRE op 02-01-2005 13:23 . Reden: locatie pics gewijzigd ]

Verwijderd

Ja, baggeren.

Zoeken waar in de registry de verwijzing naar het huidige picto staat, en dat veranderen naar wat jij wilt.

Dan kan zo'n 3rd party app helpen, die geven soms welis de exacte locatie van het picto weer, bv "blabla.dll,3". Dan kun je daar al op zoeken.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

InSPiRE schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 18:39:
Hoe kan ik een foldericon veranderen van een map op een w2k server vanaf mijn XP werkstation?
Dit zie ik bij een map op de share, geen optie om het icon te veranderen dus:
[afbeelding]
Ik zie toch heel duidelijk de knop 'Choose picture'? :)

• InSPiRE
elevator schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 19:58:
[...]

Ik zie toch heel duidelijk de knop 'Choose picture'? :)
Ik wil gewoon de foldericons van mappen op deze w2k share aanpassen en gebruik kunnen maken van de icons in shell32.dll. Iemand suggesties?
Ik neem het je niet kwalijk hoor...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je dan niet gemakkelijker het icoon 'extracten' uit de shell32.dll en deze vervolgens gebruiken als icon? :)

• InSPiRE
Zoals gesuggereerd heb ik het betreffende icon wat ik wil gebruiken extract uit de shell32.dll. Bewaard als een jpg op mijn computer en in de eigenschappen van de betreffende folder via "Choose Picture" getracht dit icoon te "koppelen" aan deze folder. Helaas dat werkt niet.

Een work-around voor mijn probleem is elke map van de share waar ik het icoon van wil veranderen kopiëren naar mijn computer (lokaal dus) en daar de aanpassingen maken en dan weer terug kopiëren. Het nadeel is van deze work-around is dat het best tijdrovend is.

Ook het kopiëren van de desktop.ini met daarin:
[.ShellClassInfo]
IconFile=%SystemRoot%\system32\SHELL32.dll
IconIndex=146
...heeft geen effect. Maar wanneer ik een map heb met een non standard icoon en ik wil deze folder weer met een standaard icoon zien werkt het verwijderen van de desktop.ini wel.
Pagina: 1