Toon posts:

Mysql client updaten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mn hele bak leegegooid en probeer nu weer apache, php en mysql draaiende te krijgen.

Heb geinstalleerd en even een phpinfo(); bestand aangemaakt en die 2 werken goed. Nu probeer ik alleen de mysql server te benaderen via php. Heel simpel met het volgende:

PHP:
1
2
3
4
5
6
<?php

mysql_connect('localhost', "root", "wachtwoord");
mysql_select_db('test');

?>

Telkens als ik dit script uitvoer krijg ik de volgende error:

Warning: mysql_connect(): Client does not support authentication protocol requested by server; consider upgrading MySQL client in k:\www\test.php on line 3

Warning: mysql_select_db(): Access denied for user 'ODBC'@'localhost' (using password: NO) in k:\www\test.php on line 4

Warning: mysql_select_db(): A link to the server could not be established in k:\www\test.php on line 4

Ik maak gebruikt van het volgende:

Apache 1.3
PHP 4.3.10
MySQL 4.1

Als ik via de admin tool van sql inlog lukt het me wel. dus met de inloggegevens is niks mis. Mischien komt het bij jullie bekend voor. Via google heb ik niet echt wat kunnen vinden...

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Misschien is zoeken op GoT of mysql.com ook een idee? ;)

http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/Old_client.html

Verwijderd

Topicstarter
okeeeeej.... en als ik nu is gewoon een nieuwere versie van mysql installeer, zou dat ook werken? of een nieuwere php, of wat dan ook?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2004 18:22 ]

• X-Lars
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Nee, met de nieuwste versies (vanaf 4.1 geloof ik) gebeurt dat juist :) onzin

[ Voor 19% gewijzigd door X-Lars op 18-12-2004 18:24 ]

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:14

WPN

ik heb IIS (xp)
php 4.3.9
mysql 4.0.22

ik draaide eerst mysql 4.1 en php5.0.2 daarmee kreeg ik die melding ook... toen eerst geprobeert met php 4.3.9... ging niet, en toen mysql naar 4.0.22 gedowned en het werkte weer perfect
(en ben te lui om nu php 5.0.2 te installen)

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• X-Lars
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Op de link die ik hierboven gaf staan eenvoudige stappen om het euvel te verhelpen. Daarnaast heeft MySQL 4.1 aardige nieuwe features.

Verwijderd

Topicstarter
hehe. Hou de pagina in gedachten! Bedankt Lars. Heb nu alleen dus ff voorlopig 4.0.22 geinstalleerd. Probleem is nu wel verholpen..

Heb ff een database nodig voor het weekend zodat ik verder kan kloten met scripten ipv installen:)

Hij werkt nu in ieder geval wel...
Pagina: 1