Beste mensen,
Ik heb na 2 dagen lang zoeken en proberen nog steeds problemen met mijn nieuwe hardeschijf.
Als ik mijn nieuwe schijf wil benaderen doormiddel van kopieren of raadplegen stijgt mijn CPU tot 100% en gaat alles schokken.
Ik zal eerst even wat informatie geven.
Windows Xp SP1
AMD 1800 XP+
512 DDRAM
ASUS mobo (benaming weet ik niet cker iets met e266-e) (Als het van belang is zoek ik het op)
Western Digital 80 GB ... 7200 RPM ... 8 MB Cache
En dan de nieuwe hdd Maxtor 200 Gb (Volgens mijn Plus 9)... 7200 RPM ... 8 MB Cache
IDE Kabel DMA 66 (80 adderig) (Blauw, Grijs, Zwart)
Blauw in Mobo
Grijs SLAVE (Nieuwe HDD)
Zwart MASTER (Oudere HDD)
Op mijn Oudere HDD (Werkt perfect btw) staat Windows XP en functioneerd als MASTER
(Jumper zit op de goeie plek & wordt ook herkent als MASTER)
Op mijn nieuwe HDD functioneerd als SLAVE en staan (na 5 uur lang kopieren) bestanden
(Jumper is niet nodig & wordt herkent als SLAVE)
Ik heb programma van MAXTOR gebruikt (PowerMax 4.09) en die gaf geen fouten.
Heb op Internet en natuurlijk op GOT gekeken wel wat over gevonden.
Waarschijnlijk iets met de PIO modus

Heb de optie 'DMA, indien beschikbaar' geselecteerd en opnieuw opgestart..... nog steeds traag
Heb op internet gelezen dat doormiddel van de Primair IDE kanaal te verwijderen en door windows opnieuw te laten installeren ook kan helpen.... nog steeds traag
Heb nog een tooltje gedownload om de "prestaties" te bekijken en hier een screenshot daarvan.
Rood is mijn schijf en die blauwe is een voorbeeld (om indicatie te geven)

Heb in de bios nog gekeken maar daar staat bijna niks.
wel iets met SMART monitoring ofzo (heb ik ook ge-enabled maar dat hielp niet)
Graag jullie help!
Ik zou het knap vinden als jullie een oplossing voor dit probleem weten, maar dat terzijde
Vriendelijke groeten,
Niels
Ik heb na 2 dagen lang zoeken en proberen nog steeds problemen met mijn nieuwe hardeschijf.
Als ik mijn nieuwe schijf wil benaderen doormiddel van kopieren of raadplegen stijgt mijn CPU tot 100% en gaat alles schokken.
Ik zal eerst even wat informatie geven.
Windows Xp SP1
AMD 1800 XP+
512 DDRAM
ASUS mobo (benaming weet ik niet cker iets met e266-e) (Als het van belang is zoek ik het op)
Western Digital 80 GB ... 7200 RPM ... 8 MB Cache
En dan de nieuwe hdd Maxtor 200 Gb (Volgens mijn Plus 9)... 7200 RPM ... 8 MB Cache
IDE Kabel DMA 66 (80 adderig) (Blauw, Grijs, Zwart)
Blauw in Mobo
Grijs SLAVE (Nieuwe HDD)
Zwart MASTER (Oudere HDD)
Op mijn Oudere HDD (Werkt perfect btw) staat Windows XP en functioneerd als MASTER
(Jumper zit op de goeie plek & wordt ook herkent als MASTER)
Op mijn nieuwe HDD functioneerd als SLAVE en staan (na 5 uur lang kopieren) bestanden
(Jumper is niet nodig & wordt herkent als SLAVE)
Ik heb programma van MAXTOR gebruikt (PowerMax 4.09) en die gaf geen fouten.
Heb op Internet en natuurlijk op GOT gekeken wel wat over gevonden.
Waarschijnlijk iets met de PIO modus
Heb de optie 'DMA, indien beschikbaar' geselecteerd en opnieuw opgestart..... nog steeds traag
Heb op internet gelezen dat doormiddel van de Primair IDE kanaal te verwijderen en door windows opnieuw te laten installeren ook kan helpen.... nog steeds traag
Heb nog een tooltje gedownload om de "prestaties" te bekijken en hier een screenshot daarvan.
Rood is mijn schijf en die blauwe is een voorbeeld (om indicatie te geven)
Heb in de bios nog gekeken maar daar staat bijna niks.
wel iets met SMART monitoring ofzo (heb ik ook ge-enabled maar dat hielp niet)
Graag jullie help!
Ik zou het knap vinden als jullie een oplossing voor dit probleem weten, maar dat terzijde
Vriendelijke groeten,
Niels