Toon posts:

Muis/Toets op COM poort

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
aloha,

Heb gisteren voor mijn laptop een externe muis en toetsenbord gekocht.
Allebei PS2. Nu heb ik maar 1 PS2 poort, maar nog wel een vrije COM poort. Ik heb dus een adaptor COM -> PS2 gekocht maar nu krijg ik het apparaat wat aan de adaptor hangt niet aan de praat, muis of toetsenbord ze willen niet gedetecteerd worden door W98.

Moet ik ergens iets instellen of zo. Of drivertje downloaden ??

? Heb ook nog een intern modem welke gebruik maakt van een COM ?? is dit het probleem ?

Het is een draadloze muis.

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Je kan volgens mij alleen je muis op een com poort aansluiten. Als je zeker wilt weten of het probleem veroorzaakt wordt door je modem (dat kan zeer goed nl.) zou ik de modem even uitschakelen en kijken of de muis dan wel werkt. Het komt trouwens vaak voor dat ps2-muizen aangesloten met een converter op de com poort gewoon op bepaalde systemen niet werken. Volgens mij kan je ook een ps2-splitter aanschaffen en beide apparaten op de ps2-poort aansluiten, ik heb daar echter geen ervaring mee.

Suc6.

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Verwijderd

Topicstarter
Kun je btw een toetsenbord op een seriele poort aan de praat krijgen ??

Verwijderd

Je moet gewoon zo'n splittertje kopen, die zijn daar speciaal voor gemaakt.:)

Verwijderd

de drivers van die muis zoeken waarschijnlijk alleen naar de ps\2 poort. Op de seriele poort kijkt ie waarschijnlijk niet eens, en meestal werkt zo'n adaptertje alleen als hij er bij zat.En seriele toetsenborden bestaan niet, de keyboard controller zoekt of op een ps\2 poort of op een AT poort(en die zal er wel niet inzitten :))

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

zoals KIP al zei kan je gewoon een ps/2 splitter kopen (zit meestal bij een notebook) zodat je keyboard en mouse tegelijk op ps/2 kan draaien.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Pagina: 1