Toon posts:

PC133 geheugen met Athlon en Asus A7V

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

onlangs een Athlon 1 Ghz gekocht met PC133 geheugen en een Asus A7V. In bios aangegeven dat ik de Sdram op 133 wilde hebben. Na complete installatie draaide windows goed alleen hangt mijn systeem steeds als ik games aan het spelen ben. Als ik het geheugen terug zet op PC100 heb ik nergens last van. Heb van de Asus cd de 4 in 1 drivers geinstalleerd, hebben jullie een idee of ik op het mobo nog meer moet instellen met behulp van de dip switches.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Nee, je hoeft niks te doen, waarschijnlijk is je geheugen brak, of je bent geflest.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
als ik geflest zou zijn of als het geheugen brak is, dan zou windows er ook moeilijk over moeten doen. Aangezien ik er alleen last van heb als ik aan het gamen ben moet het iets anders zijn, helaas ontgaat het mij.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Andere geheugenslot proberen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:26
heb je in de a7v bios geen optie "controlled by spd" dat werkt waarschijnlijk beter.
Anders:
Cas2/Cas3
Agp 4x/2x
fastwrites aan/uit

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Topicstarter
Zit nu helaas op m'n werk maar ik zal vanavond is kijken wat ik verder in de bios allemaal kan instellen.

Verwijderd

Topicstarter
FrankGuthrie,

Helaas heb ik maar 1 geheugenmodule en zover ik weet is het nog steeds niet mogelijk om een ander slot te gebruiken.
Mijn pc heb ik bij computer-land gekocht en de technische dienst daar vertelde me dat ik opnieuw moest installeren en ipv. de turbo mode de standaard moest installeren voor zowel mobo als video kaart. Vermoedelijk wordt hier de instelling voor AGP bedoelt maar dat kan ik dus niet terug vinden :(

Verwijderd

Mijn pc heb ik bij computer-land gekocht en de technische dienst daar vertelde me dat ik opnieuw moest installeren en ipv. de turbo mode de standaard moest installeren voor zowel mobo als video kaart. Vermoedelijk wordt hier de instelling voor AGP bedoelt maar dat kan ik dus niet terug vinden :(
Ze doelen hierbij op de VIA 4in1 drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Kitahara,

Ik zie dat je hetzelfde mobo hebt en min of meer hetzelfde geheugen, heb jij problemen met PC133 en zo nee wat doe ik verkeerd?

Verwijderd

ik heb ook een asus a7v met 256mb pc133, nergens last van en draait op 133

Verwijderd

Topicstarter
en het enige wat je gedaan hebt is in je bios de SDRAM op 133 zetten en de 4 in 1 drivers installeren op standaard mode?

• actieman
imo waren er nogal wat problemen met de a7v icm niet_a_merkgeheugen en/of combinaties/mixen.

De a7v schijnt beetje kieskeurig te zijn.
Naja met 128mb kingston en 128mb apacer werkt prima op 133mhz :)

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

en het enige wat je gedaan hebt is in je bios de SDRAM op 133 zetten en de 4 in 1 drivers installeren op standaard mode?
In het BIOS staat het RAM inderdaad op 133, maar ik heb wel de VIA drivers in Turbo mode geïnstalleerd.

Ik zal eens kijken wat Sandra over het geheugen te melden heeft ...

Verwijderd

Oh ja, als je niet overklokt, staan alle 10 de dip-switches gewoon op 'off'.

Mijn geheugen komt toevallig ook bij Computerland vandaan (HCC-dagen).

Ik zal er eens een DIMM uithalen en kijken wat er allemaal wel niet opstaat, kijken of je er iets van herkent.

Verwijderd

Topicstarter
als je wilt kijken graag. Ben gister nog bij computer land geweest en mocht daar een soorgelijke configuratie bekijken. Heb mijn bios instellingen aangepast maar nog steeds hetzelfde resultaat, het zou natuurlijk ook mijn videokaart zijn die dan de bottleneck is. Ik heb als kaart een Asus 7100, zo'n MX kaart. Heb computer land gebeld en ga vanavond die kaart omruilen voor een echte Geforce 2 kaart, want ik merkte al dat ik aan de max zat met deze :(

Verwijderd

Heb mijn bios instellingen aangepast maar nog steeds hetzelfde resultaat, het zou natuurlijk ook mijn videokaart zijn die dan de bottleneck is. Ik heb als kaart een Asus 7100, zo'n MX kaart. Heb computer land gebeld en ga vanavond die kaart omruilen voor een echte Geforce 2 kaart, want ik merkte al dat ik aan de max zat met deze :(
Ja, ik heb dus een V7700 Deluxe en daarvan heb ik ook de driver op 'Turbo Mode' geïnstalleerd. Daar zou het aan kunnen liggen.

Verwijderd

als je wilt kijken graag.
Ik heb gekeken ;) en dit staat erop:

SpecTek
P16M648YLEF7 - 133CL3A
0041 M1/N15998 D7

Hoop dat je er (nog) iets aan hebt

• Pug
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-07 15:48

Pug

Op zaterdag 06 januari 2001 15:21 schreef Kitahara het volgende:

[..]
Ja, ik heb dus een V7700 Deluxe en daarvan heb ik ook de driver op 'Turbo Mode' geïnstalleerd. Daar zou het aan kunnen liggen.
Ik probeer de External clock op 133Mhz te krijgen. Dat lukt niet en de BIOS meld dit netjes na de crash. Zou toch moeten werken?
Ram staat wel ingesteld op 133Mhz.
Ligt dit aan het geheugen?

• B.A. Baracus
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

Op donderdag 04 januari 2001 11:46 schreef actieman het volgende:
imo waren er nogal wat problemen met de a7v icm niet_a_merkgeheugen en/of combinaties/mixen.

De a7v schijnt beetje kieskeurig te zijn.
Naja met 128mb kingston en 128mb apacer werkt prima op 133mhz :)
Ja, heb ik dus ook nu. Een bankje van 128 van "tyi" en een bankje van 64 van "m-tec" willen niet tegelijk op de a7v. Apart werken ze prima, maar samen = meteen gpf's en blues screens. Best kut.

Verwijderd

Had precies hetzelfde probleem .. 2 x 128mb pc133 .. perfect op 100 grote ramp op 133 .. geruild bij partsandbytes voor ander merk en werken als een trein .. schijnt inderdaad een bekend probleem te zijn bij A7V MB ..

Verwijderd

Ja, klopt ik heb ook dezelfde probleem:
2 X nieuwe m-tec 128 MB gekocht en mijn pc loopt vaak vast:

En wat kun je er tegen doen ... ja?

• actieman
ruilen voor A-merk geheugen of op een lagere snelheid / hogere CAS proberen. (133mh cas 3 of 100mhz cas2 / Cas3)

I’m not like the OTTERS

• D-RiSe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

system performance: normal

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

Pagina: 1