Ik denk dat er een paar woorden in je post ontbreken waardoor je vraag me niet helemaal duidelijk is. Heb ik het juist als ik zeg dat je een DLL geschreven hebt in C++ en nu de controls in Windows XP style ziet terwijl jij liever de Windows 2000 style had gezien? Of net omgekeerd? En op welk platform draai je het ding? Windows XP? Da's natuurlijk ook interessant om weten, want ik weet niet of je bvb op de oudere Windows systemen (bvb Windows 2000) een Windows XP style tevoorschijn kunt toveren (ik zou in ieder geval niet weten hoe).
In ieder geval weet ik dit nog uit het hoofd: als je de oude style ziet op Windows XP en je wil de XP style krijgen kun je dit doen door een 'manifest'. De details ga ik hier niet beschrijven want die zou ik ook alweer ff moeten opzoeken (grofweg weet ik het nog wel maar enkel de ruwbouw levert jou ook niet veel op natuurlijk). Es zoeken met google op 'xp theme style manifest' ofzo, gegarandeerd hits

Het omgekeerde (old style controls) op Windows XP heb ik ook es gedaan in een applicatie, maar dat was niet met MFC (gewoon rechtstreeks good old windows code met platform SDK). En daarvoor heb ik wat moeten prutsen met een functie die in UxTheme.dll gedefinieerd is (SetWindowTheme met name). Misschien dat het iets oplevert als je daarmee es gaat zoeken. It's worth a try