Voor de zoveelste keer ben ik al uren op zoek naar een oplossing voor mijn probleem, tenminste, als het een probleem is. Ik hoop dat ik eindelijk eens verlost kan worden van mijn vraag.
Ik ben in het bezit van een Asus A7N8X-E Deluxe. In de specificaties staat het volgende vermeld mbt het geluid:
Bij het uitvoeren van de tests die bij de NVIDIA drivers hoort komt er een harde pieptoon uit de speaker.
Bij het gebruik van de nieuwe MP3 Surround Player van Fraunhofer werkt de centrale speaker ook.
Bij het afspelen van een normale MP3 in de Windows Media Player werkt hij niet (als ik me niet vergis klopt dit ook, omdat normale MP3 geen 6 kanalen ondersteund).
Echter wat ik niet snap, wanneer ik de DVD Bad Boys in de DVD-speler stop, krijg ik in beeld te zien dat er Dolby Surround is, echter ook dan komt er geen geluid uit de centrale speaker.
Wat ik me tot slot ook afvraag, bij Asus spreken ze van een digitaal PC Speaker Systeem. Maar is de Creative P580 nu wel of geen digitaal speaker systeem? Misschien kan het hier aan liggen dat de centrale speaker niet werkt
Ik ben in het bezit van een Asus A7N8X-E Deluxe. In de specificaties staat het volgende vermeld mbt het geluid:
Hierop heb ik als speakerset Creative P580 aangesloten, met de volgende specificaties:SoundStorm™ / Dolby® Digital Audio
Ervaar de volle kracht van surround sound audio met de NVIDIA® SoundStorm™. Voel de impact van games en audio dankzij de APU (Audio Processing Unit) De Dolby® Digital 5.1 encoder levert een zeer helder digitaal signaan aan een home theater receiver of digitaal PC speaker systeem.
Het probleem is nu dat de centrale speaker nauwlijks werkt.Introduction
The fast, effective solution for powerful surround sound.
The Creative® Inspire™ P580 5.1 speaker system brings home theatre audio quality to the desktop. When used with a Creative® Sound Blaster 5.1 sound card it gives an audio performance of stunning quality and realism - perfect for a breathtaking home theatre experience in games and movies. Used with a 4-channel sound card, it can up-mix the input to 6-channel surround sound. The 17 Watts RMS wood subwoofer gives room-shaking results, while the five satellites, each offering 6 Watts RMS, ensure optimum acoustic dispersion for a truly immersive ‘sound stage'. The wired remote features a headphone socket as well as volume/bass controls.
Powered subwoofer and 5 satellites ensure immersive sound projection.
Magnetically-shielded satellites can be positioned near monitor.
Proprietary CMSS up-mix technology gives 5.1 surround sound with 4-channel sound cards.
Used with a 5.1 Sound Blaster® sound card delivers exciting gaming action with EAX® and DirectSound® 3D content.
Amazing Dolby® Digital home theatre impact when used with a 5.1 Sound Blaster® sound card.
Speaker Power:
Satellite: 6 Watts RMS per channel
Subwoofer Power: 17 Watts RMS
Bij het uitvoeren van de tests die bij de NVIDIA drivers hoort komt er een harde pieptoon uit de speaker.
Bij het gebruik van de nieuwe MP3 Surround Player van Fraunhofer werkt de centrale speaker ook.
Bij het afspelen van een normale MP3 in de Windows Media Player werkt hij niet (als ik me niet vergis klopt dit ook, omdat normale MP3 geen 6 kanalen ondersteund).
Echter wat ik niet snap, wanneer ik de DVD Bad Boys in de DVD-speler stop, krijg ik in beeld te zien dat er Dolby Surround is, echter ook dan komt er geen geluid uit de centrale speaker.
Wat ik me tot slot ook afvraag, bij Asus spreken ze van een digitaal PC Speaker Systeem. Maar is de Creative P580 nu wel of geen digitaal speaker systeem? Misschien kan het hier aan liggen dat de centrale speaker niet werkt