[Analoge camera] Krasje op LCD scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 766 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• klomp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-11 15:08
Hey mensen ik heb een krasje op het lcd scherm van mijn nikon f75, na wat onderzoek gedaan te hebben via de search kwam ik nog niet echt op een nuttig/werkende oplossing uit,

het gaat om een krasje dwars over het lcd schermpje, als ik hier bescherm folie over heen doe, en dit netjes erop maak (geen belletjes of wat dan ook eronder en goed in vorm snij) zou ik het krasje dan nog zien? of in ieder geval minder.

of is het zelfs mogelijk om met een of ander vloeibaar goedje (/me denkt aan nail repair ofzo)
het krasje op te vullen, en dan te "polijsten" zeg maar.

iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken? ik vind een krasje niet zo erg namelijk
maar hij irriteerd me nogal als ik op het schermpje loop te staren voor me instellingen.

het krasje loopt recht over de sluitertijd en diafragma enzo heen namelijk.

(p.s. zorg dat je kleine nichtje nooit je kamera in handen krijgt, zo voorkom je krasjes :+)

Verwijderd

Zijn poetsmiddelen voor, zelfde als voor telefoonschermen...........

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:08
Zoek maar eens op Display polish,misschien dat je ook een screen protector kan kopen om zo je lcd te beschermen.

• klomp
ah ok, das fijn om te weten.

heb je misschien namen? of winkels (kijkshop ofzo?) zodat k weet waar of waarnaar k moet kijken?
of is het zo algemeen dat t wel verkocht word bij de gsm zaken enzo?
Flex schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 15:34:
Zoek maar eens op Display polish,misschien dat je ook een screen protector kan kopen om zo je lcd te beschermen.
Ja dat was ik na dit voorval zowiezo al van plan, thx voor de tip "display polish" was k niet opgekomen.

[ Voor 46% gewijzigd door klomp op 18-12-2004 15:36 ]

• klomp
"However this method will only work for LCDs that have a shiny plastic"

hmm hoe weet k wat er op me camera zit?

op de site van nikon staat niet of t coated of niet is namelijk :S t lijkt me toch dat t wel coated is opzich maar hoe weet k dit zeker

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-12 10:32
Bij de handy man kan je displex kopen is een display polish tube, koper poets schijnt ook goed te werken.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• klomp
nice thx loads :)

nu nog uitzoeken of dat schermpje coated is of niet iemand enig idee wat er meestal voor schermpje is een analoge cam zit?

als t coated glas of coated whatever is dan zit k dus goed, als t gewoon een stukkie glas is dan zit k dus verkeerd, maar aangezien het geen pro body camera is zal er wel coated plastic in zitten ofzo (hoop ik)

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12 21:56
Als ik zo naar het schermpje van m'n F80 kijk, is het gecoat plastic. Lijkt me sterk dat ze in zo'n F75 glas gebruiken (tik er maar eens op met je nagel of je sleutels ofzo)

Glas krast sowieso bijna nooit.

Dato DUO synth voor twee

• klomp
nee das waar.

naja dan zal het wel goed gaan :)

dus dan zou t gewoon moeten werken right? dat polijsten

[ Voor 38% gewijzigd door klomp op 18-12-2004 22:58 ]

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-12 10:32
Iemand die hier ook op got rondzwerft heeft bij zijn broer zijn camera gepolijst, was een canon meen ik, hierbij heeft hij'zo'n speciale laag op het glas verwijdert, kijk hier wel voor uit.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• klomp
was t een digitale? dan kan er zowiezo verschil tussen zitten, t gaat bij mij om een schermpje van 2 bij 5 cm ofzo

t zal toch niet zon vaart lopen denk k, ma k doe voorzichtig ;)

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12 16:33

Ursamajor

Astrofotograaf

Wat je ook kan doen is als het een diepe kras is en je het niet op kan vullen, er met een nagelpolijstvijl (zo'n ding met 4 "grofheden") heel het display eerst ruw te schuren tot het schermpje weer gled is en dan steeds een fijnere kant nemen om m te polijsten. Daarna kan je met tandpasta en als laatste met koper of zilverpoets m weer helemaal glimmend maken.

Heb ik ook een keer met een cd gedaan die in de auto onder mn zanderige voet was gekomen. Die speelt weer zonder errors :)

Gadgets FTW!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-12 11:08

Floor-is

5.2

Wat je ook kan doen is naar de fotowinkel, vragen wat het kost om het glaasje te vervangen. Best kans dat je dat nog geen 40 euro kost, wil je daar uren voor ploeteren met allerlei middeltjes en de kans om de body ook te beschadigen?

Het glaasje zelf kost hoogstens een paar euro, de rest zit hem in de manuren. (Denk hoogstens 20-25mins werk)

Bericht hierboven

• klomp
Ursamajor schreef op zondag 19 december 2004 @ 01:49:
Wat je ook kan doen is als het een diepe kras is en je het niet op kan vullen, er met een nagelpolijstvijl (zo'n ding met 4 "grofheden") heel het display eerst ruw te schuren tot het schermpje weer gled is en dan steeds een fijnere kant nemen om m te polijsten. Daarna kan je met tandpasta en als laatste met koper of zilverpoets m weer helemaal glimmend maken.

Heb ik ook een keer met een cd gedaan die in de auto onder mn zanderige voet was gekomen. Die speelt weer zonder errors :)
Zon ding van "herome" :P
Ik ken ze me vriendin heb keer in me slaap me nagels lopen verneuken met zon ding :P

ma k betwijfel eigenlijk btje of dat echt werkt, hoewel die dingen wel dik agresief zijn op je nagel idd :P
Floris schreef op zondag 19 december 2004 @ 07:40:
Wat je ook kan doen is naar de fotowinkel, vragen wat het kost om het glaasje te vervangen. Best kans dat je dat nog geen 40 euro kost, wil je daar uren voor ploeteren met allerlei middeltjes en de kans om de body ook te beschadigen?

Het glaasje zelf kost hoogstens een paar euro, de rest zit hem in de manuren. (Denk hoogstens 20-25mins werk)
Dit zou idd de beste oplossing zijn, maar welke fotozaak doet dit, mijn fotograaf (waar ik tevens de camera weg heb) niet.

[ Voor 28% gewijzigd door klomp op 19-12-2004 11:47 ]

Verwijderd

klomp schreef op zondag 19 december 2004 @ 11:46:
Dit zou idd de beste oplossing zijn, maar welke fotozaak doet dit, mijn fotograaf (waar ik tevens de camera weg heb) niet.
Kijk anders even op de Nikon site onder support o.i.d.? Ze hebben vast wel een geautoriseerd dealer/importeur/servicepunt hier in NL. Kwestie van zoeken.

• klomp
probleem is dat t eigenlijk ook geen zin heb om voor een krasje de camera 2 weken kwijt te zijn ofzo, k wil van het krasje af true, maar dat dan weer niet, maar ik kijk ff.

• Floor-is

Floor-is

5.2

Inca moet je dan hebben, de importeur van Nikon, die zitten aan de A9, voorbij zoetermeer in de richting van Haarlem. (Naast Fiat/Alfa/Lancia). Het is best mogelijk dat je er gewoon even mee langs kunt komen en dat ze het dan gelijk voor je repareren, maar daarover moet je natuurlijk wel zelf even bellen van te voren.

Ik begrijp dat je het niet prettig vind dat je cammy beschadigd is, ik begrijp ook dat je hem niet lang kwijt wilt zijn, maar een beetje flexibiliteit helpt je misschien wel in gevallen als dit.

Bericht hierboven

• klomp
ow jawel tuurlijk snap ik dat, maar voor een krasje het ding 2 weken kwijt zijn, dat vind ik dan gewoon wat minder :P

kijk als het moet dan is het niet anders maar zo niet, tja

• Floor-is

Floor-is

5.2

Dus je hebt liever een kras op je LCD die je keer op keer irriteert, dan dat je 1 keer een korte periode (van misschien wel een uurtje!) je camera kwijt bent ter reparatie?

Misschien denk ik wel te simpel hoor, maar als je met de importeur belt dan krijg je nagenoeg altijd een heel goed antwoord op de vraag die je hebt over reparatie, garantie, het verkrijgen van onderdelen, het laten onderhouden van je apparaat (oeh lekker dubbelzinnig) etc. etc.
Het is misschien leuk cq handig een vraag als dit op een forum te stellen, waar je ongetwijfeld allerhande oplossingen aangedragen krijgt, maar het is ook handig om zelf actie te ondernemen natuurlijk.

Bericht hierboven

• klomp
na een uurtje vind k niet zo erg nee, k heb het meer over de langere periodes :P
k ga morge meteen ff bellen in ieder geval
Pagina: 1