Toon posts:

BIOS Probleem MSI K8N Neo2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren had ik de BIOS gereset dmv de CMOS jumper, echter ben ik vergeten de jumper terug te zetten; dus ik heb geboot met de jumper op de verkeerde plaats.
Snel PC uitgezet (kreeg ook geen beeld) en de jumper weer op de juiste plaats gezet. Echter nu krijg ik ook geen beeld meer... de D-bracket van MSI blijft hangen op "BIOS Sign On". Ik heb de hele nacht het batterijtje uit de PC laten liggen, met de hoop dat ie het vanochtend wel weer deed.
Vanochtend zet ik hem dus aan en weer hetzelfde; systeem hangt bij "BIOS Sign On".

Ik zit echt met mn handen in het haar hier, iemand nog tips?

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:07

_Ernst_

Mark It Zero!

Ik denk dat je pech hebt en je hele bios weg is.
Als dat zo is, terug naar de winkel gaan waar je hem hebt gekocht en die willen er (tegen betaling) misschien wel een nieuwe bios in flashen.

Staat ook iets over in de PMG FAQ

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
Toevallig iemand in omgeving Den Bosch met hotflash/swap ervaring en een MSI K8N Neo2 moederbord of een vergelijkbaar bord waar mee hotflashen ook zal lukken?

Zal je eeuwig dankbaar zijn !! _/-\o_

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2004 15:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik heb hier ook een Abit NF7-S (2.0) mobo met volgens mij precies hetzelfde type flash chip.

Op beide chips staat (onder de sticker):

PMC Flash (zelfde bij beide)
N089M (deze is verschillend)
0430 (deze is verschillend)
Pm49FL004T-33JC (zelfde)

Kan ik er vanuit gaan dat deze chips hetzelfde zijn? Ze hebben beide 512kb opslag, wat ook klopt, want de biossen van beide borden zijn 512kb.

Hoe ga ik nu verder? Kan ik hotflashen met deze 2 chips?

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb hem dus geprobeerd te hotflashen (2x) maar dat lukt niet met uniflash en awdflash :(
Heb het als volgt gedaan:

1) boot flop gemaakt met drdflash, awdflash erop, uniflash erop enbios file erop.
2) PC uitgezet, bios chip losjes erin gezet
3) PC weer aan
4) bios chip vervangen door mijne
5) uniflash -e bios.bin, gaf na een tijdje een piep en daarna waarschuwing dat drive not ready was.
6) andere floppy gemaakt met uniflash en het bios bestand
7) weer geprobeerd, werkte weer niet
8) pc uit en chipjes weer omgewisseld zonder problemen.

uniflash zegt dus na een tijdje "drive not ready" en awdflash meldt dat de chipsets verschillen (logies...)
Maar nu zit ik dus alsnog met een kapotte bios.

Ik heb MSI net gemaild met de vraag of ze een BIOS chip konden versturen, hopelijk doen ze dat, anders wordt het opsturen naar flashbios.org.

Wel stom dat het dus niet werkte :(

Verwijderd

Ik heb dus hetzelfde gedaan...

Maar ik had problemen met mijn geheugen op mijn moederbord ( had kingston HyperX 1024 MB ) En dat gaat dus niet met dit moederbord ( bij andere wel ) heb toen de jumper op de stand clear data gezet. en toen opgestart toen brande alle 4 de lampjes van het D-Bracket.. schrok me de t*ring en toen dacht ik shit de jumper zit nog verkeerd.. maar toen weer terug gezet en geheugen terug gezet en toen waren er nog maar 3 lampjes rood en 1 groen. de 3 groene betekenen dat het geheugen niet goed is. Dus heb ik het bij Salland Automatisering maar geruild en krijg nu binnekorst Crosair TWINX1024-3200XLPT PC3200, 400 MHz dit schijnt wel zeer goed te werken en is ook nog goed over te clocken volgens Salland.
Hoop nu maar dat het bios er nog op de chip staat want anders zit ik straks daar weer mee :| dat zou baluh zijn...

GReetz
Pagina: 1