Toon posts:

A7N8X-E Deluxe keert elke keer terug naar bios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi ,

nou heb ik me een irritant probleem zeg !! :(

ik heb nou al bijna 1 jaar de A7N8X-e Deluxe mobo alles liep lekker tot deze week. Pc begint opnieuw op te starten wanneer ik in een spel ben of aan het msnen, dat is nou niet zon groot probleem maar hier komt het. wanneer de pc opnieuw opstart gaat ie automatisch naar bios. dus ik sluit weer af begint de asus post en gaat weer terug naar bios en als maar weer en weer.
soms doe ik er uren over om ut op te starten!. door de opties te veranderen naar van cpu naar 100fsb of meteen te laten draaien vanaf hdd-0 of hdd-. maar vandaag lukte dat niet meer ben nu 2 uur bezig geweest met de bios no luck.

wat ik tot nu toe heb gedaan is.

1.bios setup defaults
2. batterij eruit
3. jumpers reset enzo
3. geprobeerd met andere gfx card

en no luck :( :(

specs:
windows xp sp1
amd athlon xp 1700
ati radeaon 9800
1024 ddr twinmos (2*512)

ik heb uren te zitten searchen hier maar wat ik heb gevonden was dat de problemen meteen na aanschaf of na ander hardware ontstonden.
ik had dit combinatie bijna al een jaar en tot nu toe nooit problemen gehad

EDIT: pc werkt nou wel maar nu heb ik een another klein probleempje zie laatste reply

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 15:30 ]

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-06 18:51
klinkt mss dom, maar ik heb het al eens voorgehad, kijk eens of je toetsenbord of er geen knopjes zijn geblokeerd waarmee je in die bios kan. daarmee bedoel ik dus echt het knopje losmaken en terug erop klikken, want ik zag het anders niet ...

Verwijderd

Topicstarter
of anders unplug je de keyboard :P

maar damn nou kan ik nie op me eigen pc :(

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
;)
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 16:11:
of anders unplug je de keyboard :P

maar damn nou kan ik nie op me eigen pc :(
Uhmm volgens mij kun je niet zonder tobo opstarten.
Heb je nog garantie?
Als je het niet opgelost krijgt, rest dat je iig nog.

Het zou wel wat zijn als zijn del toets vast hangt :o
Als dat het geval is dan had hij daar zelf denk ik ook wel achter kunnen komen. :*)

[ Voor 77% gewijzigd door J0J0 op 18-12-2004 16:26 ]

specs

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:07
J0J0 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 16:14:
;)
[...]

Uhmm volgens mij kun je niet zonder tobo opstarten
Jawel, die optie moet je eerst instellen in de bios, "Halt on no Keyboard Error" oid, uitzetten.

Over het probleem, probeer eens wat dingen los te halen, floppy, cdrom, dvdrw, etc...

Verwijderd

Het lijkt me dat je DEL toets vastzit. Dat zou ook de herstarts in games kunnen verklaren (CTRL-ALT-DEL)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 16:22:
Het lijkt me dat je DEL toets vastzit. Dat zou ook de herstarts in games kunnen verklaren (CTRL-ALT-DEL)
Ik hoop dat je dit lollig bedoelde ;)

@TS:
ff nieuw biosje flashen en temps en voltages controleren

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Turkish schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 16:30:
Ik hoop dat je dit lollig bedoelde ;)
Nee ik meen dat bloedserieus. Hij geeft niet op welk OS hij gebruikt, maar ik heb dit wel eens gezien op een Win98 machine, die geen taskmanager krijgt bij CTRL-ALT-DEL.
ff nieuw biosje flashen en temps en voltages controleren
Ik hoop dat je dat lollig bedoelt. Wat hebben temps hiermee te maken, of de bios versie?

//edit
temps kan ik me nog iets bij indenken (reboot) maar bios flash?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2004 16:32 ]

• Turkish

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 16:31:
[...]

Ik hoop dat je dat lollig bedoelt. Wat hebben temps hiermee te maken, of de bios versie?

//edit
temps kan ik me nog iets bij indenken (reboot) maar bios flash?
Bios kan in de loop van de tijd ook corrupt raken, waardoor je mobo niet meer lekker doorloopt, dat kan je afvangen door een biosflash

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 16:31:
[...]

Nee ik meen dat bloedserieus. Hij geeft niet op welk OS hij gebruikt, maar ik heb dit wel eens gezien op een Win98 machine, die geen taskmanager krijgt bij CTRL-ALT-DEL.
Tis echt onzin.

Op het moment dat je een knop ingedrukt houdt, en een andere knop indrukt neemt de character het gedaante over van de ingedrukte knop ;)

Test maar uit ;)
Echt onzin dus :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Atlas schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 16:35:
Op het moment dat je een knop ingedrukt houdt, en een andere knop indrukt neemt de character het gedaante over van de ingedrukte knop ;)

Test maar uit ;)
Echt onzin dus :)
Nee hoor. Houdt jij maar eens de DEL knop ingedrukt, en druk daarna de CTRL en ALT toets in.. Goh..

Waar jij het over hebt zijn LETTERS. Dit zijn geen letters. En dan nog is het niet waar. Zeker voor windows 98 niet. Als je daar 3 toetsen ingedrukt houdt, en er nog een 4e bij indrukt, kun je via INT9 (=keyboard interrupt handler) nog steeds precies uitlezen welke knoppen er ingedrukt zijn hoor.

Niet zo snel onzin roepen, als je niet weet waar het over gaat ;)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 16:38:
[...]

Nee hoor. Houdt jij maar eens de DEL knop ingedrukt, en druk daarna de CTRL en ALT toets in.. Goh..

Waar jij het over hebt zijn LETTERS. Dit zijn geen letters. En dan nog is het niet waar. Zeker voor windows 98 niet. Als je daar 3 toetsen ingedrukt houdt, en er nog een 4e bij indrukt, kun je via INT9 (=keyboard interrupt handler) nog steeds precies uitlezen welke knoppen er ingedrukt zijn hoor.

Niet zo snel onzin roepen, als je niet weet waar het over gaat ;)
Ik hou hier DEL ingedrukt, druk dan op de b, laat die los, druk dan op CTRL en ALT (met de DEL nog ingedrukt) en krijg _geen_taskmamanger :)
Maar laten we deze discussie maar staken en ons op de TS concentreren.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Atlas schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 16:41:
Ik hou hier DEL ingedrukt, druk dan op de b, laat die los, druk dan op CTRL en ALT (met de DEL nog ingedrukt) en krijg _geen_taskmamanger :)
Draai jij windows 98 dan? (niet zeggende dat TS dit wel doet, maar dat was wel een voorwaarde die ik noemde).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2004 16:43 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Atlas schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 16:41:
[...]

houd je del eens ingedrukt, en ram dan op CTRL en ALT erna
niks geen taskmanager.
je moet het echt in de volgorde CTRL-ALT-DEL indrukken.

en mijn 98bak trapt hier ook niet in zo te zien.

[ Voor 6% gewijzigd door TERW_DAN op 18-12-2004 16:48 ]

Verwijderd

Terw_Dan schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 16:47:
houd je del eens ingedrukt, en ram dan op CTRL en ALT erna
niks geen taskmanager.
Eh, ik wel?
en mijn 98bak trapt hier ook niet in zo te zien.
De compu van m'n vriendin (=win98) wel.

Misschien is dat tobo (PS/2 in beide gevallen) en of Bios afhankelijk (Asus/MSI)?.

Hoe dan ook, de discussie is zinloos.

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-08 13:05

jotheman

Was like that when I got here!

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 17:35:
[...]

Eh, ik wel?

[...]

De compu van m'n vriendin (=win98) wel.

Misschien is dat tobo (PS/2 in beide gevallen) en of Bios afhankelijk (Asus/MSI)?.

Hoe dan ook, de discussie is zinloos.
Idd, geef gewoon toe dat je ongelijk hebt... 't Werkt bij niemand zoals jij 't zegt en de theorie erachter klopt ook niet.

[ontopic]
Ik zou idd de laatste BIOS erinflashen. Ff proberen met slecht 1 stickje RAM misschien nog...? Verder weet ik 't ook niet. Kan je wel vertellen dat A7N8X moederborden soms vreemde probleempjes hebben, ik ken 't... Suc6 nog

I see dead pixels...

Verwijderd

jotheman schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 17:43:
Idd, geef gewoon toe dat je ongelijk hebt... 't Werkt bij niemand zoals jij 't zegt en de theorie erachter klopt ook niet.
?!?! Ik geef aan dat 't bij mij wel zo werkt, plus een reden waarom dat zo zou kunnen zijn, plus een technische verklaring.

Als je het met me oneens bent, prima, maar ga me niet voor leugenaar uitmaken, daar kan ik vrij slecht tegen.

Verwijderd

Om van het gezeik af te zijn, heb ik even een klein programmatje geschreven wat de onzin van deze uitspraak:
Op het moment dat je een knop ingedrukt houdt, en een andere knop indrukt neemt de character het gedaante over van de ingedrukte knop
Voor eens en voor altijd aan te tonen. Voor de rest zouden excuses van Jotheman wel op z'n plek zijn.

Wat dit progje doet is heel simpel; hij monitorred je keyboard op CTRL, ALT, DEL en de normale LETTER toetsen (heb niet alle toetsen erin gezet). Probeer het gerust uit, en zie dat DEL onafhankelijk werkt van andere toetsen. Er wordt dus geen state overschreven oid, of gedaante overgenomen.

Download dit progje hier.

Daarmee is de kwestie wat mij betreft afgedaan. Voor TS, check idd je temperaturen. Een biosflash is een onzinadvies, aangezien het eerder wel gewerkt heeft zonder problemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2004 18:05 ]

• Turkish

Turkish

zhé germans

Volgens mij staat er altijd als disclaimer dat je je bios niet moet flashen, tenzij je problemen met je pc hebt en wat heeft de TS ;)

Bovendien kan dat het makkelijk zijn omdat hij vaak niet door z'n post heen komt en het bios induikt (zie topicstart)...

Verwijderd

Topicstarter
guys guys blijf effe on topic:P
me vriend was zo vriendelijk dat hij er naar wilde kijken !!

hij zegt dat het de twinmosjes zijn :S
nou denk ik omg wrm staat hij dan compatibli met asus ?

met 1* 512 twinmos in dual mode werkt ie wel

effe morgen verder kijken naar de resultaten

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:46

sphere

Debian abuser

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 23:47:
guys guys blijf effe on topic:P
me vriend was zo vriendelijk dat hij er naar wilde kijken !!

hij zegt dat het de twinmosjes zijn :S
nou denk ik omg wrm staat hij dan compatibli met asus ?

met 1* 512 twinmos in dual mode werkt ie wel

effe morgen verder kijken naar de resultaten
Dat zou natuurlijk kunnen, ik heb inmiddels ook geleerd dat er een keer of achthonderd in de PMG FAQ staat, dat nforce2 niet lekker wil met twinmos en kingston.

Zelf was wist ik me van de prins geen kwaad, omdat ik al meer dan een jaar draaide met twinmos twister reepjes. Een ander twinmos reepje gaf behoorljk problemen op spd timings.

Eerlijk gezegd zou het scenario van je vriend wel waar kunnen zijn, maar waarschijnlijk lijkt het me niet, gezien mijn eigen ervaring. Maar goed, je kan het altijd proberen of hij wil starten met ander geheugen, gewoon je machine helemaal kaal slopen en weer opbouwen totdat je de boosdoener kan elimineren.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-07 00:01
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 14:26:
hoi ,

nou heb ik me een irritant probleem zeg !! :(

ik heb nou al bijna 1 jaar de A7N8X-e Deluxe mobo alles liep lekker tot deze week. Pc begint opnieuw op te starten wanneer ik in een spel ben of aan het msnen, dat is nou niet zon groot probleem maar hier komt het. wanneer de pc opnieuw opstart gaat ie automatisch naar bios. dus ik sluit weer af begint de asus post en gaat weer terug naar bios en als maar weer en weer.
soms doe ik er uren over om ut op te starten!. door de opties te veranderen naar van cpu naar 100fsb of meteen te laten draaien vanaf hdd-0 of hdd-. maar vandaag lukte dat niet meer ben nu 2 uur bezig geweest met de bios no luck.

wat ik tot nu toe heb gedaan is.

1.bios setup defaults
2. batterij eruit
3. jumpers reset enzo
3. geprobeerd met andere gfx card

en no luck :( :(

specs:
windows xp sp1
amd athlon xp 1700
ati radeaon 9800
1024 ddr twinmos (2*512)

ik heb uren te zitten searchen hier maar wat ik heb gevonden was dat de problemen meteen na aanschaf of na ander hardware ontstonden.
ik had dit combinatie bijna al een jaar en tot nu toe nooit problemen gehad
probeer hem nog een keer over te flashen.. Anders terug naar oudere bios versies en kijken of je verschil merkt

[ Voor 9% gewijzigd door mrFoce op 19-12-2004 00:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
mooi mooi pc weer gefixed nou jah bijna dan :P

elke keer als ik hem nou opstart krijg ik de melding van dat de cpu fan niet werkt , terwijl het wel werkt :(
maar als ik die POST nou oversla door op tab te drukken start ie wel gwn lekker op.

heb effe asus probe geinstalleerd die zegt ook dat de cpu niet draait maar ik zie hem gewoon draaien en hoor hem ook ??

heb de draadjes gecontroleerd maar het werkt gewoon wel :(
best wel irritant op de hele tijd op tab te drukken elke keer als ie nou opstart

wat kan ik er nou aan doen dan |:(

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 08:21
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 15:30:
mooi mooi pc weer gefixed nou jah bijna dan :P

elke keer als ik hem nou opstart krijg ik de melding van dat de cpu fan niet werkt , terwijl het wel werkt :(
maar als ik die POST nou oversla door op tab te drukken start ie wel gwn lekker op.

heb effe asus probe geinstalleerd die zegt ook dat de cpu niet draait maar ik zie hem gewoon draaien en hoor hem ook ??

heb de draadjes gecontroleerd maar het werkt gewoon wel :(
best wel irritant op de hele tijd op tab te drukken elke keer als ie nou opstart

wat kan ik er nou aan doen dan |:(
Dit kan je gewoon uitzetten in je BIOS, iets van fan detection bla bla.....
Als je fan alleen een keer echt kapot zou gaan heb je nog steeds de functie die je pc uitschakelt als je CPU te heet wordt.

Als je et echt niet uit wilt zitten kan je misschien je BIOS proberen te updaten?

Verwijderd

Je CPU fan zit ook op de juiste connector? niet op een van de case fan?
Hier wil een bios update trouwens nog wel een soelaas bieden ;)

Verwijderd

Topicstarter
uhm dit is gebeurd na de update van de bios :P

ga nu effe google voor een manual van me cpu fan

(thermaltake vulcano 12)

Verwijderd

Topicstarter
whahhahaha alles werkt weer !!!

en willen jullie weten wat het was :P

nou dat weet ik ook niet hoor , najah nadat ik de keyboard/muis had vervangen werkten ze ineeens perfect :P

dus die keyboard verhaal klopt wel , en de cpu fan is nuook opgelost :)

blijkbaar na de bios flashin wilt asus dat je tog iets in de cpu fan connector stopt !!!!!

die bevind zich meestal naast de geheugen slots !!

dit topicje kan op slot _/-\o_ :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 11:42:
nou dat weet ik ook niet hoor , najah nadat ik de keyboard/muis had vervangen werkten ze ineeens perfect :P
Da's mooi.. Zat het dus toch in je keyboard.. rare wereld he?
Pagina: 1