Toon posts:

Spontane reboot na inloggen XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanochtend zette ik m'n PC aan en hij reageerde niet zoals gebruikelijk. Allereerst kreeg ik 3 iets langere en 2 korte piepjes achterelkaar te horen. Ik verwachtte niet dat hij verder zou booten maar dat gebeurde toch. De monitor kreeg pas een signaal bij het XP bootscherm, ook dat was vreemd.

Ik kon gewoon inloggen, alleen kreeg ik al kort daarna een spontane reboot. Na de 2e keer opstarten kreeg ik niet de piepsignalen te horen bij het opstarten en er was ook meteen beeld, maar ook deze keer rebootte hij weer spontaan na het inloggen.

Nu heb ik 'm voor de derde keer gereboot en het lijkt nu goed te gaan, hij draait al een paar uur zonder storing maar ik vind dit toch verdacht. Misschien zijn het kuren die ik de eerste maanden niet weer tegenkom maar het kan er ook op wijzen dat ik binnenkort weer wat moet vervangen.

Komt iemand deze omschrijving bekend voor? Ik heb het geheugen (een enkel DDR reepje van 512 MB) kort geleden nog uitgebreid getest met het dos programmaatje docmem en het kwam zonder fouten uit de test.

Meer specificaties
CPU : Amd Athlon 1200
Moederbord: Asus A7V 266
Videokaart: Asus Geforce 2 Ti

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:29

Nemesizz

Untouchable

Ik weet wel dat virussen en spyware soms XP laten rebooten na het inloggen.

Maar aangezien je bij de POST al biepjes kreeg lijkt me dat niet het geval...

Misschien even nazoeken wat die biepjes betekenen...

Verwijderd

Topicstarter
Nemesizz schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 14:22:
Ik weet wel dat virussen en spyware soms XP laten rebooten na het inloggen.

Maar aangezien je bij de POST al biepjes kreeg lijkt me dat niet het geval...

Misschien even nazoeken wat die biepjes betekenen...
Net spybot s&d gedraaid en de housecall virusscanner van trendmicro eroverheen gehaald. Aan spybots is er 1 cookietracker uitgehaald, maar verder is er niks gevonden aan bots of virussen.

Bij piepsignalen ben ik vaak gewend dat hij uberhaupt niet eens doorstart, maar dat gebeurde hier dus wel. Ik zal het boekje van het moederbord eens opzoeken om te kijken wat de piepjes betekenen. :)

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-08 00:50

WPN

je hebt niet toevallig iets OC't?

zo ja: draai dat dan ff terug

[ Voor 39% gewijzigd door WPN op 18-12-2004 14:37 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 21:07

Beercase

So soft!

Het zou je vidcardgeheugen kunnen zijn.. Zie je artifacts in je bootscreen/windowsloggon? Zo ja dan is het het geheugen, zelf ook gehad.. Ti4600 rma asus

Hang loose, KiteSurfing for life!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, hij is niet overgeklokt :)
Beercase schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 14:41:
Het zou je vidcardgeheugen kunnen zijn.. Zie je artifacts in je bootscreen/windowsloggon? Zo ja dan is het het geheugen, zelf ook gehad.. Ti4600 rma asus
De piepsignalen beteken idd: "Videocard not found or videocard memory damaged" lees ik net in de handleiding. Ben ik er alleen nog niet uit waarom ik later wel beeld kreeg, de piepsignalen geen 2e keer voorkwamen en het verklaart ook niet direct de spontane reboots.

Ik zag geen artifacts in het bootscreen of later, alles ziet er nog compleet normaal uit.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2004 14:50 ]

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 13:33
Dit gebeurt wel vaker als je je kast verplaatst hebt, waarschijnlijk zit je vga kaart niet goed in het slot.

ehhh.. noppes

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal 'm nog eens aandrukken :)

bedankt.
Pagina: 1