Toon posts:

Boot Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem met mijn PC

de mobo is een P4B800 van Asus.

op het moment dat ik de PC aanzet gebeurd het af en toe dat hij niet doorstart dus ook geen pieptoon geeft, op het beeldscherm geeft hij dan aan "No Signal Input" ook de schijven starten niet door je hoort de koelers aan gaan en dan niets... als ik dan de PC uit zet en weer aan gaat hij wel door, en geeft ook de bekende PIEP-toon. soms is het het geval dat ik de PC 3 á 4 keer achter elkaar uit moet zetten en weer aan zetten.

spec's

asus P4B800
LG DVD-rw
pioneer DVD speler
maxtor 60 GB
maxtor 80 GB
Asus Geforce 4
Pinnacle DC10+
1024 MB geheugen

wat er vervangen is...
heb al een andere videokaart geprobeerd alle overige kaarten der uit gehaald, ander geheugen erin. andere monitor, een ander moederbord, en een andere processor

iemand toevallig een Idee wat dit zou kunnen zijn...

p.s. zou het de voeding kunnen zijn ?

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:17
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 14:12:

p.s. zou het de voeding kunnen zijn ?
Dat zou ik idd ook nakijken. Wat voor merk en hoeveel watt is die?

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het zou idd de voeding kunnen zijn. Wat voor voeding heb je er nu dan inzitten en heb je al een keer een andere geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
neej nog geen andere geprobeerd, ik dacht ik heb al zo veel geprobeerd laat ik het hier maar eens posten...

merk is mij onbekend van de voeding maar hij geeft 300 Watt volgens mij.

edit: is dat voldoende om dit aan te sturen ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2004 15:01 ]

Verwijderd

Is de doorstart verkeerd na het eerste Windows logo of gelijk voor de Boot controle van het geheugen enz.. .enz....

Verwijderd

10 tegen 1 dat het je voeding is :)
no-name 300W dat een toch wel zwaar systeem moet trekken...
dat zorgt vooir problemen... Koppel je optische drives eens af, en de hdd die je niet gebruikt om te booten, verder de pinacle kaart deruit...
als hij dan keer op keer WEL goed start, is het bijna zeker de voeding...

Verwijderd

Hoe "zwaar" de voeding is heeft er meestal weinig mee te maken.Het heeft er vooral mee te maken in welke volgorde en hoe snel alles ingeschakeld wordt op het moederbord.Enkele maanden terug heeft hier nog een artikel over in ComputerTotaal gestaan.
Pagina: 1