Probleem Scsi of CD-Writer

Pagina: 1
Acties:

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-05 18:00

CBA

een vat, een vat, een vat !

Topicstarter
Het zit zo:

Ik heb een Pentium III 800 met Adaptec 2940 uw scsi kaart
op deze scsi kaart is er normaal een 8x plextor CD-Writer aangesloten met 4MB Buffer. Ik draai Win ME

Mijn probleem is het lukt niet meer om cd's te burnen. :(

De volgende dingen heb ik geprobeerd:
- Aspicheck van Adaptec gedownload, de aspi files gecheckt.
- Deze waren al redelijk oud, dus nieuwe aspi drivers gedownload en geinstalleerd
-> probleem nog altijd hetzelfde

ik dacht misschien writer kapot, dus had ik nog een andere writer liggen (TEAC R55S), die aangesloten, de scsi kaart herkent die, terug een cd proberen burnen, geen succes. zelfde probleem.
-> Dus ik dacht het ligt al niet aan m'n writers.

Ik dacht misschien aan de software van Nero, aangezien ik vroeger wel kon burnen met die software en nu niet meer misschien iets verkeerd gedaan aan de software ofzo. dus Nero opnieuw geinstalleerd en helaas nog steed dezelfde fouten met beide writers.
:(

Hebben jullie soms enig idee wat dit zou kunnen zijn ?

Het rare is dat ik dus wel cd's kan lezen van beide writers ...

Ligt het misschien aan de scsi kaart of softwarematig ???

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

Verwijderd

Foutmelding??

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Iets anders als Nero proberen?

Verwijderd

Adaptec's ASPI laag werkt niet goed op Windows ME. Da's waarschijnlijk de oorzaak. ME heeft al een ASPI laag ingebouwd.

Vermoedelijk moet je ME opnieuw installen om dit op te lossen. :'(
En dan GEEN Adaptec software installen! |:(

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Hoef je winME niet opnieuw te installeren maar gewoon kijken bij systeeminstellingen en de winME drievrs daarvoor trugzetten of gewoon die adaptec uninst.

gewoon een beetje mee pielen. wil het ECHT niet zit er dus niets anders op

specs

• CBA

CBA

Topicstarter
http://www.adaptec.com/support/faqs/aspilayer.html

First, make sure that you've only got one copy of ASPI on your system, and that it's in the right place:

Open Windows Explorer.
Select Tools | Find | Files or Folders.
Search your entire system for WNASPI32.DLL. In a proper configuration, there should only be one copy, and it should be in the \\Windows\\SYSTEM subdirectory. (If you have multiple operating systems you will have multiple WNASPI32.DLLs appear in the various SYSTEM or SYSTEM32 subdirectories. This is normal.)
If you find a WNASPI32.DLL that is not in SYSTEM or SYSTEM32 subdirectory, delete it.
Next, download our ASPICHK utility to determine the version on your ASPI files.

If the version you have is earlier than 4.60 (1021), download and run the ASPI32.EXE utility from Adaptec's FTP site.

Note: Do NOT install ASPI32.EXE with Windows 2000, Windows ME, Easy CD Creator 4.x, or with Windows Media Player 7.0. If you have one of these applications (or OS), you will be using a different aspi layer that will conflict with the one provided in this file.

Title: ASPI32.EXE
Filename: ASPI32.EXE
Date: 10/25/99
Size: 288,433 bytes
Description: ASPI layer version 4.60 (1021), for Windows 9x and Windows NT. This includes updates to the following files: WINASPI.DLL, WNASPI32.DLL, APIX.VXD, ASPIENUM.VXD, ASPI32.SYS, and WOWPOST.EXE. Simply execute ASPI32.EXE to install/upgrade the ASPI drivers. This upgrade requires that either an Adaptec host adapter an Adaptec version of the ASPI layer be installed on your system.

shit, hoe kan ik die nu nog wegkrijgen die aspi ?

Ik kan wel de files deleten ofzo maar denk niet dat dat de bedoeling is, iemand een oplossing ?
Win ME opnieuw installen zie ik helemaal niet zitten ...

• CBA

CBA

Topicstarter
Ik heb ondertussen originele aspi bestanden al kunnen terugzetten en helaas :( lukt het nog steeds niet om cd's te burnen, ik heb nog 2 mogelijkheden:

- ofwel is er iets aan m'n scsi-kaart, wat ik eigenlijk betwijfel aangezien, er wel kan gelezen worden van de cd-writers.

- ofwel kan in Win ME eens opnieuw installeren, dit vind ik natuurlijk minder, maar laten we toch maar hopen dat het dat is, dan hoef ik geen nieuwe scsi-kaart te kopen ;)

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:38
:( die ingebakken aspi van me :( :( :( Ik heb gewoon de adaptec aspi erover heen gefiets en voila, probs weg... (zijn aspi voor 95 geloof ik) :)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• CBA

CBA

Topicstarter
http://www.adaptec.com/support/faqs/aspilayer.html

hier staat nogthans NIET die aspi drivers er over te zetten indien je win me of win2k gebruikt.

Pagina: 1