Toon posts:

Het grote Apple geruchten topic

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter

Afbeeldingslocatie: http://www.flyingvinge.org/apple.png

Intro

Jaja, hier is hij dan, het enige echte APL Geruchten topic! Het enige APL topic waar je het over geruchten mag hebben. Grote en kleine geruchten komen hier aan de orde, niet alleen over de hardware-, maar ook over de software geruchten wordt gediscussieerd.

De Hardware Geruchten

Apple hardware is er sinds 1976, het jaar waar Steven Jobs en Steven Wozniak de Apple I geboorte schonken. Het begin van een nieuw tijdperk, door een onderdeel genaamd muis.

PowerMac G5
De PowerMac G5, het high-end workstation produkt van Apple, met uiteraard het alom geprezen besturingssysteem Mac OS X tiger, heeft op het moment geen geruchten in omloop.

iMac G5
De iMac G5, het desktop systeem van Apple, letterlijk :P, heeft óók al geen geruchten op dit moment.

eMac G4
De eMac G4, de pc die op de low-end markt gericht is, dus voor het tekstverwerken en het internetten, is het enige G4 produkt dat nog in omloop is. Over een G5 versie zijn er vele geruchten in omloop, maar door produktie problemen bij IBM komt de computer pas, met een beetje geluk, het eerste kwartaal van 2005 op uw bureau. Zie ook hier.

PowerBook G4
De PowerBook, de high-end laptop van Apple, is ook al erg geruchtenloos. De G5 versie, of misschien wel de G4 dual-core komt hopelijk in de eerste helft van 2005 uit, maar reken me niet af op mijn woord. Want het kan ook zijn dat er slechts snelheidsupdates en prijsverlagingen komen.

iBook G4
De iBook G4 is recent nog geupgrade, dus reken maar nergens op.

Xserve G5
De Xserve, de 1U serveroplossing van Apple is een krachtpatser. En hij wordt nog krachtiger. Binnenkort wordt hij geupgrade naar de 2.3, en misschien zelfs de 2.5GHz versie! Zie hier.

Xserve RAID
De 3U hoge Xserve Raid kan maximaal 5.6TB aan data opslaan, en dat is wel genoeg voorlopig.

iPod
Er zijn geruchten over een draadloze connectie tussen radio, peecee, muzieksysteem, whatever. zie ook hier.

iPod Mini
De iPod mini wordt waarschijnlijk binnenkort geupdate naar 5GB.

iPod Photo
De iPod Photo is recentelijk geintroduceerd, dus reken maar nergens op.

iPod Special Editions
De iPod SE's, nu alleen nog maar de U2 iPod, maar er komen er meer. Welke en wanneer, ik heb geen idee, maar dat het vast staat is zeker.

iPod Flash
De iPod Flash, iWalk, iPod Nano, whatever, komt eraan. Zeggen ze. TheMacMind heeft aardig wat info verzameld over de, ik noem hem nu maar even de iWalk, iWalk en dat kan je hier lezen.
Ook al lijkt het mij erg onwaarschijnlijk dat er geen scherm op zit, spreekt de prijs me wel aan, en de geruchten worden erg serieus genomen.

iPod Accessoires

Ook hier geen geruchten..

De Software Geruchten

Het besturingssysteem van Apple, bekend om zijn eenvoud, grafische pracht en geweldige interface. De muziekspeler van Apple domineert niet alleen de Apple markt, maar heeft ook vele windows gebruikers. De professionele videobewerkings software van Apple, een van de besten. De muziekbewerkings software van Apple, ook al enorm goed. Kortom: Apple software roeleert.

Links

De links naar de ó zo bekende sites over Apple.

Macrumors
AppleInsider
MacOSX.nl
Een handige gids van macrumors, wat te kopen en wat niet. Hij is naar mijn idee niet al te accuraat.

De Regels

Uiteraard gelden alle forum regels hier ook, maar een paar regels in het bijzonder breng ik hier extra onder de aandacht.

Geruchten
Geruchten zijn er in alle soorten en maten, grote geruchten, kleine geruchten, betrouwbare geruchten en onbetrouwbare geruchten. Hier behandelen wij alleen betrouwbare geruchten.

Betrouwbare geruchten, dat wil zeggen:

-Minstens op drie (3) betrouwbare sites verschenen.
-Een bron kunnen leveren.
-géén gespeculaas.

Niet offtopic
Even herhalen hoor. Deze thread moet wel openblijven, kijk maar naar wat er met alle andere grote threads gebeurt is. (Afbeeldingslocatie: http://www.flyingvinge.org/slotje.gif) De mods zijn hier ongenadig, dus wees gewaarschuwd!

Inhoudsopgave

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2004 15:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mjah, ik weet dat de TS nog niet uitblinkt in pracht, en ook niet al te veel informatie bevat, maar in de loop der tijden wordt dat allemaal nog aangepast. Zelf nog ergens een gerucht gevonden of op- en aanmerkingen? Mail me @ Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/78190/FFFFFF/000000/1.

Oh ja, een verkapte -als de startpost te groot wordt ga ik hier verder- post. :P

edit: Trouwens, als iemand nog een wel netjes overlopend header-achtergrondplaatje heeft, zeg het even. :P

[ Voor 127% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2004 13:40 ]

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:38
Ik wacht op een pb upgrade.. erg onduidelijk wat er nu mee gaat gebeuren. Sommige sites hebben het dus over 1.67ghz pb 15" maar als dat nu de grootste update die ze kunnen leveren in 7 a 8 maanden? :S

Mss direct linken naar http://buyersguide.macrumors.com/ ook?

[ Voor 79% gewijzigd door lowfi op 18-12-2004 13:48 ]

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:08

botoo

💀 too old to die young

Heb je hier iets aan?
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/botoo/appletwee01.png
of (mijn voorkeur :)):
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/botoo/appletwee02.png

Anders mail je maar ff hoe/wat je het hebben wil.

edit:

Na gebruik kan deze post wel getrashed worden, vervuilt verder alleen maar.

[ Voor 19% gewijzigd door botoo op 18-12-2004 15:19 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Topicstarter
botoo schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 15:18:
Heb je hier iets aan?
[afbeelding]
of (mijn voorkeur :)):
[afbeelding]

Anders mail je maar ff hoe/wat je het hebben wil.

edit:

Na gebruik kan deze post wel getrashed worden, vervuilt verder alleen maar.
O+ , bedankt, hij is perfekt (nadat ik er 2 pixels aan heb toegevoegd :P) _/-\o_ toppie

edit: Hmm, misschien dat de zwarte lijnen weg moeten *edit: hmmm nee, dan ziet het er niet uit*, ik heb iig de gele achtergrond kleur van het mac logo wit gemaakt @ IE :X

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2004 15:36 ]

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

chem

Reist de wereld rond

dicht voor overleg

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Omdat mijn collega hem al dicht heeft zitten: Een hele mooie TS heb je wel gemaakt, maar je heb een paar dingen uit het oog verloren. Ten eerste: we willen geen of zo min mogelijk grote topics in Apple Talk en daarnaast eisen we dat elk gerucht door minimaal drie sites genoemd wordt. Allemaal leuk en aardig dat je dan een heel groot geruchtentopic maakt, maar je voldoet gewoon niet aan die eisen. W.m.b. hoeven we daar als mods dan ook geen overleg over te hebben en blijft het slot stevig op dit topic zitten.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.