Problemen met 9800SE AIW (all vanaf boot) blokjes en strepen

Pagina: 1
Acties:

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-07 07:38
Ik heb vorige week via marktplaats :( een hercules 9800se aiw gekocht voor 135 euro. Ik dacht dit is een mooie prijs en voor deze prijs zal het wel een goede kaart betreffen. Ik zo blij als een klein kind met een driewieler de kaart ontvangen. Had het druk met school dus gister weekend kaartje inbouwen (+ rest van pctje bouwen) Zet het aan allemaal vaage blokjes en streepjes.

Hier een fototje van wat ik bedoel. De kaart zit hier in een abit-nfs bordje waarvan net de bios is gerest. Daarom checksom error.

http://www.happyrory.nl/images/9800.jpg

Waar kan dit aan liggen?
Kan ik er nog wat aan doen?
Wat zijn mijn rechten hier als hij een defecte kaart heeft geleverd?

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 18:31

silitek

Tubes Only

tja,..wat meer info over je systeem is wel welkom. de-install drivers en dan de 4.12 final catalyst erop.
AGPvolt op 1.6v zetten..Of bezit je mobo een gforce chip?..enz enz

Tubes....It's what make music music!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
je bent genaaid, kaart is gewoon dood vrees ik.

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07 17:31
ja , je kaart is dood je bent genaaid. :( helaas.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-08 10:29

psy

Probeer hem eens in een ander systeem?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• unfor
op marktplaats ben je in principe ook gewoon proper fucked als je een defect product krijgt of anderszins genaaid word, of je moet een wel heel aardige verkoper hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door unfor op 18-12-2004 13:38 ]

• silitek

silitek

Tubes Only

mee eens, hardware kopen op marktpaats is erg riskant. Of je moet het ter plekke kunnen testen!!...Prik hem eens in een andere bak..heb je nog strepen?, heb je een verrot exemplaar.
unfor schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 13:37:
op marktplaats ben je in principe ook gewoon proper fucked als je een defect product krijgt of anderszins genaaid word, of je moet een wel heel aardige verkoper hebben.

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07-2025
Deze is gaar probeer een andere koeling erop

btw de 9800se is een rot kaart

• Thrillseekah
Btw silitek ik heb er nog geen drivers voor geinstalleerd of iets aangezien het al tijdens startup is.

Het ging me ook niet direct om de 9800se meer om de all in wonder functie.

Deze vaage strepen en blokken krijg ik op mijn 64bits amd systeem mijn 2800+ amd xp systeem en mijn dual amd 1500 :S

Nu zit ik nog wel met 1 ding dat het zou kunnen zijn. Ik heb zo een verloop stekkertje dvi-i naar vga. Deze bezit in de dvi kant niet alle pinnetjes (gewoon zo uit de winkel) Al is het zo dat als ik hem op mijn 9800 pro dvi gooi dat het goed werkt. En op me 5600 ultra ook :(

[ Voor 11% gewijzigd door Thrillseekah op 18-12-2004 14:00 ]

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Polycom

Poes van goud

mmm hoeft niet te betekenen dat de kaart dood is. Ik heb dit namelijk ook heel soms wel eens met mijn 9800pro dan doe ik reboot en dan is het weg.

Verwijderd

Probleem heb ik ook gehad met mijn 9800se AIW:

Probeer je kaart eens wat aan te drukken, iets ophoog/omlaag drukken kijken of het dan weg gaat. Ook de koeling kan parte spelen, clock je core snelheid eens lager en kijk dan eens of je er nog last van hebt.

• Thrillseekah
mja kan amper lezen wat er staat ofzo :S dus dat klokken gaat niet lukken. Dat andere probeer in even.

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:40
Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn Hercules 9800SE AIW. Ik had deze besteld bij yorcom en kon hem gewoon ruilen. De kaart die ik nu heb werkt perfect!

• silitek

silitek

Tubes Only

Dowload rage3D tweak of ATItool kijk dan eens hoe je Mem/core staat!!...klok hem lager reboot en kijk dan of je strepen wegzijn. Snap niet helemaal wat je bedoelt met DVI-I verloop stekker?..als je die gebruikt is tie dan wel goed?..
Thrillseekah schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 14:31:
mja kan amper lezen wat er staat ofzo :S dus dat klokken gaat niet lukken. Dat andere probeer in even.

• Thrillseekah
Ik kan dus nie echt lezen wat er op het beeld staan laatstan dat ik rivertuner kan lezen :S

En op deze kaart zit alleen een dvi-uitgang dus ik heb zo een verloopstekkertje voor naar vga.
Alleen wat het geval is niet alle pinnetjes van de dvi worden gebruikt of het daar aan kon liggen.

• silitek

silitek

Tubes Only

Oke nu snap ik het. Ik heb zo'n vermoeden dat ze een BIOSflash op je kaart hebben uitgevoerd waarbij ze een te hoge core/mem hebben ingevoerd of foute BIOS. Zoek eens de juiste bios voor je kaart..en flash hem eens opnieuw. Je heb niks te verliezen!!...denk dat je probleen dan opgelost is. by the way: niet alle pinnen in je DVI-I/VGA verloop stekker maak niks uit.
Thrillseekah schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 15:03:
Ik kan dus nie echt lezen wat er op het beeld staan laatstan dat ik rivertuner kan lezen :S

En op deze kaart zit alleen een dvi-uitgang dus ik heb zo een verloopstekkertje voor naar vga.
Alleen wat het geval is niet alle pinnetjes van de dvi worden gebruikt of het daar aan kon liggen.

• Thrillseekah
Thanks :D ik ga het eens proberen. En dat van dvi had ik al een vermoeden van want me andere 2 kaarten hebben er geen problemen mee. Was just checking.

• Thrillseekah
Helaas de flash file die er in zat is het zelfde als die te downloaden is.

Zo ziet me windows er uit met dat kaartje :( http://www.happyrory.nl/images/screen-messedup.jpg

• unfor
tja je kan vanalles proberen hoor, maar ik blijf er bij: Dood.

• Skyline GT-R
  • Laatst online: 28-07 06:51

Skyline GT-R

RB26DETT

Kan zijn dat ie dood is, maar persoonlijk denk ik dat dit meer iets met oververhitting te maken heeft, of een slechte bios die erop is geflasht. Ik zou al die mogelijkheden eens proberen... Het is wel zo dat die persoon van wie je hem hebt gekocht die kaart niet voor niets verkocht heeft...

• unfor
Skyline GT-R schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 20:48:
Kan zijn dat ie dood is, maar persoonlijk denk ik dat dit meer iets met oververhitting te maken heeft, of een slechte bios die erop is geflasht. Ik zou al die mogelijkheden eens proberen... Het is wel zo dat die persoon van wie je hem hebt gekocht die kaart niet voor niets verkocht heeft...
oververhitting meteen al bij 1e post schermpje ;)

• Skyline GT-R
  • Laatst online: 28-07 06:51

Skyline GT-R

RB26DETT

unfor schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 21:09:
[...]

oververhitting meteen al bij 1e post schermpje ;)
Kan zijn er een verkeerde bios opgezet is. Ik had op mijn 9700Pro perongeluk een bios met verkeerde Core en Memspeeds gezet (Core : 850, mem: 780 ofzoiets) en ik zag toen niets... Met mijn 9800Pro kreeg ik zo'n beeld als ik met een XT bios boote die op 430 voor Core stond ofzo. Of als ik boote met een slechte bios, dus een met het verkeerde geheugen type... Nu met 6800GT heb ik gezworen geen bios flashes meer te doen :Y)

• Thrillseekah
Ja ik heb voor de zekerheid de bios nog een keer geflashd. gedownload van deze site http://www.techpowerup.com/bios/#flash neem aan dat hier de correcte flashfiles op staan.

Hmmz toch de vorige eigenaar maar ff gemaild. In iedergeval bedankt iedereen. Maar ik deel jullie mening :( R.I.P.! ( i did not know him wel:()

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Yep die is dus kapot. Heb hetzelfde probleem weleens gehad. Balen man.

Money for nothin' and your chicks for free

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 14:06
kijk eens of je er nog garantie op kan krijgen van hercules :)

moet kunnen als de kaart nog geen 2 jaar oud is

en probeer anders de tvout eens, waarschijlijk wil je hem daar toch voor gebruiken en je hebt kans dat die wel goed werkt

[ Voor 66% gewijzigd door kleefding op 24-12-2004 10:09 ]

Pagina: 1