Zoals de titel al doet vermoeden probeer ik een linksys wmp11 ver2.7 kaartje werkend te krijgen onder linux met ndiswrapper.
Deze computer heeft een asus a7n8x moederbord met 512 mb geheugen, en als videokaart een geforce 4mx 440.
Ik heb allereerst geprobeerd deze kaart werkend te krijgen onder ubuntu 4.10.
Met gebruik van deze howto :
http://ndiswrapper.source...ki/index.php/Installation
en een .debje van de ndiswrapper site.
Nadat ik de utilities had geinstalleerd en de kernel modules geinstalleerd, heb ik
ndiswrapper -i wmp11nds.inf gedraaid in een directory met alle drivers. (ik gebruikte dit file omdat dat volgens een faq en een aantal topics op linuxquestions.org het beste zou werken.)
ndiswrapper -l gaf ook aan dat de hardware aanwezig is.
toch geeft eenmaal daar aangekomen, iwconfig aan dat er geen geschikte devices zijn. dat is niet zo verwonderljik want ifconfig laat ook geen nieuwe devices zijn.
Voor de zekerheid heb ik het ook nog even getest onder knoppix 2.7. Ik krijg na het laden van dezelfde .inf file de volgemde error:
Deze computer heeft een asus a7n8x moederbord met 512 mb geheugen, en als videokaart een geforce 4mx 440.
Ik heb allereerst geprobeerd deze kaart werkend te krijgen onder ubuntu 4.10.
Met gebruik van deze howto :
http://ndiswrapper.source...ki/index.php/Installation
en een .debje van de ndiswrapper site.
Nadat ik de utilities had geinstalleerd en de kernel modules geinstalleerd, heb ik
ndiswrapper -i wmp11nds.inf gedraaid in een directory met alle drivers. (ik gebruikte dit file omdat dat volgens een faq en een aantal topics op linuxquestions.org het beste zou werken.)
ndiswrapper -l gaf ook aan dat de hardware aanwezig is.
toch geeft eenmaal daar aangekomen, iwconfig aan dat er geen geschikte devices zijn. dat is niet zo verwonderljik want ifconfig laat ook geen nieuwe devices zijn.
Voor de zekerheid heb ik het ook nog even getest onder knoppix 2.7. Ik krijg na het laden van dezelfde .inf file de volgemde error:
The ndiswrapper module has been loaded but there is no new device. Perhaps ndiswrapper is not working with your driver
Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes