DHCP Renewal Failed

Pagina: 1
Acties:

• Odysseus1985
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:23
Ik heb een cable wanadoo abo in combinatie met een sitecom DC-202 router. aangesloten op mijn pc en de mac can mijn vader.
Het heeft in het afgelopen jaar prima gewerkt(afgezien van de storingen bij wanadoo/casema)
maar sinds enkele weken wordt mijn netwerk verbinding om de paar minuten eruit gegooid.
Ik krijg dan het berichtje "Network cable disconnected" terwijl ik niets losmaak. resetten van de router heeft dan geen zin, het enige dat ik gevonden heb is om bij mijn router de stekker er even uit te halen en er weer in te doen. dan lijkt hij weer te werken. alleen krijg ik dan even de melding dat "Aqcuiring network adress" deze gaat na enkele seconden weer weg. maar na x minuten heb ik hetzelfde probleem.

als ik in der log van de modem kijk zie ik daar (herhaaldelijk) DHCP renewal failed staan, dus kreeg ik de indruk dat het probleem bij de router lag. maar tot nu toe heb ik niets kunnen vinden bij routerinstellingen/virusscan heb ik uitgezet. ook heb ik gescand op mogelijke spyware/trojans die mijn verbinding zouden kunnen verstoren.

Ik heb contact gehad met wanadoo maar daar schijnt het probleem niet te liggen.
Ook heb ik sitecom een mailtje gestuurd maar geen reactie gehad.

Kan iemand mij helpen het probleem te lokaliseren, want iemand zei tegen mij dat het misschien aan mijn netwerk kaart zou kunnen liggen.

Mijn configuratie:

Epox 8rda+, AMD 2500barton@2700, 512mb pc3200ram, 9700pro, 2x maxtor 80gb ata.
netwerk kaart intern op mobo
router sitecom dc-202
cable wanadoo internet met motorola modem(de witte)

[ Voor 14% gewijzigd door Odysseus1985 op 18-12-2004 13:03 ]

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Voor zover ik weet krijg je geen 'Network Cable Disconnected' meldingen als er iets fout gaat met je DHCP, is de kabel niet ergens kapot geraakt?

• Odysseus1985
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:23
ik denk niet dat de kabel kapot is want daar ben ik niet aangeweest....maar ik kan er een nieuwe kabel opzetten...straks ff eentje kopen...