[Debian Sarge] Paar wazige probleempjes

Pagina: 1
Acties:

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Vandaag voor het eerst Sarge geinstalleerd (wel ervaring met Woody en andere linux distro's).

Allereerst loopt mijn muis na een tijdje gewoon vast in Gnome, versie weet ik niet precies maar iig de versie die mee geinstalleerd wordt met Sarge. Xfree versie is 4.3.0.1, en heb een Ati Radeon 9800PRO kaart, met een Logitech MX900 muis (Bluetooth) heb het halve internet al afgespeurd hiervoor maar kan er echt niks over vinden :( Het vreemde is dat hij in het begin wel normaal werkt, maar daarna ineens vastloopt en niks meer doet... Terwijl ik hem wel Logitech drivers zie laden als Debian opstart.

Dan het volgende probleem (vond het een beetje onzinnig om hier meerdere topics over te openen). Eerst kon ik de resolutie niet hoger krijgen dan 800x600, dat heb ik inmiddels opgelost, maar ik wil hem op 1600x1200 laten draaien, en dan krijg ik zegmaar een soort scroll-beeld, oftewel, als ik naar de zijkant van het scherm ga dan scrollt hij naar de zijkant etc, terwijl mn ene monitor makkelijk 1600x1200 aan kan (doet ie onder Windows ook) maar ik zou het me kunnen voorstellen dat het ligt aan het feit dat m'n tweede monitor (draai dus dual monitor) het niet trekt... Verder werkt m'n hele dual monitor opstelling nog totaal niet maar ik hoop dat ik dat nog werkend krijg...

Zijn er ideeën? (voor beide problemen dus, want het is behoorlijk irritant, vooral omdat ik nauwelijks kan linuxen door dat muis probleem).

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 15:00
heb de ati drivers al gedownload en geinstalleerd ik heb namelijk perfect met mijn ati 9200 kunnen werken zonder problemen.
dit was wel onder suse maar toch

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Doet je muis het nog steeds niet als je X opnieuw start?

ieeeepppppp :P