Heb sinds kort adsl en heb een ethernetmodem genomen. Voorheen had ik een USB modem. Volgens mij maakt de ethernet modem echter direct verbinding met mijn ISP bij het opstarten van mijn computer. Is er een mogelijkheid om dit te voorkomen? Of de verbinding handmatig te verbreken?
Kabel uit het modem halen is de meest voor de hand liggende optie 
Ik denk dat als je een modem met ingebouwde router hebt, hij automatisch de verbinding open houdt. Bij de meeste modems kan je hier weinig aan doen.
Ik denk dat als je een modem met ingebouwde router hebt, hij automatisch de verbinding open houdt. Bij de meeste modems kan je hier weinig aan doen.
[ Voor 53% gewijzigd door P-ter op 18-12-2004 12:58 ]
Welk modem heb je? Waarom wil je dit voorkomen (als in: misschien is er een andere oplossing voor)? Meestal kan je verbinding maken en verbreken via de webinterface van het modem, of gewoon door het modem uit te schakelen.
En het lijkt me alleen zinnig als je ADSL TijdSurfen van Het Net of ADSL Time van Planet hebt, of als je kids te veel pr0n kijken als ze moeten slapen
.
En het lijkt me alleen zinnig als je ADSL TijdSurfen van Het Net of ADSL Time van Planet hebt, of als je kids te veel pr0n kijken als ze moeten slapen
Zo scherp als een voetbal!
1.Eerst bij netwerk eigenschappen zorgen dat het icoontje van de verbinding in de systemtray komt. Dan kan je door een rechtsklik aangeven om de verbinding uit te schakelen.
2.Dit kan natuurlijk ook bij Netwerkomgeving als deze op het bureaublad staat, dan Rechterklik naar eigenschappen dan eigenschappen verbinding rechterklik uitschakelen.
Waarom makkelijk (1) als het moeilijk kan (2) nietwaar.
2.Dit kan natuurlijk ook bij Netwerkomgeving als deze op het bureaublad staat, dan Rechterklik naar eigenschappen dan eigenschappen verbinding rechterklik uitschakelen.
Waarom makkelijk (1) als het moeilijk kan (2) nietwaar.
? weet jij wat.
Zoals PokkeNoise al aangeeft zo heb ik het ook bij m'n pa ingetsteld. Voo het gemak heb ik er dan ook nog een snelkoppeling in de Quickstart gemaakt zodat je de verbinding weer snel kan activeren. Werkt perfect!
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
@PokkeNoide en psy: dat heef alleen als effect dat de verbinding PC <--> modem verbroken wordt. Het modem blijft wel online, en dat wil de TS nou juist voorkomen.
Zo scherp als een voetbal!
Verwijderd
Je zou natuurlijk met "ipconfig release" en dan je netwerkkaart je ip laten vallen en je bent je verbinding kwijt.
Een Ethernet modem blijft altijd verbinding maken met je ISP als je dit niet op een of andere manier uitschakeld ongeacht de status van je PC.Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 12:56:
Heb sinds kort adsl en heb een ethernetmodem genomen. Voorheen had ik een USB modem. Volgens mij maakt de ethernet modem echter direct verbinding met mijn ISP bij het opstarten van mijn computer. Is er een mogelijkheid om dit te voorkomen? Of de verbinding handmatig te verbreken?
Knap stukje tussen de regels lezen dan.Reptile209 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 13:18:
@PokkeNoide en psy: dat heeft alleen als effect dat de verbinding PC <--> modem verbroken wordt. Het modem blijft wel online, en dat wil de TS nou juist voorkomen.
Als je dat ADSL tijdsurfen van KPN hebt, gebruik het meegeleverde programmaatje van KPN dat de modem on/off line zet.
? weet jij wat.
Configuratiescherm -> Netwerkinstellingen -> Rechterknop op LAN-verbinding -> Disable/Uitschakelen..
klaaaar..
klaaaar..
Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie het nut niet in van het verbreken van je verbinding tussen de modem en ISP. Wat schiet je daar nu mee op?
Miischien bij een onbeveiligde WiFi Router ja, maar dat is zowiezo stom.
Miischien bij een onbeveiligde WiFi Router ja, maar dat is zowiezo stom.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
als je verbinding tussen modem en isp handmatig wilt uitzetten, gewoon een schakelaartje tussen je modem en je isp signaal zetten...bijv. zo'n mooie grote rode postcodejackpotikweethetantwoorddusrammaaropdezeknop knop
of zoiets:

voor de rest als je verbinding wel gewoon met je isp in stand mag blijven gewoon snelkoppeling naar je netwerkverbinding op je bureaublad zetten (en dan met rechtermuisknop erop klikken om aan en uit te zetten, zoals velen voor mij reeds voorstelden)
of zoiets:

voor de rest als je verbinding wel gewoon met je isp in stand mag blijven gewoon snelkoppeling naar je netwerkverbinding op je bureaublad zetten (en dan met rechtermuisknop erop klikken om aan en uit te zetten, zoals velen voor mij reeds voorstelden)
G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2
Verwijderd
Wat voor een modem heb je dan precies.
En kun je ook in de modem komen dmv web interface?
Ik heb zelf adsl met een speedtouch 510.
Hier heb ik de optie om always online in te schakelen.
Schakel je dit uit dan kun je volgensmij handmatig de internet verbinding tot stand brengen.
En kun je ook in de modem komen dmv web interface?
Ik heb zelf adsl met een speedtouch 510.
Hier heb ik de optie om always online in te schakelen.
Schakel je dit uit dan kun je volgensmij handmatig de internet verbinding tot stand brengen.
Pagina: 1