Asus 500g slecht netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hoi,

Mijn vader heeft een 500g asus.. ik heb hem als een AccessPoint ingesteld.
Ik heb MAC Filter ingesteld.

Maar nu had ik ook WPA aanstaan en handmatig een netwerksleutel toewijzen aangevinkt..
We kregen netjes verbinding MAAR... als hij de PC uitzette of zomaar inees bij toeval.. verdween de connectie en krijg hij die met geen mogelijkheid meer terug. Stroom van de AP af halen werkte dan weer wel.

Ik heb geprobeerd de beveiliging wat minder in te stellen (WEP-128) maar dan krijgt hij wel verbinding maar wil hij met geen mogelijkheid data verzenden.

Ik wordt gek! AP heeft al de nieuwste Firmware update gehad.
We werken op een legale winXP laptop..

HELP! Hoe krijgen wij het netwerk werkende EN elke keer dat de laptop uit gaat dat hij ook gewoon weer verbinding krijgt EN veilig!!

;(

Verwijderd

Bedoel je met de nieuwste firmware de 1.9.2.7 versie ?
meuktracker: Asus WL-500g 1.9.2.7
Probeer anders eens een wat oudere versie want schijnt dat die niewste nog niet helemaal lekker is.

• Mir
  • Niet online
Ik heb hem van de asus site: 1.8.1.9

maar jij hebt alwere ene nog nieuwere! :)

die maar proberen dan??

Verwijderd

Proberen kan geen kwaat, nu werkt het ook niet goed.
Let er wel op dat je de handleiding volgt anders kan je wel eens problemen krijgen met inloggen geloof ik.

• Mir
  • Niet online
Channel: auto
Wireless Mode: AUTO
[AAN] 54g Protection
Authentication Method: :WPA-SPK
WPA Encryption: TKIP
WPA Pre-Shared Key: ************
WEP Encryption: None (zet ik deze aan, dan wordt er dus geen data meer verstuurd!)
Passphrase: [empty]

hiermee heb ik dus _nu_ verbinding (ik heb handmatig het wachtwoord opgegeven en WPA ipv WEP aangevinkt)

... ok, ik krijg nu ineens wel verbinding maar geen data-overdracht!!! :(

• Mir
  • Niet online
Arrrrrrrrrrrrgh

en na de stroom van de AP afgegooid te hebben en er weer op: Gelijk verbinding!!!

WAT is dit??? ;( ;(

Verwijderd

Ik vraag je nog een keer netjes om de editknop te gebruiken en niet meerdere posts onder elkaar te zetten.

• Mir
  • Niet online
Hej,

echte topic kicks zijn het niet hoor... 13:14 .. 13:16 ...

Verwijderd

Precies het zelfde probleem hier, als ik 'veel' gedownload heb (een paar gig) moet ik even de stekker eruit halen :(.

kutrouter

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Mir schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 13:14:

WEP Encryption: None (zet ik deze aan, dan wordt er dus geen data meer
Wellicht een overbodige vraag maar ik stel hem toch:

Heb je die wep-key wel op je WL-500g ingesteld maar OOK op de pc? Zo nee: niet vreemd als hij geen connectie krijgt.

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 14:51
Ik heb ook de 500g en de 138g gehad,

500g viel om de zoveel gedownloadde data gewoon uit, krijg geen connectie meer met internet. Het interne netwerk blijft wel gewoon doen. Beta firmware 1.8.2.4 erop gezet, probleem blijkt opgelost te zijn. Maar deze functioneerde ook niet veel beter, ipv dat internet het niet meer doet, heb je heel veel packet losses binnen je interne netwerk.

Toen maar besloten om de 500g en 138g terug te sturen, geld terug gekregen. Nu een linksys wrt54gs met wmp54gs gekocht, deze werken heel goed, geen problemen.

• Mir
  • Niet online
WFvN schreef op zondag 19 december 2004 @ 13:59:
[...]

Wellicht een overbodige vraag maar ik stel hem toch:

Heb je die wep-key wel op je WL-500g ingesteld maar OOK op de pc? Zo nee: niet vreemd als hij geen connectie krijgt.
Jep..

volgens m'n vader is het nu iets beter geworden met de nieuwste firmware..
als hij de pc standby zet en hem dan weer aanzet, moet hij elke keer op herstellen drukken.. dan krijgt hij na een tijd (!!) verbinding..

hoort dat zo?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Mir schreef op zondag 19 december 2004 @ 18:01:
[...]

Jep..

volgens m'n vader is het nu iets beter geworden met de nieuwste firmware..
als hij de pc standby zet en hem dan weer aanzet, moet hij elke keer op herstellen drukken.. dan krijgt hij na een tijd (!!) verbinding..

hoort dat zo?
Ik heb hier de WL-500g in combinatie met een WL-100 op m'n laptop. Ik klap 's avonds gewoon m'n laptop dicht waardoor deze in standby-mode gaat. De volgende dag klap ik hem open en de verbinding wordt netjes binnen enkele seconden weer tot stand gebracht.

Firmware die ik gebruik:
1.7.5.6

Vrij oud dus.
Pagina: 1