Toon posts:

map beveiligen op usb stick

Pagina: 1
Acties:
  • 707 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een usb memory stick gekregen, een Sandisk Micro 128mb.

Op de website van sandisk kan ik software downloaden maar deze werkt erg omslachtig, en encrypteerd ook alle bestanden, wat ik niet nodig heb.

Ik zoek dus een klein programmatje waarmee ik een map op een usb stick met een wachtwoord kan beveiligen. Dus zonder encryptie. Eigenlijk vergelijkbaar met een public en een private map op een ftp. Iemand een idee ?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat kan niet, tenzij je er een filesystem op hebt staan dat het ondersteunt. Je kunt in de buurt komen door er een password-protected zip op te maken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zoek even uit welk bestandssysteem een USB stick gebruikt en of die aan wachtwoorden doet (niet dus :+ ). Een evt ander filesysteem kan je misschien uitzoeken maar dat zou user+pass zijn, ook niet handig op verschillende PC's. Zonder encryptie valt er niets passwordprotected te maken. Ook heb je op de clients hoe dan ook de juiste uitlees-applicatie nodig (die ook op de stick kan staan).

Maar probeer wat van de standaard hang-een-wachtwoord-aan-een-directory software die hier in Software Algemeen en Windows Operating Systems zijn besproken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:17
denk dat je wel iets kunt met PGP.
ik zelf heb PGP enterprise 8 en daarmee kun je mappen maar ook complete schijven aanmaken die encrypted zijn.
deze schijven zijn in werkelijkheid gewoon een bestand op je HD

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-04 15:48

Schonhose

Retro Icoon

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005