monitors voor digitale piano

Pagina: 1
Acties:
  • 322 views sinds 30-01-2008

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-02 17:51
Iemand heeft mij gevraagd op zoek te gaan naar eenvoudige monitors voor een digitale piano. Het gaat gewoon om in de huiskamer, dus het hoeft niet echt hard te gaan. Ingebouwde versterker is wel een vereiste.
Ik heb even doorgevraagd, en het bleek dat ze een Roland G800 als digitale piano gebruikt 8)7 Even voorzichtig uitgelegd dat dat nu iets anders is dan een digitale piano, meer een keyboard, maar goed. Het hoeft dus niet echt hoogstaand te zijn, maar geen bonkend laag (heb ik last van, goedkope speakers bij een G800 speelt niet echt lekker piano :X).
Ik ben vanochtend bij feedback langs geweest, en die raadden mij ESI nEar 5 aan. Klonk idd wel aardig, maar zijn wel 129 euro per stuk. Ik denk dat ze 260 voor 2 te duur vindt, en 1 te weinig (speelt niet lekker als je geluid van opzij komt).

Mijn vraag: Weten jullie twee relatief goede monitorspeakers voor minder dan 200 euro (evt 2e hands)?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:06

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Zoek eens naar de actieve behringer truth, of de alesis monitor one active.
Die vind je nl wel eens op marktplaats.

Wise enough to play the fool

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
is een set solide computerboxjes geen idee?

• MBV
@bigfoot: nee. Ik heb bij keyboardsound een G800 gekocht met standaard, en 2 ' stevige computerboxjes'. De midden-laag weergave is zo dominant dat het echt irritant spelen is als piano. Ik neem aan dat zij iets beter wil.

@teacher: ik zal eens kijken
edit:
niet op marktplaats te vinden, of het moet in een andere categorie staan (zoek nu in audio->luidsprekers), en niet op 2dehands.nl

[ Voor 24% gewijzigd door MBV op 18-12-2004 12:18 ]

• MBV
Ik zal mijn vraag iets veranderen. Welk merk is in de budgetmarkt het beste? Ik zie Behringer, ESI, Alesis, phonic, tapco en KRK bij feedback in de folder staan. Welke moet je daarvan absoluut niet hebben, en welke wel?
Andere vraag: klopt het dat je 'gewone' speakersets makkelijk kan opblazen met een keyboard, of is dat iets dat mijn keyboardleraar heeft verzonnen? In dat geval denk ik dat ze beter af is met een iTrigue L3500 voor 129 euro. Of hebben jullie daar andere ideeen over?
offtopic:
toch eens kijken hoe "e werkt in linux :)

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-02 16:24

BHQ

Kijk eens naar JBL monitors of Magnat.

• MBV
Goed idee, JBL heeft idd een professionele tak. Ik kan alleen geen dealer vinden voor een prijsindicatie.
Enig idee wat de instappers uit de 4200 serie of de control serie kosten?

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

MBV schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 14:59:
Ik zal mijn vraag iets veranderen. Welk merk is in de budgetmarkt het beste? Ik zie Behringer, ESI, Alesis, phonic, tapco en KRK bij feedback in de folder staan. Welke moet je daarvan absoluut niet hebben, en welke wel?
Ik heb zelf Alesis Monitor One mk II hier, passieve versie (lekker goedkoop nu, al heb ik er zelf toen 900 gulden voor mogen neertellen!). Laag is een beetje dominant hier, maar dat ligt denk ik meer aan de waardeloze akoestiek van m'n studiootje en de synthesizers ;). Ik heb ze op een gewone hi-fi versterker aangesloten. Alles op neutraal voor afmixen, voor gewoon gebruik heb ik de bas wat teruggeschroefd. Ze zijn wel zwaar, misschien is dat ook nog iets dat overwogen moet worden.

"Best" is sowieso subjectief. "Best" betekent bij monitors dat je geen extra bas of hoog hoort zoals een hi-fi set dat doet ("neutrale respons"). Hi-fi moet namelijk mooi klinken, monitors moeten eerlijk klinken. Is je geluid ruk, dan laten monitors dat horen. Staat nogal klote als je een track hebt gemaakt, die op cd hebt gebrand, en dat 't dan vervolgens 3 keer nergens naar klinkt als je 'm in de disco mag laten horen ;).

Wil je een keuze maken, neem dan een stel CD's van jezelf mee die je vaak hebt gedraait (en 't liefst op verschillende installaties) en laat ze even bij Feedback afspelen. "Representatief" is het woord hier - wil je hiphop maken, dan neem je hiphop mee, voor trance trance, etc, en voor wat je zelf met een G800 maakt kun je desnoods wat van je eigen brouwsels branden.
Andere vraag: klopt het dat je 'gewone' speakersets makkelijk kan opblazen met een keyboard, of is dat iets dat mijn keyboardleraar heeft verzonnen?
Dat heeft 'ie dan verzonnen, of hij heeft de volumeknop niet in de gaten gehouden. Gewone hi-fi speakersets voegen dingetjes toe aan 't geluid. Waar het om gaat is hoe ver jij het volume opschroeft. Ook zit je met een frequentierange, en da's de reden dat gitaarversterkers niet echt geschikt zijn voor synths en keyboards. Daar zijn aparte (stage)-versterkers voor te krijgen.
In dat geval denk ik dat ze beter af is met een iTrigue L3500 voor 129 euro. Of hebben jullie daar andere ideeen over?
offtopic:
toch eens kijken hoe "e werkt in linux :)
Ieuw, een subwoofer. Nee, pak dan gewoon maar liever kleinere 2-weg speakertjes. (Dan zijn die KRK's weer een leuke overweging).

[ Voor 20% gewijzigd door Yoozer op 18-12-2004 16:57 ]

teveel zooi, te weinig tijd

• MBV
L3500 heeft geen erg dominante bas (is zoieso weg te draaien) maar heeft wel twee-weg satellietspeakers, dus vrij sterk in het middengebied. Alles relatief natuurlijk. Ik denk alleen niet dat ik nog een setje computerboxen kan vinden met meer kwaliteit dan creative SBS250 (1-weg, 3cm speaker ofzo, absoluut bagger).
Het gaat trouwens wel om versterkte, aangezien ik niet naar drenthe wil rijden om het aan te sluiten :) Actieve kan ze zelf, en kan ik hier voordoen. Sterker nog, ik denk dat ik ze even een weekje uitprobeer :P

edit: KRK RP5 begint bij 199, Alesis Monitor One Active MkII bij 175. Eigenlijk wil ik weten of ESI NEar 06 wat is, en of het goedkoper kan. Denk dat ze gaat schrikken van 280 euro voor 2, moet dus een goed verhaal hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door MBV op 18-12-2004 16:59 ]

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-01 15:35
MBV schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 16:37:
Goed idee, JBL heeft idd een professionele tak. Ik kan alleen geen dealer vinden voor een prijsindicatie.
Enig idee wat de instappers uit de 4200 serie of de control serie kosten?
Ga eens kijken bij een muziek zaak waar ze synthesizers en keyboards verkopen ,vaak staan daar ook monitoren bij van JBL , Roland of Hueges en Kettner.

PowerStation

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Fern schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 18:31:
Ga eens kijken bij een muziek zaak waar ze synthesizers en keyboards verkopen ,vaak staan daar ook monitoren bij van JBL , Roland of Hueges en Kettner.
MBV schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 11:49:
Ik ben vanochtend bij feedback langs geweest,
www.feedback.nl :Y)

teveel zooi, te weinig tijd

• MBV
Ik denk dat ik maar eens met haar langs feedback ga, en naar passieve monitoren ga kijken. Die 130 per stuk vond ze niet leuk, en ze krijgt van haar vader een versterker (hifi versterker philips). passief begint bij 90 euro, en dat is toch een stuk beter betaalbaar.
De mogelijkheden die ik bij feedback zie zijn:
Alesis - Monitor One MkII
Behringer - B 2030 P
KRK ST6

Behringer heeft het prijsvoordeel, ik zal samen met haar moeten luisteren om te kijken of het wat is.

En de laatste vraagverandering ;): hoeveel vermogen heb je nodig om zo'n set (belastbaar > 100W) goed aan te sturen? is 50W voldoende om lekker piano te spelen (hoeft dus niet te knallen :) )?

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Nou, hier hoor ik zéér goede dingen over, en voor 200€ zijn ze wel een koopje natuurlijk!
Met Tannoy kan je trouwens weinig verkeerd doen.

[ Voor 4% gewijzigd door TomSwinnen op 19-12-2004 01:07 ]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Een echte aanrader is de behringer truth -> http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=12647

Kost vrij weinig maar je krijgt er een hoop voor terug. De truth is alleen een beetje (ietsie pietsie beetje) rommelig in het midden en legt het qua geluid zeker af tegen deze set -> http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11195 welke naar mijn mening echt tot de betere hoort als het gaat om setjes onder de 750€

Wil je goed voor weinig dan blijft eigenlijk alleen de behringer truth over. D'r zijn trouwens ook passieve versies van te krijgen.

De behringer truth is eigenlijk verder ook het enige echt goede behringer product wat ik ken :P

[ Voor 3% gewijzigd door R2D2 op 19-12-2004 03:08 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• mycatalso
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08-02 20:47
*knip* We zitten hier niet in de speeltuin. Een kick na 22 jaar met een flauwe opmerking heeft helemaal niemand wat aan.

[ Voor 78% gewijzigd door Jorgen op 08-02-2026 21:27 ]

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Tja, passief opent een hele wereld van speakers.

Ik vond bij deze kleine missions altijd goed klinken voor het formaat.
https://www.marktplaats.n...ion-760i-speakers-weg-weg

5 tientjes. zoek er nog een simpele kringloop versterker bij van 2 tientjes en je zit voor een dubbeltje op de eerste rang.

Dit soort spul verslijt niet. (Foamranden daargelaten)
Als het werkt dan werkt het.

[ Voor 11% gewijzigd door AtomicShockwave op 08-02-2026 20:56 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Jongens, ik neem aan dat 22 jaar na dato de vraag wel beantwoord is :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:01

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

AtomicShockwave schreef op zondag 8 februari 2026 @ 20:55:
Tja, passief opent een hele wereld van speakers.

Ik vond bij deze kleine missions altijd goed klinken voor het formaat.
https://www.marktplaats.n...ion-760i-speakers-weg-weg

5 tientjes. zoek er nog een simpele kringloop versterker bij van 2 tientjes en je zit voor een dubbeltje op de eerste rang.

Dit soort spul verslijt niet. (Foamranden daargelaten)
Als het werkt dan werkt het.
Hartstikke aardig dat je wilt helpen. De user boven je heeft echter een 22 jaar oud topic gekickt, dus ik vermoed dat het probleem zichzelf heeft opgelost. :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.