Toon posts:

Windows 2003 server hoog CPU verbruik

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Potverdikkeme,

nu heb ik eindelijk een goede Windows 2003 server, nu heb ik iedere keer als ik met rechterklik ( waar dan ook ) een rolmenu open dat ie blijft haken. In Takkbeheer : CPU gaat ff naar 100% ( seconde of 6 a 7 ) en daarna gaat ie gewoon weer verder.

Ik draai:

Windows 2003 Server Enterprise
AMD athlon XP 2000+
512 MB DDR 333
Asrock k7s8x-e
Maxtor 120 gig - 8mb buff

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-08 16:23
moederbord drivers geinstalleerd?

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-08 23:45

wowi

Update alle drivers ook van je videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
yep alles geinstalleerd,

zelf alle upgrades van het net gehaald :)

Verwijderd

wa draait ge nog op die server?? of hebde da ook als die pas is opgestart??

Verwijderd

Topicstarter
Pas opgestart,

staat nu alleen nog maar Win en Office op.

draait nog niets van FTP of HTTP server.... maar is wel de bedoeling gehgehe

:( onder winXP draaide alles goed :(

Verwijderd

schakel alle eye-candy uit en probeer opnieuw ;)

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-08 16:23
vaag, 2k3 draait zelfs soepel op mijn K6/2 500MHz :)
even een vraagje tussen door, maar waarom Office op een server?
en als je hardware acceleratie van je videokaart aanzet?

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Verwijderd

Topicstarter
Office alleen voor mezelf, beetje huiswerken en ja ik heb de hardware acceleratie volledig open staan

ben nu BIOS update aa neht binnen halen msschie ndat dat help :'(

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

MewBie schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 11:52:
vaag, 2k3 draait zelfs soepel op mijn K6/2 500MHz :)
en als je hardware acceleratie van je videokaart aanzet?
Omdat er ook mensen zijn die Windows Server gebruiken voor hun normale computer ipv Windows XP Pro. Dit omdat Windows Server 2003 toch weer een stuk stabieler is dan Windows XP Pro.
De kosten zijn misschien wel hoger, maar als je er via bv via school of werk aan kan komen, maakt het niet veel uit...

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Heb hier hetzelfde probleem..

AMD 1800+ Shuttle nForce2 Mobo, 512Mb Corsair C2

Heb laatst nog op internet gezocht, het zou aan de SMART kunnen liggen.

Heb het probleem nog niet opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
HEb net BIOS geflashed, SMART uitgezet

maar probleem blijft..

heb ook alle letterleijk alle eye candy uitgezet

grrrrrrrr 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 11:40:
CPU gaat ff naar 100% ( seconde of 6 a 7 ) en daarna gaat ie gewoon weer verder.
Kijk eens in de Task Manager welk proces dit veroorzaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Is niet te zien in task manager,

deze bevriest namelijk ook oor deze periode, en zodra het weer verder gaat is maximaal CPU 4% ofzo van taskmanager zelf

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 12:47:
Is niet te zien in task manager,

deze bevriest namelijk ook oor deze periode, en zodra het weer verder gaat is maximaal CPU 4% ofzo van taskmanager zelf
Probeer eens met Process Explorer: http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/procexp.shtml

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-08 17:00
FnF schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 11:57:
[...]

Omdat er ook mensen zijn die Windows Server gebruiken voor hun normale computer ipv Windows XP Pro. Dit omdat Windows Server 2003 toch weer een stuk stabieler is dan Windows XP Pro.
De kosten zijn misschien wel hoger, maar als je er via bv via school of werk aan kan komen, maakt het niet veel uit...
stabieler ? :? Uit mijn ervaring is deze helemaal niet stabieler. voor normaal gebruik kun je beter xp gebruiken. de kosten zijn hoger omdat er gewoon een heleboel van die MS servertroep bij zit :r

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik MS server omdat ik een ftp server wil opzetten, en alles gebruikers van buitenaf wil regelen ( ook quota en dat soort dingen) en ik denk toch dat ms server stabieler is dan winxp

trouwens;
een BIOS upgrade, alle drivers instaleren
Eye candy eruit hardware acceleratie aan
SMART uitzetten in BIOS

........ helpt niet..

Verwijderd

probeer eens een echte server processor...zo een AMD is toch al minder.
Xeontje ofzo , dat werkt over het algemeen erg goed! ;)

Verwijderd

Het zou ook aan de Maxtor kunnen liggen, heb net nl. de boot schijf (maxtor) gemirrord naar een Western, en ik heb geen last meer van de right click..

Verwijderd

Topicstarter
Ah Xeontje klinkt goed, maar ook erg duur.... en ik heb ms server ook op een andere pc draaien en daar zit ook een AMD in ( 500 mhz )

En heeel toevalli ook een Maxtor schijf LoL 40 gig

]iemand nog een tip ?

Duke

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 16:24:
wat is dat nou voor crap.
Voor een thuis server kan dat prima zolang je maar zorgt dat je moederbord een bios heeft wat een goeie ACPI compatibility heeft.
Alsof 2003 alleen maar xeons vreet.
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 17:11:
Het zou ook aan de Maxtor kunnen liggen, heb net nl. de boot schijf (maxtor) gemirrord naar een Western, en ik heb geen last meer van de right click..
klik

twee maxtors in raid1. Draait ook nog exchange.

offtopic:
en dan ook nog op het beruchte moederbord waar zoveel kapotte elcos voorkomen :+

En gezien het grote gehalte maxtors hier @ tweakers waar die vertraging zich niet voordoet denk ik ook niet dat je het aan alleen maar hardware kan verwijten maar ook eens naar wat codecs / virusscanners / andere contextmenu-uitbreidende software moet kijken.

[ Voor 20% gewijzigd door alt-92 op 19-12-2004 00:13 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
hmmz,

virusscan : McAfee

Geen andere Spyware : SpyBot and AdaWARE checked:

en vor de rest via monitoren grijpt er niks netwerk weg

Maxtor en WD geven hetzelfde resultaat..............

heb ook nog een WD''tje met Win2k3 server geprobeerd...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 02:34:
hmmz,

virusscan : McAfee

Geen andere Spyware : SpyBot and AdaWARE checked:

en vor de rest via monitoren grijpt er niks netwerk weg

Maxtor en WD geven hetzelfde resultaat..............

heb ook nog een WD''tje met Win2k3 server geprobeerd...
Probeer het eens zonder McAfee.
na Symantec Corp 9 Server werkte alles stukken beter :)

Verwijderd

Heb dus nu een kale installatie, en nog de rechter muis probleem.

Verwijderd

Topicstarter
ik ook precies hetelfde....

hmmmmmz toch maar weer terug naar XP...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 11:45:
ik ook precies hetelfde....

hmmmmmz toch maar weer terug naar XP...
een beetje extra geheugen kan geen kwaad...hier draait alles soepel met een AMD 2600 en 2 GB intern geheugen

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:45
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 11:53:
[...]

een beetje extra geheugen kan geen kwaad...hier draait alles soepel met een AMD 2600 en 2 GB intern geheugen
wat een onzin, je hebt er niet meer dan 512MB ram nodig om een rechtermuisknop menu te openen hoor

wat de oorzaak dan wel kan zijn weet ik niet maar heb je winrar geinstalleerd misschien en is daarbij iets fout gegaan? dat soort dingen zat ik aan te denken iets anders weet ik ook niet.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Wat de poster NIET noemt is het type videokaart. Zeker omdat ie zegt dat ie de server kaal heeft geinstalleerd, geloof ik niet dat het een winrar o.i.d. kan zijn.
Wellicht dat ie daar eens naar moet kijken. Goede 2003 videokaart drivers dus...

Windows 2003 is (gelukkig) veel kieskeuriger met drivers, dus koop goede hardware voorzien van goede hardware (natuurlijk uit de HAL lijst van MS).

Zoals ik al eerder in andere topics heb genoemd, is het gewoon onzin om Windows 2003 server te gebruiken als desktop OS. Als je FTP wilt zou ik zowiezo geen Microsoft software adviseren. Daar zijn VEEL betere pakketten voor, zoals Serv-U en Bullitproof. En dan hoef je niet eens een server OS te draaien.

Mijn Windows 2003 Server draait met Serv-U. Dit pakket geeft zelf voorrang aan inkomend verkeer. Microsoft FTP geeft voorrang aan de FTP client, zodat je ADSL lijntje lekker dichtstroopt. Quota's en ratio's zijn veel beter en overzichtelijker in te stellen. Users die geen recht hebben op een bepaalde map ziet die map helemaal niet (bij MS krijgen ze een access denied). Etc.

Ergo: Server OS is voor servers (Active Directory, domeinen, profiles etc.). FTP is geen reden om met Windows 2003 Server te draaien.

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-08 15:00
MewBie schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 11:52:
...
...
offtopic:
En als jij Terminal Services draait waar je office op wilt hebben zul je dat ook moeten doen ;) En er zijn meer redenen te bedenken...

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
ik lees hier dat het mischien aan de 120Gb maxtor schijf kan liggen. Dat lijkt mij sterk. Ik heb zelf hier ook een 120Gb 8Mb Maxtor schijf draaien en daar staat Windows 2003 Enterprise Edition met plezier op te draaien.
Pentium 3 450Mhz. 128Mb. En dat loopt ook super. (draait trouwens mijn avantar op :P )

Maar ik zit zelf te denken aan een driver probleem. Wat je ook nog zou kunnen doen is Windows 2003 opnieuw installeren. Het zou best wel eens kunnen dat er iets fout is gegaan met het installeren.

Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm.

Ik heb een geforce fx 5600 en ik heb de drivers van nvidia ( laatste ) niet voor 2003 64bit maar gewoon de drivers voor XP..... zou dathet probleem kunnen zijn? O-)

en ik denk ook niet dat het aan de hdd ligt want ik heb het al met een 30 gig HDD van WD geprobeerd :)

en ik draai niet win 2003 voor de lol maar om een studenten server op te zetten, die een beetje stabieler is dan de vorige die eerst op Win 98 en toen op XP prof draaide.... maar het lijkt erop dat dit helemaal niks is :'(

En THX thanx voor de tip ga et eens proberen voor de lOl :D

Verwijderd

Topicstarter
met kunst en vliegwerk is het probleem ( iig gedeeltelijk opgelost)

Win 2k3 nu zo gezet dat progs en niet achtergrond services hoogste prioroteit hebben, en in taskmanager explorer hoog gezet que prioriteit. >:)

ik hoor de mensen al denken nu is het geen echte server meer dan toch.... :9

gheghghe hij served als een treintje en alles loopt goed!!

allemaal heel erg bedankt voor de goede tips!! _/-\o_

})
.. oo OO [[ [ The Duke ] ]] Oo oo ..
})

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 09:18
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 16:17:
Ik gebruik MS server omdat ik een ftp server wil opzetten, en alles gebruikers van buitenaf wil regelen ( ook quota en dat soort dingen) en ik denk toch dat ms server stabieler is dan winxp
offtopic:
Quota stel je in met je FTP programma, daar heeft je Os geen fluit mee te maken. *mompelt iets over klok en klepel*

Als je rechtermuisknop gebruikt gaat'ie over het algemeen op zoek naar programma's die functionaliteit daarmee verbinden. Dingen als het zoeken naar een netwerkstation ed kunnen in zo'n geval hick-ups veroorzaken. Probeer een kale install van 2k3 Standard (Enterprise, Datacenter en Webserver is alleen maar vragen om problemen als ik je windowservaring correct inschat...) zonder netwerk- of geluidskaart geinstalleerd.

[ Voor 4% gewijzigd door FragFrog op 20-12-2004 07:34 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:11
Het is een server platform, geen desktop platform.
Waarom leren de mensen het nou nooit.

Trouwens, sinds wanneer kan je een Windows 2003 Enterprise Server krijgen/kopen op een school. Van Windows XP wist ik het al.

Om in te gaan op je probleem. Je kan kijken of applicatie processen op de voorgrond of op de achtergrond worden uitgevoerd. Het ligt er aan welke rol je de server hebt toegekend.

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-08 17:42
Mickman schreef op maandag 20 december 2004 @ 08:35:
Het is een server platform, geen desktop platform.
Waarom leren de mensen het nou nooit.

Trouwens, sinds wanneer kan je een Windows 2003 Enterprise Server krijgen/kopen op een school. Van Windows XP wist ik het al.

Om in te gaan op je probleem. Je kan kijken of applicatie processen op de voorgrond of op de achtergrond worden uitgevoerd. Het ligt er aan welke rol je de server hebt toegekend.
Op de Radboud Universiteit (de voormalige Katholieke Uni Nijmegen) kost Windows 2003 server standaard/enterprise €35 per jaar en is alleen beschikbaar voor studenten die op de campus wonen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmz.... Inderdaad is misschien mijn ervaring met windows op het gebied van Servers niet zo heel erg groot, maar als desktop platform heb ik het al leren kenne toen het nog 3.11 was en ik ben steeds bezig om alles te leren...

iig wilde ik me ook aanleren hoe alle systemtools en beheerders tools werkten...

en ik heb hem ook LEGAAL, i ntegenstelling tot veel mensen die altijd schreeuwen DAT IS NIET LEGAAL en dan zelf win xp prof draaien die rechtstreeks van DC++ ofzo komt...

maar met alle tips ben ik toc heen stuks wijzer geworden dus Nico, ik denk dat het probleem misschien in dezelfde richting ligt bij jou?

greets

Duke

Verwijderd

Ga het meteen proberen...
Ik draai trouwens Windows SBS 2003, en een Ati videokaartje.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2004 18:45 ]

Verwijderd

Nope hier werkt het nog niet.

Dus ff. de prioriteit op progs gezet, en taskmgr.exe op high.

Ik ga er nog ff mee door.

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 16:24:
En waar draait Tweakers.net op? Of is dat geen "goeie" site? Lijkt me dat T.net's noden nog net iets hoger liggen dan die van TS.
Pagina: 1