E-mail encryptie

Pagina: 1
Acties:

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-05 15:44
Sinds een tijdje maak ik gebruik van het script op deze pagina (http://www.dynamicdrive.com/emailriddler/index.htm) om e-mail adressen op mijn website te versleutelen in de hoop dat spambots de adressen niet oppikken. Tot nu toe werkt dit erg goed. In plaats van mijn e-mail adres type ik dan een ander stukje tekst (bijv. neem contact op) waar ik dan het scriptje onder zet. Op die manier is nergens het originele e-mail adres te achterhalen. Ik zie nu net echter dat er ook een optie is "use e-mail address itself" op die pagina waarnaar ik zojuist verwees. Als je die optie kiest, zet ie tussen de a href mailto tags niet dat stukje tekst wat ik dus altijd gebruik, maar het e-mail adres zelf...weliswaar versleuteld.

Mijn vraag is nu: is dit net zo veilig als de manier waarop ik het tot nu toe gebruikt heb?
Ik vraag mij nl. af hoe spambots e.e.a. indexeren. Als ik nl. die optie "use e-mail address itself" gebruik, dan zie ik op de website het e-mail adres staan. In de broncode is het echter volledig versleuteld. Is een spambot alleen in staat om in de broncode te kijken of scant ie ook je site als "platte tekst", dus zoals ik hem zelf in de browser zie? In het eerste geval is die optie "use e-mail address itself" veilig, in het laatste geval dus niet.

Misschien een beetje omslachtig uitgelegd, maar ik hoop dat mijn vraag duidelijk is.

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:51
Ik zou zeggen mail de makers van dat script.
Maar volgens mij doen spambots nog geen javascript (maar wie weet).

Regeren is vooruitschuiven

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:02

pietje63

RTFM

Ik denk dat het niet minder veilig is aangezien achter de mailto toch ook het mail adres moet staan.

(dit hoort trouwens bij de buren van W&G thuis -> javascript)

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 08:57

PowerSp00n

There is no spoon

Ja, je e-mail is net zo verborgen als dat het in de href is. Er wordt gewoon gebruik gemaakt van dezelfde code om je e-mail adres weer te geven.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Encryptie zou ik het niet echt noemen. Je e-mailadres staat zo te zien letterlijk in dat arraytje, maar dan als decimale character waarden ipv een echt character. Versleutelen is 't dus niet echt.

code:
1
var emailarray5369= new Array(102,49,64,102,111,111,46,99,111,109)

is hetzelfde als
code:
1
var emailarray5369 = new Array('f', '1', '@', 'f', 'o', 'o', '.', 'c', 'o', 'm');

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dan zou je alles in de array met 2 moeten vermenigvuldigen, en dan String.fromCharCode(emailarray9608[i]/2) moeten gebruiken, dan is het al een stuk veiliger. Voorlopig zijn harvesters niet in staat dit soort dingen te doen, en zodra ze het wel kunnen denk ik niet dat een extra deling door 2 een probleem zal vormen, omdat ze de JavaScript toch aan moeten passen.
Gewoon zo laten dus.

[ Voor 10% gewijzigd door GlowMouse op 18-12-2004 12:49 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kan toch ook gewoon net zoals hier gedaan word, in PHP een stukje tekst (in dit geval e-mail adres) omzetten naar een plaatje? Of is dat niet mogelijk bij jou?

Ik vind dat namelijk de beste oplossing die er is, tegen die spamcrawlers en andere enge dingen... ;)

Verwijderd

Als ik een spambot zou maken, zou ik alle bekende manieren om een e-mail adres te verstoppen in mijn bot verwerken. Dus als ik mijn e-mail adres zou willen verstoppen zou ik in ieder geval geen bestaand scrippie pakken, maar iets zelf verzinnen of op zijn minst het bestaande scrippie zwaar aanpassen.

Achter spambots zitten ook gewoon programmeurs en voor geld doen mensen alles :(

• MinddiggerNL
Ik snap dat dit geen 100% beveiliging is, maar het houdt wel al heel wat rommel tegen. Als de meeste huidige spambots hier moeite mee hebben én alleen wat kunnen met broncode (waarin ze dus deze code tegenkomen), dan lijkt me dat voldoende. Dat is wat ik wilde weten :)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Tikje naar de buren van Webdesign & Graphics :)

Professionele website nodig?

Verwijderd

Als ik een spambot zou maken, zou ik vooral vlug veel adressen willen vinden, en niet die paar adressen waarvoor je hele dagen kunt gaan programmeren, uitproberen, testen, algoritmes analyseren, etcetera. Denk even na... de doelgroep is de grote domme massa.

• MinddiggerNL
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 01:32:
Als ik een spambot zou maken, zou ik vooral vlug veel adressen willen vinden, en niet die paar adressen waarvoor je hele dagen kunt gaan programmeren, uitproberen, testen, algoritmes analyseren, etcetera. Denk even na... de doelgroep is de grote domme massa.
Vandaar dat mij deze "beveiliging" afdoende lijkt om het gros van de spambots tegen te houden.
Pagina: 1