Toon posts:

3d meubels - bibliotheken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Om men eindwerk een beetje aantrekkelijk voor te stellen, ben ik van plan om ons appartementsgebouw in 3d voor te stellen en te tekenen met Acad architectural desktop. Nu, om de kamers degelijk in te delen, en om een goed overzicht te hebben van de ontwerpfase en om achteraf een mooie presentatie te kunnen geven, wil ik het appartementsblok bemeubelen. Nu heb ik niet zelf de tijd om 10tallen meubels te moddelen, ook de ervaring en inzicht schiet me daar tekort. Dus klopte ik aan de deur bij google, maar die kon me alleen maar doorverwijzen naar bibliotheekcd-roms van 3dmeubels die ik met men studentenzakgeld onmogelijk kan betalen. Mijn vraag is, of er hier mensen zitten die beschikking hebben over zo'n bibliotheken, of er gratis bibliotheken weten staan op het internet. ook mensen die zelf graag modeleren, en deze meubels willen uitwisselen, mogen deze altijd doen. het formaat waarin deze meubels moeten staan is .dwg, .dfx, .max.

Alleszinds bedankt op voorhand

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Als je fatsoenlijke versie van Acad Architectural Desktop gebruikt zit daar als het goed is een hele bibliotheek met 3d-furniture bij, van badkamer tot kantoor. Is die wellicht niet een goed startpunt? En sjek anders sites zoals www.3dcafe.com en zo. En er zijn volgens mij wel eens vaker topics langsgekomen met dit topic, dus wellicht dat zoeken hier toch nog wat op kan leveren...

[ Voor 19% gewijzigd door Dexter op 18-12-2004 11:48 ]

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Verwijderd

Topicstarter
Dexter schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 11:42:
Als je fatsoenlijke versie van Acad Architectural Desktop gebruikt zit daar als het goed is een hele bibliotheek met 3d-furniture bij, van badkamer tot kantoor. Is die wellicht niet een goed startpunt?
Weet je soms waar die bibliotheek verstopt zit?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2004 11:44 ]

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Niet zo uit mijn hoofd, omdat ik zelf geen ADT meer gebruik, behalve op mijn werk. Daar zit ie volgens mij ergens bij Concent of zoiets (een optie bovenin), en anders moet je even zoeken op Design / Content etc in de help...zit een Content Manager bij ADT en daar moet je volgens mij die furniture kunnen benaderen en slepen naar je model.

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het gevonden in ADT, bedankt voor de uitleg :) blij dat ik meubels kan gebruiken :)

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Glad I could help, mezelf regelmatig afgevraagd of mijn ACAD/ADT experience hier nog wel eens zinvol kon zijn temidden van al het 3D geweld (waarin ik ook wel handig ben), maar toch wel ;)

Succes en post ook even het eindresultaat van je werk in het 3d-topic?

Verwijderd

Topicstarter
zal ik zeker doen :)
Pagina: 1