Farcry met Club3d 6600GT AGP probleem

Pagina: 1
Acties:

• fs_46
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-08 10:15
Het lukt mij niet om een goed beeld te krijgen met 6600GT. Vervang ik in hetzelfde systeem deze kaart door een TI4200 dan is het beeld perfect.

Verschijnselen bij de 6600GT:
Video opties low: artifacts en allerlei gekleurde strepen
Video opties medium gaan beter, maar gebouwen worden veel te wit en bij de golfslag bij het water blijf je vlakken zien.
Video opties high en very high: delen van rotsen blauw en delen van wegen zijn zwart.

Systeen:
MSI k8N 939 met AMD3000+
2*512MB
Club3d 6600GT AGP

WinXP servicepack 2

NFORCE drivers 5.10
Forceware 66.93
Voeding Aopen 350 watt

Ik heb ook andere versies van Forceware geprobeerd, maar steeds dezelfde problemen met de 6600GT. Dan weer de TI4200 er in en die geeft in alle gevallen weer een perfect beeld.

O,ja de 12v connector op de kaart is aangesloten en wat maakt die 6600gt een enorme herrie

Verwijderd

is der misschien een mogelijkheid dat je wat van systeem info kan posten ??
temperatuur van de gpu/mem op de videokaart?
voltage's van de voeding ?

met dit soort info komen we natuurlijk al een heel end verder

• fs_46
Jawel, maar dan moet ik hiervoor eerst de tools installeren.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:08

Thandor

SilverStreak

Hoe zit het met andere spellen, zoals Half Life II o.i.d. :?
Hoe doet de kaart het in een andere PC :?

Een Arctic nV Silencer moet jouw kaart wel goed kunnen koelen, maar zorg er eerst voor dat de problemen weg zijn. Je verliest nl. garantie bij het installeren van de Silencer en misschien is jouw kaart wel gewoon stuk.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:14

OMD

peter_46 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 11:29:
Het lukt mij niet om een goed beeld te krijgen met 6600GT. Vervang ik in hetzelfde systeem deze kaart door een TI4200 dan is het beeld perfect.

Verschijnselen bij de 6600GT:
Video opties low: artifacts en allerlei gekleurde strepen
Video opties medium gaan beter, maar gebouwen worden veel te wit en bij de golfslag bij het water blijf je vlakken zien.
Video opties high en very high: delen van rotsen blauw en delen van wegen zijn zwart.

Systeen:
MSI k8N 939 met AMD3000+
2*512MB
Club3d 6600GT AGP

WinXP servicepack 2

NFORCE drivers 5.10
Forceware 66.93
Voeding Aopen 350 watt

Ik heb ook andere versies van Forceware geprobeerd, maar steeds dezelfde problemen met de 6600GT. Dan weer de TI4200 er in en die geeft in alle gevallen weer een perfect beeld.

O,ja de 12v connector op de kaart is aangesloten en wat maakt die 6600gt een enorme herrie
Patch installeren, is een bekend probleem...

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // RX9070 Hellhound

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 22:17

HeepH

Dope Rapper

idd, updaten naar 1.3 en klaar....

http://specs.tweak.to/16495

• fs_46
Bedankt voor de adviezen, ik ga patch 1.3 installeren

• fs_46
De kleuren zijn nu goed, maar na enkele minuten als farcry is geladen hangt het systeem. Dus de ti4200 er in en dan werkt het weer perfect.

N.B. Ik zie lees inmiddels bij recentere posts op dit forum dat ik niet de enige ben die hier last van heeft

Verwijderd

Nou nee.

Ik heb ook een 6600GT en bij Far Cry zie ik ook wazige textures. Ik zie het alleen als ik naar het bo s of water kijk. In andere spellen heb ik het niet (Doom 3, NFS: U2). Ik heb Far Cry origineel, heb em vandaag gehaald :*) . Ook heb ik patch 1.3

Systeem:

Amd 2400+ @ 2600+ (ben nog ni klaar met klokken, voor degene die denke dat ik nutteloos bezig ben :P )
Geforce 6600GT AGP 128 MB
1,5 GB DDR

• fs_46
Probleem van de 'hang up' lijkt de koeling te zijn van de club3d 6600gt die onvoldoende is, althans bij de kaart die ik heb.

Verwijderd

Er schijnt inderdaad een kleine partij 6600GT kaarten te ciculeren die ondanks de herrie die de koeling maakt niet de kaart voldoende te koelen. Het reference koelblok schijnt niet helemaal goed te werken.

Als ik t zo lees heb jij dat probleem. Je zou eens kunnen uitproberen of t ding goed werkt met kastdeur open en ventilator erop. Als ie dan werkt weet je zeker dat t een hitte issue is.

Oplossing: ga in de weer met wat alternatief koeling of breng je kaart RMA terug. In t laatste geval is de kans groot dat je je kaart wel even kwijt bent. Zo goed schijnt die beschikbaarheid nou ook weer niet te zijn.

Lees overigens in t grote 6600GT topic dat redelijk wat mensen voor Club-3D zijn gegaan. Uit betrouwbare bron vernomen dat dit probleem zich alleen voordoet bij de eerste batch...alles wat nu in de winkel ligt zou batch twee moeten zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2004 17:47 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 17:45:
Er schijnt inderdaad een kleine partij 6600GT kaarten te ciculeren die ondanks de herrie die de koeling maakt niet de kaart voldoende te koelen. Het reference koelblok schijnt niet helemaal goed te werken.

Lees overigens in t grote 6600GT topic dat redelijk wat mensen voor Club-3D zijn gegaan. Uit betrouwbare bron vernomen dat dit probleem zich alleen voordoet bij de eerste batch...alles wat nu in de winkel ligt zou batch twee moeten zijn.
Dit geldt alleen voor de AGP-variant, niet voor de PCI-Express-versie??

• fs_46
....of breng je kaart RMA terug.

is inmiddels gebeurd

Verwijderd

heel wat anders maar dit is wel 6600GT forum
weet iemand een programmatje om dat ding te tweake(want heb er sinds uuh 11minuten nu zelf ook 1) =D

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:26
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 21:12:
heel wat anders maar dit is wel 6600GT forum
weet iemand een programmatje om dat ding te tweake(want heb er sinds uuh 11minuten nu zelf ook 1) =D
Je had die 11 minuten om dit topic te vinden beter kunnen besteden voor een search @ Google oid...
Pagina: 1