Als ik Windows verkenner open, dan krijg ik altijd de map "mijn documenten" geopend te zien. Meestal wil ik dat niet en moet ik vervolgens weer op "Deze computer" en daarna de betreffende schijf klikken. Er is een instelling in het Windows register waar je dat in kan stellen. Maar alleen weet ik niet waar! Kan iemand mij dat vertellen? Ik draai op Windows XP home edition.
Darkeye,
Ik ga eerst even je topic titel aanpassen - 'Openen verkenner' beschrijft namelijk niet echt je vraag, en bovendien staat de Windows versie er niet in. Beide zijn wel verplicht op GoT
Daarnaast mis ik in je topic wat eigen inzet - wat heb je zelf al geprobeerd en zelf al gedaan om de oplossing voor je probleem te vinden. Heb je al eens gezocht op GoT? Waarop dan? Wat waren de resultaten?
Neem dat laatste nog even op in je topic start, dan pas ik je topic titel eventjes aan
Ik ga eerst even je topic titel aanpassen - 'Openen verkenner' beschrijft namelijk niet echt je vraag, en bovendien staat de Windows versie er niet in. Beide zijn wel verplicht op GoT
Daarnaast mis ik in je topic wat eigen inzet - wat heb je zelf al geprobeerd en zelf al gedaan om de oplossing voor je probleem te vinden. Heb je al eens gezocht op GoT? Waarop dan? Wat waren de resultaten?
Neem dat laatste nog even op in je topic start, dan pas ik je topic titel eventjes aan
Als ik op WINKEY + E drukt kom ik standaard in Deze Computer. Ook is dat sneller dan op een snelkoppeling klikken
Verwijderd
Nog ff wat geprobeert, zet dit in je shortcut van de explorer:
En hij opent in C: ...
code:
1
| %SystemRoot%\explorer.exe /e,"C:\" |
En hij opent in C: ...
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2004 11:27 ]
Verwijderd
De start map van verkenner noemen we doelmap
deze kun je zo veranderen
klik rechts op het pictogram van de Verkenner en kies voor Eigenschappen.
Doel nu is %SystemRoot%\explorer.exe
Verander dat in %SystemRoot%\explorer.exe /n, /e, C:\mijn doelmap, waarbij mijn doelmap vervangen wordt door de map die je wilt.
De volgende keer dat u de Windows Verkenner opent, open ie je map. Dit moet je dus wel doen door rechts op het pictogram van de verkenner te klikken en niet op dat van een snelkoppeling naar de verkenner.
greets
Tha Duke
deze kun je zo veranderen
klik rechts op het pictogram van de Verkenner en kies voor Eigenschappen.
Doel nu is %SystemRoot%\explorer.exe
Verander dat in %SystemRoot%\explorer.exe /n, /e, C:\mijn doelmap, waarbij mijn doelmap vervangen wordt door de map die je wilt.
De volgende keer dat u de Windows Verkenner opent, open ie je map. Dit moet je dus wel doen door rechts op het pictogram van de verkenner te klikken en niet op dat van een snelkoppeling naar de verkenner.
greets
Tha Duke
Okay, sorry voor de onduidelijke topic titel. De Windows versie had ik niet in de topic verteld maar wel in het verhaal. Heb wel gezocht, maar niets kunnen vinden. Omdat ik het ooit wel eens via iemand in het register veranderd heb, heb ik daar ook in gezocht. Maar ik ga daar zomaar niets in wijzigen, omdat ik geen echte kennis daarvan heb.

Heb het nu gewijzigd in %SystemRoot%\explorer.exe /n, /e,
Zo komen al de schijven in beeld.
Bedankt allen
Heb het nu gewijzigd in %SystemRoot%\explorer.exe /n, /e,
Zo komen al de schijven in beeld.
Bedankt allen
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2004 17:08 ]
windowstoets + e opent mij verkenner, en dan rechtstreeks "Deze computer", zonder dat ik daar iets aan heb gedaan.
ach...in een volgend leven lach je er om!
Pagina: 1