BIOS Flash problemen

Pagina: 1
Acties:

• Travvell
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-05-2023
Hallo,

ik ben aan het proberen de BIOS van mijn Asrock K7Upgrade 880 te flashen maar dit wil maar niet lukken. Ik volg precies de aanwijzingen die op de Asrock site staan over het flashen maar elke keer als de flash utility is geladen blijft de hele zooi hangen. Ik krijg een message te zien dat de ROM wordt geladen gevolgd door een report waarin de grootte van het BIOS bestand staan en de versie etc.. Daarna gebeurt er niets meer...Heb meerdere keren geprobeerd...

Waar kan het probleem aan liggen?

Ik heb v1.10 en v1.20 geprobeerd maar bij beiden gebeurt hetzelfde... Heb nu v1.00

Bvd.

• Mushjkin
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-02 16:50
Het kan zijn dat je een mogelijkheid hebt op je bord om biosflash te vergrendelen.
ff je bios doorbladeren. om te kijken of het mogelijk is om je bord flash gereed te maken zeg maar.

(\__/)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Probeer anders uniflash eens om je bios te flashen. Die doet over het algemeen wat minder moeilijk.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:15

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Het wil ook wel eens helpen om je bios te resetten en dan meteen te flashen.

Wellicht dat er nog een optie aanstaat dat de bios beveiligd, daar kun je ook nog naar kijken :)

Tweakers Discord

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer verschillende versies van de flashutility :)

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Wat soms kan helpen is alle BIOS defaults te laden, en vervolgens gelijk te flashen. Dit werkt bij mij altijd zonder problemen. Of anders kan je idd kijken naar een ander type flash utility.

• Travvell
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-05-2023
Asrock heeft volgens mij maar een flashprogrammatje (ASRFLASH) maar ik zal eens proberen te resetten en dan te flashen. Ik heb trouwens ooit wel de BIOS van mijn oude K7S8X geflasht en dat ging wel zonder enig probleem met ASRFLASH.
Pagina: 1