Ik heb een rollover menu gemaakt. Dit heb ik gedaan aan de hand van dit voorbeeld.
Dit werkte perfect, maar aangezien het er een beetje anders uit moest zien heb ik het hier en daar een beetje aangepast, nu werkt het niet meer.
Dit is de css:
en dit is het menu
Ik heb de <li> en de <ul> tags weg gehaald, omdat die niet nodig waren, op dat punt werkte het menu nog.
Toen ben ik verder gegaan met het positioneren van de buttons (de vierkantjes om de rondjes). En sindsdien werkt het in internet explorer niet meer. Firefox heeft geen problemen ermee.
Ik kwam er pas wat later achter want ik keek keek alleen in firefox, en daar werkte alles perfect.
Ik heb alle nutteloze rotzooi al een keer weggehaald, maar daar lag het niet aan. Ik heb de css van het voorbeeld er ook al naast gehad maar kon daar ook niet de oorzaak in vinden.
wel heb ik
Misschien dat jullie iets vinden wat ik over het hoofd heb gezien
Dit werkte perfect, maar aangezien het er een beetje anders uit moest zien heb ik het hier en daar een beetje aangepast, nu werkt het niet meer.
Dit is de css:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
| #menu {
z-index:4;
position:absolute;
left:306px;
top:98px;
}
#menu a {
text-decoration:none;
color:#000000;
height:41px;
width:41px;
margin:10px;
border:1px dotted #000000;
}
#menu a:hover {
background-image: url(Afbeeldingen/holland.gif);
text-decoration:none;
}
#menu a div {
width: 129px;
height: 11px;
text-align:center;
font-family: "verdana", arial;
font-size: 11px;
position: absolute;
top: -16px;
left: 124px;
visibility:hidden;
}
#menu a {
padding-top: 0px;
padding-bottom: 0px;
float:left;
}
#menu a:hover div {
visibility:visible;
} |
en dit is het menu
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <div id="menu">
<a href="index.php"><div id="item">Beginpagina</div></a>
<a href="#"><div id="item">Bestellen</div></a>
<a href="#"><div id="item">Inhoud kar</div></a>
<a href="#"><div id="item">Help</div></a>
<a href="#"><div id="item">Informatie</div></a>
<a href="#"><div id="item">Uitloggen</div></a>
</div> |
Ik heb de <li> en de <ul> tags weg gehaald, omdat die niet nodig waren, op dat punt werkte het menu nog.
Toen ben ik verder gegaan met het positioneren van de buttons (de vierkantjes om de rondjes). En sindsdien werkt het in internet explorer niet meer. Firefox heeft geen problemen ermee.
Ik kwam er pas wat later achter want ik keek keek alleen in firefox, en daar werkte alles perfect.
Ik heb alle nutteloze rotzooi al een keer weggehaald, maar daar lag het niet aan. Ik heb de css van het voorbeeld er ook al naast gehad maar kon daar ook niet de oorzaak in vinden.
wel heb ik
code:
gestript uit het #menu a, omdat dit ervoor zorgde dat de tekst in internet explorer 25 px naar rechts ging.1
| display: block; |
Misschien dat jullie iets vinden wat ik over het hoofd heb gezien
[ Voor 38% gewijzigd door Geert.H op 17-12-2004 23:39 ]