[MCE] BSODS na 30-40 Minuten Live TV

Pagina: 1
Acties:

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/wos/mcebanner.jpg
Besturingssysteem

CPU
Behuizing (Eventueel)
Coolermaster Centurion 5
Netwerkkaart
Onboardz0r
Modem
:z
Geheugen
2x512 GEiL DC
Harde Schijf/Schijven
Maxtor 250RO
Videokaart
ATi 9250 Saphire
TV-Kaart(en)
2xAmity-2 Hauppage
Monitor(en)
Breedbeeld TFT
Geluidskaart
Onboard
Speakers
Altec Lansing 5100 :9
Toetsenbord
Logitech LX 700
Muis
Logitech LX 700
Afstandsbediening
MCE OEM
DVD-Decoder
PowerDVD 6
Optical Drives
NEC 3500
Nog ondervonden problemen
Huidige probleem:
Zie hieronder..
Commentaar
Voor de rest draait het echt super!

Probleem

Alles werkt voor zo ver perfect! Alleen merk ik nu dat als ik Live TV kijk, na een tijdje de beeld niet meer gesynchroniseerd loopt met het geluid. Dit begint met een kleine afwijking en loopt uit totdat de PC vastloopt met de bekende melding: Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Als ik merk dat de TV niet meer gesynchroniseerd loopt, kan ik gewoon de PC opnieuw opstarten en dan werkt het weer als vanouds. Tenminste.. voor 30 tot 40 minuten :/

DVD spelen, Muziek luisteren en al het andere werkt perfect! Ik kijk dus toch meer richting de PVR kaarten. Proc Temps zijn dik in orde, drivers zijn de nieuwste, Decoder bestanden zijn van PowerDVD 6.

Mischien dat er andere mensen met dual PVR 150 kaarten ook dit soort problemen hebben?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je hebt wel die MCE update geinstalleerd? :)

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-04 09:36
PowerDVD had ik dit probleem ook mee, de decoder is wat minder dan de Nvidia naar mijn mening. Download Deccheck (link in tips & tricks topic) zodat je wat kan proberen tussen verschillende codecs. Als ik jou was zou ik dus in ieder geval de Nvidia proberen en idd zoals vorige reply zegt de windows update.

Digital Media Junkie

• DeX
Ik heb hetzelfde probleem na het installeren van de Nvidia DVD codecs. Daarnaast heb ik het hele zooitje opnieuw moeten installeren omdat Panda Internet security 2005 ervoor zorgde dat mijn OS niet meer goed opstarte.

Ik ga morgen even de hardware onderzoeken want volgens mij is er meer aan de hand.

• DeX
Even een Update:

Probleem opgelosd door de hardeschijf te vervangen. Het schijnt zelfs dat dit mobo bekende problemen heeft met deze schijf. Maargoed, vervangen voor een 80 GB en een 160 GB schijf en alles werkt Uberprima!