Moederbord piepje met opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Topicstarter
als ik mn pc opstart hoor ik bijna meteen in het begin een piepje, dit hoorde ik eerst niet, maar sinds de bios update naar versie 1006final wel. Heb trouwens Asus P4P800S moederbord. Kan iemand helpen dit geluidje weg te halen?

Patient gamer

Verwijderd

dacht dat er altijd een piepje komt als je een pc aan zet.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bij het booten krijg je altijd minstens 1 postbeep. Wil je die niet, trek dan je pc speaker gewoon los :)

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-08 00:53

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Dit piepje moet je sowieso horen als je je pc opstart. Wees iig blij dat hij niet meerder keren piept :P (want dan is er iets stuk ;))

[ Voor 67% gewijzigd door SleutelMan op 17-12-2004 22:53 ]

You've just spent two seconds reading this signature and learned nothing new.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
1 kort biepje is volkomen normaal... ik vraag me eerder af waarom je het vroeger niet had :?

Verwijderd

Ik weet niet of het de bedoeling is, maar ik heb een vraag over dit onderwerp.
Mijn pc start niet meer op behalve als ik even tegen de koeler duw. Soms hoor ik een lange piep en moet ik hem uitzetten. Weet iemand wat dit betekend? Ik was zelf aan de processor aan het denken.. los contactje?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 12:36:
Ik weet niet of het de bedoeling is, maar ik heb een vraag over dit onderwerp.
Mijn pc start niet meer op behalve als ik even tegen de koeler duw. Soms hoor ik een lange piep en moet ik hem uitzetten. Weet iemand wat dit betekend? Ik was zelf aan de processor aan het denken.. los contactje?
Over wat voor cpu heb je het?
als het een slot cpu is moet je hem gewoon een keer goed aandrukken, in het geval van een socket cpu zou ik eens kijken naar of de cpu wel goed in de socket zit.

Verwijderd

SleutelMan schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 22:52:
Dit piepje moet je sowieso horen als je je pc opstart. Wees iig blij dat hij niet meerder keren piept :P (want dan is er iets stuk ;))
hoeft niet persee stuk te zijn, kan ook verkeerd ingezet zijn (in de pc). Of er kan iets ontbreken en dat ie daarom piept (videokaart)

Verwijderd

Het is een socket 478 Pentium 4.
Ik heb eergister een Zalman koeler gekocht, omdat ik de processor niet van de originele koeler kreeg werd me aangeraden hem in de vriezer te leggen. Hij liet goed los. Uurtje later heb ik hem terug in de pc gezet. Alles werkte tot hij die avond uitviel. Ik heb hem al 3x uit en in elkaar gezet. Probleem blijft :( (videokaart is het niet ik heb al 2 andere erin gehad) Dat lange piepje...iemand enig idee wat dat is?

• Svensto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
het is volkomen normaal als je dat piepje hoort.
anders mag je je pc nog wel eens nagaan
over er geen fouten in zitten :P

I am always right :p

Verwijderd

PIEEEEEP tot ik hem uitzet.. als hij normaal opstart hoor je een kort piepje

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 13:02:
PIEEEEEP tot ik hem uitzet.. als hij normaal opstart hoor je een kort piepje
Dat zou goed eens kunnen betekenen dat je cpu het niet meer heel lekker doet. Soms doet hij niets, soms gaat hij dan als een gek piepen.

Test alle hardware eens in een andere machine en kijk eens wat er dan nog werkt? Want het zou goed kunnen dat je proc op een of andere manier dood is.

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-08 00:53

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 12:46:
[...]

hoeft niet persee stuk te zijn, kan ook verkeerd ingezet zijn (in de pc). Of er kan iets ontbreken en dat ie daarom piept (videokaart)
sorry mijn verkeerde bewoording.... :P Ik bedoelde idd wat jij ongeveer zegt (er is iets niet in order....)

You've just spent two seconds reading this signature and learned nothing new.

Verwijderd

Ik heb alles onderzocht en ik denk dat mijn socket een contactje los heeft zitten. Tijdens het verwijderen van mijn koeler trok ik de processor uit de socket (die nog op slot zat). Even testen wat ie doet met een ander moederbord.

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 16:32:
Ik heb alles onderzocht en ik denk dat mijn socket een contactje los heeft zitten. Tijdens het verwijderen van mijn koeler trok ik de processor uit de socket (die nog op slot zat). Even testen wat ie doet met een ander moederbord.
das toch niet de bedoeling ? 8)7

maaruh losse contacten zijn door de regel idd veroorzakers van problemeen die opgelost worden door ergens op te drukken....hoef je je hardware niet voor om te zetten in een andere pc ;)

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Topicstarter
nou ok bedank mensen vond het alleen raar dat ik het eerst niet had :/

Patient gamer

Verwijderd

Ik ga maar eens voor een nieuw moederbord kijken, met mijne kan ik toch niet overclocken en wat heb je dan aan een Zalman :P iig bedankt!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, kijk bij Moederborden :)

Dit is iig niet de manier om een "Help, mijn PC doet het niet!" topic te starten. Neem voortaan de "Let op" tekst bovenaan in de New Topic pagina door voordat je een topic post. Daarin staat namelijk wat je dan allemaal minimaal moet kennen en uitvoeren.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.