[j2ee] relative dir aanspreken/aanmaken vanuit webapp root.

Pagina: 1
Acties:

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Ik wil iets heel simpels maar na een half uur zoeken ben ik er nog steeds neit achter. Ik wil vanuit de root van mijn webapplicatie let op: niet de root van mijn applicatie server een directory kunnen aanmaken/aanspreken. Als ik ik nu een directory aanmaak in mijn webapp komt deze in mijn jboss\bin directory te staan en daar ben ik niet geheel content mee. Dus hoe kan ik deze ogenschijnlijk simpele operatie voor elkaar krijgen.

• TweakV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-03 18:35
Ik heb er in een vorig project ook naar gezocht:

ServletContext.getRealPath(java.lang.String path)
Returns a String containing the real path for a given virtual path.

code:
1
request.getSession().getServletContext().getRealPath("/")

[ Voor 10% gewijzigd door TweakV op 17-12-2004 23:06 ]

Verwijderd

Misschien moet je eens een Java boek kopen >:) :X :+

• Alarmnummer
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 23:07:
Misschien moet je eens een Java boek kopen >:) :X :+
Tip: als je niets zinnigs weet te zeggen, zeg dan niets.. Is niet zo lastig hoor.. gewoon niet de enterknop indrukken.

[ Voor 13% gewijzigd door Alarmnummer op 17-12-2004 23:26 ]

Verwijderd

Alarmnummer schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 23:26:
[...]

Tip: als je niets zinnigs weet te zeggen, zeg dan niets.. Is niet zo lastig hoor.. gewoon niet de enterknop indrukken.
wat is er tegenwoordig met jou? je reageert zo heftig op reactie's! ik lees al hele tijd mee op got, maar in het verleden was het nooit zo erg!

Verwijderd

Alarmnummer schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 23:26:
[...]

Die 3 smileys stonden er niet voor niets hoor ;) Elke bezoeker hier weet dat je Java kennis genoeg is dus die felheid is nergens voor nodig :)

• Alarmnummer
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 23:45:
[...]

wat is er tegenwoordig met jou? je reageert zo heftig op reactie's! ik lees al hele tijd mee op got, maar in het verleden was het nooit zo erg!
Het was me zelf ook al opgevallen. Misschien omdat ik gejaagd ben en heb gevoel heb tegengewerkt te worden door complexiteit ipv dat het met me meewerkt.

Verwijderd

Alarmnummer schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 00:08:
[...]

Het was me zelf ook al opgevallen. Misschien omdat ik gejaagd ben en heb gevoel heb tegengewerkt te worden door complexiteit ipv dat het met me meewerkt.
"intressante discussie punt", het nadeel wat ik bij me overstap naar java heb gemerkt, dat je zoveel moet leren, zoeen grote api van alles : )

nu al bezig met, spring, wicket, en daarnaast paar delen van lib's in java die ik niet so zuper beheer, op io maar als voorbeeld te noemen : )

maar uitbreiden van dingen is weer veel eenvoudiger : )

dan denk je weer terug aan de tijd van php : ) alles kan, geen beperkingen, je moet veel ot alles zelf doen maar dat heeft ook zo zijn nadelen. (reageren op java/php andere thread aub :) )

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2004 12:27 ]

• Alarmnummer
Ik ben steeds pragmatischer geworden en mijn motto is "don`t pay for what you don`t use". Als ik in 99% van de gevallen niet wil uitbreiden/platform onafhankelijk/ database onafhankelijk etc wil zijn dan wil ik daar ook de rekening niet voor betalen. En daar stoor ik me dus heel erg aan..

Geef mij simpele api`s om mijn werk zo snel mogelijk voor elkaar te krijgen ipv dat ik moet uitzoeken... uitzoeken.. uitzoeken. Ik heb op zich geen probleem met uitzoeken, maar dan wil ik wel de dingen uitzoeken die ik wil gaan uitbreiden. Niet allerlei standaard flauwekul.

[ Voor 34% gewijzigd door Alarmnummer op 18-12-2004 12:35 ]

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:35

Jrz

––––––––––––

Ik begin dat snavelbekdier steeds meer te waarderen :)

Oh, btw, dat getRealPath() hoef je natuurlijk niet vanuit een request tedoen, je kan gewoon van uit je servlet de servletContext halen natuurlijk. Ik zou toch eerder via inputstreams werken, omdat het volgens mij niet vereist is dat een .war file uitgepakt wordt, en files maakt..

[ Voor 79% gewijzigd door Jrz op 18-12-2004 12:43 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Verwijderd

Alarmnummer schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 12:34:
Ik ben steeds pragmatischer geworden en mijn motto is "don`t pay for what you don`t use". Als ik in 99% van de gevallen niet wil uitbreiden/platform onafhankelijk/ database onafhankelijk etc wil zijn dan wil ik daar ook de rekening niet voor betalen. En daar stoor ik me dus heel erg aan..

Geef mij simpele api`s om mijn werk zo snel mogelijk voor elkaar te krijgen ipv dat ik moet uitzoeken... uitzoeken.. uitzoeken. Ik heb op zich geen probleem met uitzoeken, maar dan wil ik wel de dingen uitzoeken die ik wil gaan uitbreiden. Niet allerlei standaard flauwekul.
is zoiets mogelijk vraag ik me af? Aan de ene kant de voordelen van flexibiliteit hebben maar aan de andere kant dingen die je niet nodig hebt (maar wel een essentieel deel zijn van het framework) te kunnen negeren, misschien een anderen manier van documenteren?

ik begrijp ook dat onnodig veel flexibliteit nadelen heeft, en dat kost tijd en dus geld.

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik weet niet of je het inmiddels al weet maar op de JBoss site mag je tegenwoordig de documentatie downloaden ookal betaal je er niet voor (wij betaalde er altijd voor maar tegenwoordig is het gratis). Mischien staat hier je antwoord in.

http://www.jboss.com/docs/index

En je kan natuurlijk kijken op de Wiki pagina's (al weet ik niet of je dat wel gedaan hebt).

En je hebt natuurlijk het forum, hier zijn ook verscheidene JBoss ontwikkelaars op aanwezig.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• Alarmnummer
ronaldmathies schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 12:55:
Ik weet niet of je het inmiddels al weet maar op de JBoss site mag je tegenwoordig de documentatie downloaden ookal betaal je er niet voor (wij betaalde er altijd voor maar tegenwoordig is het gratis). Mischien staat hier je antwoord in.

http://www.jboss.com/docs/index

En je kan natuurlijk kijken op de Wiki pagina's (al weet ik niet of je dat wel gedaan hebt).

En je hebt natuurlijk het forum, hier zijn ook verscheidene JBoss ontwikkelaars op aanwezig.
Ik heb er stiekum al een absolute link in gezet :P Het is toch alleen maar voor een demo dus niet echt belangrijk.

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja hallo, moeten we daarvoor allemaal je topic lezen ;)

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:35

Jrz

––––––––––––

Alarmnummer schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 13:02:
[...]

Ik heb er stiekum al een absolute link in gezet :P Het is toch alleen maar voor een demo dus niet echt belangrijk.
Oh, je wil de contextRoot hebben ?

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Pagina: 1