Toon posts:

Orderformulier in Java

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi There,

Ben bezig met een site waar hetvolgende mogelijk moet zijn.

Men krijgt een formulier te zien waar men nawt gegevens invoert...
Vervolgens moeten deze gegevens worden meegenomen naar een pop-up pagina waar deze boven een orderformulier (geoon tekst dus) geplaatst dienen te worden.

Men kan hier de gegevens controleren en vervolgens op de knop "print" drukken om het bestelformulier uit te printen. Dit formulier kan vervolgens weer handmatig gefaxt worden.

Men sluit het pop up venster, en ziet dus weer het formulier.

Hier zit staat vervolgens weer een knop met verzend. Deze knop zorgt ervoor dat de bestelling ook nog eens per mail verzonen wordt, enerzijds naar de klant als zijnde bevestiging, anderzijds aan mij, zodat ik zie dat er een bestelling is geplaatst.

Wat mij niet lukt is om de gegevsn die zijn ingevoerd, mee te nemen naar het pop up venster..

Iemand enig idee?

Toevallig ook een idee hoe ik met 1 druk op de knop een bestelling kan mailen naar twee adressen?

Thanks

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-04 10:37
Dit wil je met Java doen? Waarom niet met php?

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Denker schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 22:06:
Daar vraagt hij toch absoluut niet om? :O

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ben een echte newbe, nog weinig kaas gegeten van php, en in principe is het niet nodig om alles in een databes of iets dergelijks te krijgen, het gaat er om dat men een orderformulier krijgt wat er netjes uitziet en dat een bevestiging per mail wordt verstuurd...

De rest gaat toch gewoon handmatig per fax want er moet nl een handtekening voor akoord onder....

Anders zou het doormailen van het formulier al genoeg zijn maar helaas..
iemand?

grt

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Volgens mij bedoel je dan geen Java, maar JavaScript wat heel iets anders is.

Enkel voor het versturen van de e-mail moet je iets anders gebruiken zoals Java servlets/JSP, PHP of ASP. Het kan ook wel zonder deze serversode technieken, maar dan moet de bezoeker een e-mailprogramma hebben geinstaleerd en handmatig de e-mail verzenden, dat is geen probleem als je het alleen binnen je eigen bedrijf wilt gebruiken, maar als andere mensen er aan moeten komen krijg je al snel problemen.

[ Voor 23% gewijzigd door Johnny op 17-12-2004 22:39 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Dat versturen per mail krijg ik nog wel uitgevogeld...het gaat mij meer om het orderformulier..

Even voorbeel:

Men zit dit scherm

Naam.......(invullen)
Adres.......(invullen)
Telefoon....(invullen)
etc.

Als alles is ingevuld drukt men op een knop, ik noem hem voor het gemak: "creeer orderformulier"

Er opent een pop-upscherm met het orderformulier.
Hierop staat bijvoorbeeld een logo, het faxnummer waar het heen moet en het desbetreffende artikel....Dit is voor ieder formulier hetzelfde.

Bovenaan dit formulier komen de gegevns van de klant te staan en onder aan het formulier een knop print...

Het gaat er dus om dat de gegevens in een standaard formulier komen wat opgemaakt is, en dat dit dus vervolgens uitgeprint kan worden.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:03

Standeman

Prutser 1e klasse

zoiets misschien?

window x = window.open(blabalbla);
x.document.form.element[x].value= this.form.element[x].value;
x.document.form.element[y].value= this.form.element[y].value;
x.document.form.element[z].value= this.form.element[z].value;
etc.

@Johnny... volgens mij heb je gelijk.. en Javascript != java... :)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Verwijderd

Topicstarter
zoiets ja, maar hoe krijg ik dit van het ene schemr in het andere?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:44

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 22:56:
zoiets ja, maar hoe krijg ik dit van het ene schemr in het andere?
Gebruik je nu Java? Dus heb je een applet? Of gebruik je JSP? Heb je misschien alleen javascript?

Hoe sla je dat formulier nu op? Het is toch een kleine moeite om op de plek waar je het formulier opslaat het ingevulde form opnieuw te laten tonen?
Denker schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 22:06:
Zeg dan gewoon niks. Er is meer dan PHP alleen. Zo had je ook kunnen vragen waarom hij geen ASP/C/C++/Pascal/Perl/Whatever gebruikt.

[ Voor 7% gewijzigd door Creepy op 17-12-2004 23:17 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Kleine moeite, maar ik krijg het niet voor elkaar....

Het formulier is gewoon een html bestand....daar moeten dus de gegevsn in komen staan die de klant heeft ingevuld...

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:05
als action="mailto:jeadres@domein.nl" o.i.d.?

Verwijderd

Topicstarter
nee, dat bedoel ik niet....

shit, hoe leg ik dit uit...

kijk, ik heb een bestelformulier....
Hier moeten gegevens van een klant op komen staan welke hij ingeeft in een form..

Als het form is ingevuld worden de gevraagde gegevsn automatisch in het bestelformulier opgenomen (dit ziet er dus uit als een pagina met tekst..) maar hoe krijg ik de gegevens van het form van de ene in de andere pagina...

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04 14:05
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 23:37:

Hier moeten gegevens van een klant op komen staan welke hij ingeeft in een form..

Als het form is ingevuld worden de gevraagde gegevsn automatisch in het bestelformulier opgenomen (dit ziet er dus uit als een pagina met tekst..) maar hoe krijg ik de gegevens van het form van de ene in de andere pagina...
Ik heb zelf eigenlijk geen ervaring met Javascript, maar twijfel wel of het mogelijk is. Ik denk dat je eerst moet weten of je gegevens van javascript wel in een ander venster kunt stoppen: Kan javascript POST variabelen uitlezen? Zo ja, dan is het mogelijk. Zo nee, dan zul je toch naar PHP moeten denk ik. Overigens is PHP is een makkelijke taal, en is iets als dit maken echt super-simpel, en ik denk nog simpeler dan met javascript. Ik vind dat [mening] erg veel haakjes streepjes puntjes etc bevatten, waarin php gewoon veel duidelijker is.

Ik was in een lieve bui, en heb even google voor je gebruikt...:
http://www.informit.com/a...icle.asp?p=30105&seqNum=4

Begin bij pagina 1 voor een leuke howto. Hier staat hoe je een popup venster krijgt met daarin ingevulde informatie.
Overigens raad ik je aan NIET van een popup gebruik te maken, aangezien IE6 in winXP met SP2 tegenwoordig standaard popups blokkeerd. Dit kan lastig zijn voor klanten. Ik zou kijken of je de pagina misschien simpelweg kunt vernieuwen met de juiste informatie erin, sowieso heb je aan die oude pagina niets.

http://www.google.nl/sear...+data+POST+javascript&lr=

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Het is met javascript mogelijk om in een popup dynamische inhoud te genereren. Ik gebruik javascript nooit voor deze doeleinden dus kan niet precies zeggen hoe het moet.

hier staat wel het een en ander.
voortaan eerst versturen en dan weglopen

[ Voor 9% gewijzigd door Glashelder op 18-12-2004 00:48 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 23:37:

Ja, wat je wilt is nu wel duidelijk hoor ;)

Maar je geeft zo weinig achtergrondinfo! Je moet een bepaalde techniek gebruiken om die teksten in je popup te krijgen, met HTML alleen gaat het niet lukken, daar was je vast ook al achter gekomen zeker?

Je gooit met de term Java? Waarom? Je klinkt alsof je werkelijk geen idee hebt wat je moet doen om eerlijk te zijn ;)

Het kan ruwweg op twee manieren. De ene manier is om de pagina de gegevens door te laten sturen naar een server, en de server de popup te laten genereren. Dat zou je met Java kunnen doen, maar ook met ASP of PHP, ASP.NET of bijvoorbeeld een Perl cgi script.

Methode twee is het laten maken van de popup door scripts op de originele pagina. Dan heb je geen interactie met de server nodig. Een veelgebruikte taal daarvoor is Javascript (Belangrijk : Javascript heeft niets! met Java te maken behalve de naam. Javascript != Java).

Dus, wat wil je? :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik wil is het laatste, zonder iets via de server te hoeven doen...

en idd, dit is compleet nieuw voor mij allemaal, dus sta overal voor open...
Pagina: 1