iBook in Target Disk Mode wordt niet gezien door pc

Pagina: 1
Acties:

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:20

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Topicstarter
Hoi,

Ik had even een 6 pins firewire kabel gehaald om mijn ibook als een externe disk aan mijn windows xp bak te knopen. Vol verwachting koppel ik de kabel aan mijn pc, boot mijn ibook met T ingedrukt en het resultaat is: niets.

PC reageert niet. Ziet zelfs geen firewire device. Wat doe ik fout?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ten eerste, krijg je het FireWire logo te zien op je iBook? Ten tweede, je iBook is waarschijnlijk als HFS+ geformatteerd en Windows XP ondersteunt dit bestandssysteem standaard niet. Daarvoor heb je een programma nodig als MacDrive.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Q

Q

Topicstarter
Daedalus schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 21:23:
Ten eerste, krijg je het FireWire logo te zien op je iBook? Ten tweede, je iBook is waarschijnlijk als HFS+ geformatteerd en Windows XP ondersteunt dit bestandssysteem standaard niet. Daarvoor heb je een programma nodig als MacDrive.
Ten eerste: ja, ik zie zo'n geel op blauw firewire logo. Ten tweede: ik heb even een shareware versie gedownloaded, maar omdat de pc uberhaupt al geen firewire device ziet, kan ik er niets mee.

Ik heb nu mijn iBook gewoon geboot en voor de grap even de kabel aangesloten. Nu ziet mijn pc wel een firewire device, maar kan deze niet installeren. Nu vind ik dat niet vreemd, maar by-the-way, kun je ook gewoon op deze wijze eigenlijk een link op zetten? (okee, ik heb nog niet gegoogled)

[ Voor 21% gewijzigd door Q op 17-12-2004 21:42 ]

• Q

Q

Topicstarter
Antwoord op eigen vraag: je kunt onder windows en onder mac os x de firewire interfaces gewoon van een ip adres voorzien. Vervolgens heb je een perfecte verbinding die razendsnel werkt.

Voor de search: ga naar de system preferences, netwerk, show network port configurations, add, build-in firewire. Edit de nieuwe verbinding, geef m een naam. Configureer vervolgens dit device zoals je gewent bent met normaal ethernet of airport.

Super.

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Q schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 21:51:
Antwoord op eigen vraag: je kunt onder windows en onder mac os x de firewire interfaces gewoon van een ip adres voorzien. Vervolgens heb je een perfecte verbinding die razendsnel werkt.

Voor de search: ga naar de system preferences, netwerk, show network port configurations, add, build-in firewire. Edit de nieuwe verbinding, geef m een naam. Configureer vervolgens dit device zoals je gewent bent met normaal ethernet of airport.

Super.
Zo leert zelf een ervaren Mac gebruiker (ik dus :P) nog eens iets nieuws. Bedankt!

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

chem

Reist de wereld rond

Dit gebruik ik ook, maar dan voor een ander doeleinde.

Ik heb een Airport ad-hoc verbinding, maar als ik de firewire kabel aansluit, schakelen beiden systemen over op een FW verbinding. Kopieeren van bestanden (films O-)) gaat dan razendsnel, en zonder configuratie.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Q

Q

Topicstarter
Ik vind het erg tof, het gaat snel, alhoewel niet veel sneller dan mijn 100 mbit netwerk -> mijn ibook hd gaat blijkbaar niet sneller. Denk ik.

Ik loop nu tegen het probleem aan dat iets via firewire downloaden zeer snel gaat, maar uploaden naar een machine rete-traag. Dus een tiental kb's per seconde. Dat is dus van ibook naar pc. Als ik nu met mijn pc iets van de ibook haal gaat dat wel snel. Dat lijkt me een indicatie dat de kabel opzich okee is.

Vandaag heb ik een fotografe geholpen met haar nieuwe rig: een dual g5 1.8 met 1.25 Gig geheugen :). Dus ibook middels firewire even aangesloten. Ditkeer via powermac dingen gedownload, gaat snel. Uploaden naar mijn ibook: traag.

Dus uploaden gaat traag, downloaden snel, iemand anders dit probleem ook? Of misschien stiekem toch rotte kabel?

@chem: dat is dus zo goddelijk aan dat automatisch bepalen van locaties. Een feature die ik niet zou willen missen. Bij een ander os moet je alles gaan aanpassen, hier sla je gewoon een profiel op dat met een beetje geluk ook nog automatisch wordt herkent.

[ Voor 15% gewijzigd door Q op 18-12-2004 22:35 ]

Verwijderd

Aanvulling voor de volledigheid:

1- de methode genoemd in de eerste posting (opstarten met de T ingedrukt) is de 'FireWire Target Disk Mode', en kan alleen tussen Mac's plaatsvinden.
2- de andere methode is 'IP over FireWire', en wordt ondersteund door Win ME, 2000 en XP, alsook Mac OS X 10.2 en 10.3; kan dus ook tussen Wintel en Mac plaatsvinden.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

chem

Reist de wereld rond

Vreemd dat het uploaden traag gaat - ik heb daar geen last van. FYI: de data-transfer is CPU gebonden heb ik wel gemerkt.

Nee ik gebruik geen locaties - de firewire heeft een hogere 'waarde' dan de airport en wordt dus automatisch ingeschakeld als er verbinding is. Eigenlijk gebruikt-ie dus altijd de "backup" verbinding en soms de "normale" verbinding.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1