Vreemde strook / strip op koeler

Pagina: 1
Acties:

• RutgerJan
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03-2022
Ik ga een Athlon plaastsen op mijn Abit KT7. Bij die Athlon kreeg ik de fan die op de foto staat. Nu vraag ik me af waar dat stripje voor is dat er uit komt. Het witte stuk dat te zien is, kun je er volgens mij van af halen, net als de achterkant van een sticker. Het materiaal is een soort kunststof, kan het niet helemaal thuis brengen. Het uiteinde zit vastgeklemd tussen de fan en het aluminium blok.

link naar 2212x1652 grote pic

Toen ik een Duron plaatste op hetzelfde moederbord zat er niet zo'n strook / strip bij... Is er in de tussentijd zoveel veranderd? Zoeken (hier en elders) leverde niets op...

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 17-12-2004 21:26 . Reden: Maak aub gebruik van thumbs van maximaal 575px breed, de resizer is namelijk geen excuus om absurd grote pics te posten. Niet iedereen maakt gebruik van de resizer (zie voorkeuren). ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:29

Nemesizz

Untouchable

Volgens mij moet je die dingen verwijderen. Die stipjes beschermen vaak de koelpasta of de thermalpad onderop de koeler.

(correct me if I'm wrong)

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:56

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

is helemaal waar. fan dus losklikken en strip eruit. dat witte spul is waarschijnlijk een soort van coolingpad, wat je eraf moet halen en tussen proc en koeler plaatst

[ Voor 53% gewijzigd door powerflux op 17-12-2004 21:04 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• RutgerJan
De omvang van het witte stukje is idd precies even groot als de thermal pad. Maar die zit er al op geplakt... Maar goed, de koeler was ook tweedehands. Zou het kunnen zijn dat degene van wie ik hem gekocht heb de thermal pad er al op heeft gedaan? En moet ik de fan dan maar los halen en het stripje ertussen uit trekken? Ik vind het zo vreemd...

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
ziet er alleszins niet normaal uit :+

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:24

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

is het niet gewoon een reservestripje ;)

• RutgerJan
hmmm powerflux, je was me voor.
Ik heb het stukje er tussen uit gehaald. Achter dat witte stukje zit geen thermal pad, maar alleen iets kleverigs. Ik denk idd dat de thermal pad die er nu op zit juist op dat witte stukje op die strook heeft gezeten.
Helaas zegt de site van Taisol niets...

• RutgerJan
Een reservestripje zat er los nog bij. Met een thermal pad ter grootte van het witte stukje. Ik weet volgens mij genoeg. Bedankt voor het meedenken

• RutgerJan
Alles draait inmiddels zoals het moet :)

• BlackIce
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-08 15:35
Das mooi!
Tip voor de volgende keer: je kan de edit-knop gebruiken om je post aan te passen of om er nog iets bij te zetten, zo voorkom je onnodig veel posts van jezelf achter elkaar.
Pagina: 1