Polijsten van zijpanelen

Pagina: 1
Acties:
  • 300 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Ik ben nu bezig met het polijsten van me zijpanelen (waar ben ik aan begonnen :X )
Maar meer dan de how to met een aluminium zijpaneel met speciaal troep van metku.net heb ik niet kunnen vinden. Die gaan tot schuurpapier k1200, ik heb niet fijner dan 500 in huis, wel een stukje polijst papier van glasvezel, maar daarmee red ik het niet.

Ik vroeg me dus af of iemand anders er wat meer over kan vertellen, normaal zoek ik vanalles zelf uit, en ik ben dus ook maar gewoon aan de slag gegaan, maar met k600 en vervolgens de polijstmachine er over wordt het niet meer dan een soort van glanzend RVS. En ik wil het krijgen alsof het chroom is :P (weliswaar zal er een blanke laklaag over moeten tegen oxidatie).
Probleem is ook dat de hubo/karwei hier in de buurt geen schuurpapier fijner dan k600 verkoopt :|

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 16:41

VROEM!

broembroem!

Misschien dat een ijzerwaren handel iets mooiers heeft. Op zich zou je met steeds fijner polijsten met poetsmiddel ook een spiegeltje moeten krijgen. Beginnen met commandant, eindigen met zilverpoets oid :)

ieeeepppppp :P

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Jah, maar commandant is al te fijn denk ik, ik gebruikte nu iig zo'n autopoets ding+ lakpolish, maar die krijgt geen krassen van k600 weg :( Daarna is de commandant+ zilver/chroom poets denk ik een goeie manier om echt de glans te krijgen.

[ Voor 28% gewijzigd door _ferry_ op 17-12-2004 21:07 ]

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
ik heb de achterkant van mijn kast ook voor een gedeelte gepolijst... met zilverpoets:

Afbeeldingslocatie: http://nl.msnusers.com/_Secure/0RAAAAGwSHk5WgiNyH9PA1BolY2cGJ*IUcERC4mab6HAdbg1SQKyFqlvR4YzTGdK5*wsMPj7MdHpID!!M0Q83qhA32kU9lXDXY8wjrmGui34/100_0443.JPG?dc=4675496502448561514

het gaat hier om de voeding, dat gaatjes rooster en de randjes van de backplate (pci gleuven glimmen nu ook) :*)

en ik heb niet eens schuurpapier gebruikt!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-12 15:07

TheBorg

Resistance is futile.

Er is ook speciaal schuurpapier voor aluminium. Ik ga altijd tot 400 en daarna verder met Commandant.

• mexwall
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 12:11
De plaatselijke autoschadereparateur heeft waarschijnlijk schuurpapier dat tot 2000 gaat. Het is niet goed koop, maar het scheeld je een hoop gepoets.

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-12 23:20

E-Rick

I love it :7

Haal bij de doe-het-zelf zaak aan de brabantse turfmarkt (lenta) watervast schuurpapier van korrel 800, 1000, 1500 en 2000. Eventueel daarna commandant4 gebruiken, en dan echte polijstpasta. Dan moet het zeker lukken :7

Wel met water schuren, en een schuurblok (van kurk of schuimige kunststof) gebruiken
mexwall schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 21:20:
De plaatselijke autoschadereparateur heeft waarschijnlijk schuurpapier dat tot 2000 gaat. Het is niet goed koop, maar het scheeld je een hoop gepoets.
Valt wel mee, hooguit 50 cent per vel
0siris schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 21:24:
commandant heb je in gradaties, hoe lager het getal, hoe grover. ik durfde 3 al bijna niet op een auto te doen, misschien bestaat nr 2 en 1 ook wel, dat is aardig grof!
Maar een velletje schuurpapier is wel iets goedkoper dan een pot commandant

[ Voor 73% gewijzigd door E-Rick op 17-12-2004 21:26 ]

Choose life

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:55
commandant heb je in gradaties, hoe lager het getal, hoe grover. ik durfde 3 al bijna niet op een auto te doen, misschien bestaat nr 2 en 1 ook wel, dat is aardig grof!

ach...in een volgend leven lach je er om!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
E-Rick schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 21:21:
Haal bij de doe-het-zelf zaak aan de brabantse turfmarkt (lenta) watervast schuurpapier van korrel 800, 1000, 1500 en 2000. Eventueel daarna commandant gebruiken, en dan echte polijstpasta. Dan moet het zeker lukken :7

[...]

Valt wel mee, hooguit 50 cent per vel
Toppie d:)b
Aan de lenta had ik nog niet gedacht, ze hebben daar best veel spul, meer als bij de hubo hier. Dan ga ik daar gewoon even schuurpapier en commandant in wat fijnere korrel scoren. Als het dan niet lukt weet ik het ook niet meer :P

[ Voor 3% gewijzigd door _ferry_ op 17-12-2004 21:28 ]

• Kres817
  • Laatst online: 31-10-2024
Op mijn werk(zie onderschrift) gebruiken we polijstpapier van 3M. Korelgroote 2000. Na polijsten met schuurpapier gebruiken we Metal Pollish van Auto Glym.

Echt mega goed spul. Je kan er ook plexiglas mee polijsten. (gebruik het voor het schermpje van mijn mobiel.)

Netzolang polijsten met 2000 totdat je een doffe oppervlakte krijgt. Als je er van dichtbij naar kijkt moet je geen krassen zien.

Nadat je daarmee klaar bent pak je dus metal polish. Naar mijn mening is comandant nog aan de wat grove kant.

Ik zou dus tot 2000 doorgaan en dan pas iets van pasta gaan gebruiken.

Ach ja..........

Verwijderd

Je hoeft niet zo verschrikkelijk fijn als korrel 2000 te gaan.
Korrel 640 is fijn zat.
De truuk is dat je iedere stap met steeds fijnere korrel lang genoeg doet
Als je 1 van de tussen stappen te kort doet dan komen later (bij het hoogglans polijsten) de krassen er weer uit.

Aluminium poets je ook erg mooi met ScotchBrite, dat spul wat op pannenschuursponsjes zit.
Je kunt het ook los aan de rol kopen(dus zonder spons)

Napoetsen tot hoogglans doe je het best met Belgom ALU, google maar eens op Belgom alu dan zie je vanzelf wel hoe fatastisch het is.
Werkelijk een wonderspulletje en het kost van alle middelen werkelijk de minste moeite met Belgom.
Gewoon met de hand op een stukje papieren handoek gaat het best, 30 seconden poetsen tot je doekje gitzwart is en huub huub barba truuk: een spiegel.

• Kres817
Ik weet niet hoever je wilt gaan met het plijsten. Het is gewoon zo dat hoe fijner je korel is, des te minder lang je straks met het polijstmiddel aan de gang moet . (Trust me I know what I'm doing)

Het is zo dat het belangerijk is hoe groot de stappen zijn tussen de korels van schuurpapier.

Wat je ook zou kunnen gebruiken voor schuren en polijsten is gewoon een schuurmachine. Daarmee krijg je een veel gelijkmatiger resultaat.

Ach ja..........

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Schuurmachine heb ik gebruikt, dat schoot lekker op met het verwijderen van de normale verf laag IIG.
Maar ik ga gewoon zorgen dat ik schuurpapier t/m korrel 2000 heb. Ik kan wel t/m 640 gaan zoals robber57 zegt, maar ik heb nu al 600 gebruikt, op de schuurmachine en met de hand, en dat red het gewoon niet. Na een tijdje met de autopolisher er over gegaan te zijn was het wel glanzend, maar niet spiegelend, krassen zag je er nog in.
Bij plexglas is het dan wel echt glad overigens, maar dat is een stuk zachter.
offtopic:
Vast wel een leuk baantje, met zulke autos :9

• Kres817
korel 2000 is vrij lastig te vinden. Ik weet het. Maar dat is de enige waarmee je echt superfijn resultaat krijgt. Je kan natuurlijk ook bij 1500 stoppen.

Ach ja..........

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
In principe kan je het redden met schuurpapier t/m 1200 en daarna polijst pasta om het af te maken. De meeste verf speciaal zaken hebben wel schuurpapier tot en met 1200.

Ik heb zelf tot 2000 en dat geeft toch net een ietjes beter resultaat. Ik haal mijn schuurpapier bij geologie zaken (edelstenen slijpen/polijsten etc) daar verkopen ze goed materiaal voor een redelijk lage prijs :)

[ Voor 4% gewijzigd door Kawaii op 18-12-2004 00:29 ]

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Ben bezig geweest vandaag, eerst delft door gereden om k1000 en k1500 te scoren, daarna daarmee geschuurd, vergeleken met k600 was alles een stuk egaler bekrast zeg maar, maar het is nog te grof om echt te polijsten, dus ga nu weer naar delft toe, bij de halfords commandant 3,5,7 scoren.
Leuk dat bouwmarkten (karwei ) dat niet eens verkopen :/ en wel de winkel volzetten met 1000 andere niet bouw-gerelateerde producen :r

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05 16:08

Tom-my

w03iz0rz

karwei heeft dat volgens mij wel verkocht, kan me ver herinneren dat ik mn alfa 33je wel is met die troep moest poetsen en dat daar vandaan haalde :?

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

He _ferry_ is dat voor je centurion case?
Zo ja, wel ff resultaat posten he ;)
Kijken of ik er ook wat leuks mee kan doen.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Ja daar is het voor. :)
Vandaag ga ik weer fijn ( :X ) verder poetsen, het gaat niet snel, maar commandant 3 zorgt er wel voor dat de krasjes van k1500 weg gaan. Die zijn nu dus wel zo ongeveer weg, nog even door met nr 3 en dan met een fijnere

Verwijderd

Kan je ff je resultaten hier posten Ferry? Zodat we beetje het proces volgen?

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/47392/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/47391/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/47390/thumb.jpg
Zo ziet het er nu uit, weerspiegeling is dus nog wel korrellig, hoo dat dat vanmiddag anders is, ga er namelijk zometeen weer mee verder :)

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:37
Ik gebruik helemaal geen schuurpapier voor te poleisten, ik heb wel 1000 thuis liggen maar ik heb het niet nodig.
Ik gebruik BELGOM ALU en het is echt geweldig spul. Je wrijft het erop met een schone doek en als het zwart begint te worden, dan ga je nog even door, en dan pak je een schoon stuk doek en tatadada!!!... een spiegel. Niks geen moeite en al dat schuren, supermooi resultaat.

Bespaar jezelf een hoop ellende en haal gewoon een flesje BELGOM ALU.

250ML voor €13. Te koop bij de betere moterzaak/autozaak.

Succes verder met je mod, ziet er goed uit ;)

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Gebruikte je dat op aluminium of staal? want dat maakt ook nog verschil, alu kun je met enkel een lap vaak al aardig opvrijven. bij metaal gebeurt er niets. Daarnaast moest ik sowieso schuren; de laklaag. Maar het begint er op te lijken, alleen zitten er overal kleine kuiltjes, alsof het metaal zeg maar broos is :( aan de randen niet omdat het daar gevouwen/platgeperst is. Maar ik ga door :7
Pagina: 1