Toon posts:

Blue Tooth vs WiFi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand mij nu eens simpel uitleggen wat het verschil is tussen deze twee opties.
Dat de bandbtreedte groter is weet ik en dat BT een 1on1 verbindingen kan neer zetten weet ik ook.
Maar wat is nu beter?

Waarom ik dit vraag? Helaas kan ik niet alles vertellen maar ik ben bezig met een ontwikkeling met audio BT. Daarbij is de bandbreedte belangrijk, maar met de EDR versie die nu beschikbaar is voor productie, is audiooverdracht een verbetering ten opzichte van de 1.2 versie BT die nu in de winkels ligt

Ik vraag me alleen serieus af of BT een toekomst heeft nu er steeds snellere WiFi chipsets (Pre N versies met MIMO technologie) komen en UWB al aan het eind van de tunnel verschijnt..

Wat zal de toekomst brengen voor BT??

Graag jullie mening.

Verwijderd

De afstand die op dit moment voor de meeste consumenten beschikbaar is ligt met BT stuk lager als met Wifi en de snelheden die gehaald kunnen worden.

Verwijderd

Laten we het vergelijken met bestaande, bekabelde dingen:

BT = USB
WiFi = Ethernet

D'r komt wel wát meer bij te kijken, maar daar komt het ongeveer op neer.

Verwijderd

al gekeken naar WUSB ? Wireless USB wordt de opvolger, killer, van Bluetooth.. zegt men..

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 20:51:
al gekeken naar WUSB ? Wireless USB wordt de opvolger, killer, van Bluetooth.. zegt men..
hoewel ze wel mikken op een andere matkt ;)
USB: aansluiten van randapparatuur
Bluetooth: overdracht van informatie

natuurlik zijn er toepassingen waar beiden voor gebruikt kunnen worden. Vermoedelijk zal Wireless USB daar zwaar in heersen. Maar bluetooth doet ook meer; bijvoorbeeld headsetjes voor gsm's, uitwissleen visitekaartjes etc end at zijn dingen waar vooralsnog geen usb toepassingen voor zijn.

Maar we zullen zien wat de toekomst brengt; 't is al vaker gebleken dat het niet persé de beste technologie is die het vaakst gebruikt wordt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 20:51:
Nee dat wist ik nog niet.
zijn hier goede links voor??

Verwijderd

[google=wusb]
Beetje eigen initiatief kan geen kwaad he ;)
Pagina: 1