[XP]Gebruikersrechten Netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Vraag 1

op mijn server heb ik bepaalde partities zitten waar niet iedereen op mag.
bij delen kan je instellen wie de machtiging heeft om die partitie te openen.
maar als ik dan op gebruiksgroep toevoegen klik en dan locaties aanklik kan ik alleen maar de lokale computer selecteren en niet de gebruiks binnen het netwerk. alle beveilingsinstellingen heb ik al doorgespit maar er zat niks bruikbaars tussen.

Ik wil zeg maar dat ik ook computers in mijn netwerk in dat rijtje(namen van groepen of gebruikers bij mapinstellingen) kan zetten

Vraag 2
Bij computerbeheer kan je normaal gesproken ook in een andere computer binnen het netwerk komen en deze dan beheren. maar om een of andere reden is de toegang voortaan geweigerd. en ook hier weet ik hoe ik dit weer toegankelijk kan maken.

De zoekfunctie heb ik gebruikt maar ik weet schijnbaar niet de goede zoektermen om hiet iets over te vinden.

Ik maak gebruik van windows xp Pro SP2.
er hangen 4 xp pro bakken aan die ieder als client-server dienen en ze hebben allemaal 1 gebruiker zonder een password.

[ Voor 18% gewijzigd door Avvd op 18-12-2004 16:39 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

spacejam schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 20:25:
Ik wil zeg maar dat ik ook computers in mijn netwerk in dat rijtje(namen van groepen of gebruikers bij mapinstellingen) kan zetten
Kan niet zonder een domain controller, en die heb jij niet.
Vraag 2
Bij computerbeheer kan je normaal gesproken ook in een andere computer binnen het netwerk komen en deze dan beheren. maar om een of andere reden is de toegang voortaan geweigerd. en ook hier weet ik hoe ik dit weer toegankelijk kan maken.

Ik maak gebruik van windows xp Pro SP2.
er hangen 4 xp pro bakken aan die ieder als client-server dienen en ze hebben allemaal 1 gebruik zonder een password.
1) users op alle PCs moeten zelfde usernaam + pasword hebben.
2) geen gast account meer gebruiken.
3) SP2 zet je remote registry service uit, en schermt ook anoniem remote management af via computer management. > ook weer op te lossen door users met password te gebrruiken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Avvd
  • Niet online
het is de bedoeling om geen passwords te gebruiken. dit ging in windows xp sp1 is er een register key die ik moet veranderen om dit weer goed te krijgen?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Remote Registry kan je weer enablen als Service, en wat is er mis met passwords?
Als je ze allemaal hetzelfde houdt is er niks aan het handje hoor...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Avvd
  • Niet online
dan moet je je in het windows scherm iedere keer aanmelden

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

oeh eng. een wachtwoord.

Nou raak ik in paniek.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 09:59

Pogostokje

* twiet *

spacejam schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 19:03:
dan moet je je in het windows scherm iedere keer aanmelden
|:(
Ik begrijp de wereld niet meer.

Maar goed, het antwoord op je vraag is: je kunt een wachtwoord ook 'leeg' maken. Dan hoef je hem niet in te geven. Je kunt hem dan alleen niet gebruiken voor externe authenticatie voordat je je policy aangepast hebt. Onder Local Policy -> Security Options zit de optie 'Limit local account use of blank passwords to console logon only'. Deze moet op disabled komen, om met blanco wachtwoorden toch bij shares ed te kunnen komen.

Besef wel dat je daarmee je computer niet echt veiliger maakt, zeker niet als je met dat account zonder wachtwoord een administrator bent. Dan kan dus echt iedere gek alles op je computer doen, ook op afstand. Als deze computer vervolgens aan internet komt te hangen .... brrrr ....

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Avvd
  • Niet online
het netwerk is gewoon een thuisnetwerkje het de beveiliging binnen het netwerk is niet van belang de mensen weten amper de startknop te vinden. verder zit dit netwerk achter een router waarvan de router zowat helemaal dicht zit behalve poort 80 voor internet en msn.

over die passwoorden. het is gewoon fijn als je de computer aanzet dat en terug komt dat je gewoon meteen kan beginnen. klikt misschien stom. heb je een snelle computer kost het nog tijd met het opstarten door het wachtwoord in te typen wat hier niet nodig is. het klinkt mischien stom maja.

[ Voor 36% gewijzigd door Avvd op 19-12-2004 01:07 ]

Pagina: 1