[CSS/IE] Geen div-margin bij onvolledige p-regel.

Pagina: 1
Acties:

• tjmv
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-02 19:40
Ik ben bezig met een simpele website voor informatica. Ik heb gekozen om css te gebruiken. Alleen nu heb ik een probleem: IE laat geen linker-margin zien, wat ik wel heb opgegeven. (Firefox & opera doen het wel goed).
Dit komt omdat daarvoor een paragraaf (p) staat die niet helemaal gevuld is, dus minder dan 1 regel lang. Als ik er nu meerdere regels van maak, dan doet hij het wel goed (maar dat is nu juist wat ik niet wil, meerdere regels van maken ;))
Ik had al een oplossing bedacht, maar dat is niet erg netjes, dus ik vroeg me af of het ook op een andere manier kon.
Ik had gewoon een diversion eronder, met de hoogte 0, en dan de margin-top van de code-class wat kleiner maken en dat werkte, maar ik wil het toch liever anders doen.

oh ja, relatief positioneren werkt ook niet, want dan verschijnt het menu achter de code.. (omdat IE geen z-index kent?)

Ander probleempje met firefox, onderaan de pagina staat een copyright, nou ja, het hoort onderaan de pagina te staan. Bij firefox staat het helemaal rechts, en als je een paar keer over het menu gaat, dan word de pagina breder en dan gaat 't wel naar beneden 8)7. Ik heb dat copyright geval onderaan staan, dus na alle divs, je mag dan toch verwachten dat hij helemaal onderaan de pagina staat?

site, css.

[ Voor 6% gewijzigd door tjmv op 18-12-2004 23:43 ]

• tjmv
offtopic:
Hmm... niet erg druk hier ;)

Ik heb inmiddels het 2e probleem opgelost, nou ja, gewoon wat code weggehaald. M'n (slechte) code voor de schaduw veroorzaakte dat het niet goed ging..
Nu nog het andere probleem, hier heb ik nog geen oplossing voor gevonden (Als je niet weet wat ik bedoel, nog een x uitgelegd:
Ik heb dus een blokje, die grijze met code erin, en die komt ongeveer tegen de kant aan als de paragraaf erboven niet een regel lang is. Hij pakt dus de opgegeven margin niet. (dit komt alleen in IE voor).

Als ik het met relatief positioneren doe, dan komt dat blokje weer voor 't menu te staan, ik heb de z-index van het menu al eens op 2,4,5,100,999, etc gezet, maar dat hielp allemaal niets. Misschien doe ik iets fout? maar ik heb iig het gevoel dat dat niet werkt. Dus, nog iemand een andere oplossing?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35

crisp

Devver

Pixelated

Je weet dat IE geen :after ondersteund, en dus dat je wellicht op een andere manier je float zal moeten clearen?

En het is heel goed mogelijk dat als je z-index gebruikt je voor IE ook een position:relative op moet geven.

[ Voor 34% gewijzigd door crisp op 18-12-2004 23:57 ]

Intentionally left blank

• tjmv
ik heb bij elk element een keer (en ook allemaal tegelijk) position: relative; opgegeven, het hielp allemaal niks. En als het goed is zit er helemaal geen float meer in nu.. Ook als ik :after weghaal werkt het niet..

Misschien m'n float eerder clearen? - Heeft allemaal geen zin.

* Ik heb nu een tijdelijke oplossing: Boven elk blokje een spacer maken, die was te hoog in IE, maar er stond een stukje van een eerdere bugfix in m'n code, alleen voor IE, daar heb ik nu dus een andere margin opgegeven. Nu is het ongeveer hetzelfe :)

code:
1
/* Holly Hack Targets IE Win only \*/ * html .code { margin-top: -25px; } /* End Holly Hack */

[ Voor 69% gewijzigd door tjmv op 19-12-2004 00:23 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35

crisp

Devver

Pixelated

vieze hack trouwens... wel eens gehoord van conditional comments?

enkel de :after weghalen heeft ook geen zin, want er is geen enkel element waar het op slaat; IE ondersteunt immers ook content: niet; je zal dus een bestaand element na de float moeten zetten, en die een clear-property moeten geven.

* crisp blaat trouwens maar wat want is te lui om echt in de code te duiken ;)

oh ja, over de inhoud van je PHP cursus: eerst een afvraging of $_GET['pagina'] ueberhaupt wel geset is scheelt weer een warning ;)

[ Voor 115% gewijzigd door crisp op 19-12-2004 00:36 ]

Intentionally left blank

• tjmv
Ik weet dat het een vieze hack is, en ja daar heb ik wel eens van gehoord.

Oh nu je 't zegt, zal 't ff veranderen :)
Pagina: 1