A7V dood?

Pagina: 1
Acties:

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:00

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Topicstarter
hee mensen,
ik heb een asus a7v mobo met een thunderbird 900, sinds een paar dagen doet ie helemaal niks meer als hij aan wordt gezet :-(
toen ie het nog wel deed ging ie altijd heel even (2 sec) aan als de voedingsstekker van de kast in het stopcontact wordt gestoken en dan gelijk weer uit, en dan kon ik hem normaal aanzetten, maar nu doet ie dus helemaal niks als de stekker erin gaat. ik kan hem wel aanzetten maar het enigste wat er dan gebeurt is dat het voedingslampje gaat branden, alle fans + hd's gaan draaien maar het post piepje blijft uit :(
heb het hele zwikkie al bij een vriend van me uitgetest, de cpu is het niet, want als ik een ander mobo (msi kt7 pro2) in mijn kast schroef met dezelfde cpu dan start ie wel gewoon op, het geheugen is het ook niet want dat werkt ook met dat andere mobo dus mijn grote vrees is dat het mobo naar zijn grootje is :'( vooral omdat sinds ie werkte er niks veranderd is aan de configuratie, ik heb in het begin ook een paar keer gehad dat ik eerst 2x moest resetten voordat ie fatsoenlijk opstartte
iemand die dezelfde ervaring heeft gehad of nog ideeen?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Chiron

Chiron

Topicstarter
ff voor de volledigheid, het gaat hier om een Asus A7V moederbord, een AMD Thunderbird 900 Mhz, een reepje 128 Mb PC133 cas 2 van dane-elec en een Alpha PEP66T cpu cooler. Dit alles zit in een Aopen HQ08

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Swinnus
  • Laatst online: 24-11-2024
Zit er een 2001-bug in die dingen of zo? Bij mij ging er na de jaarwisseling ook al van alles mis. :(

• Chiron

Chiron

Topicstarter
hmmjah dat zal het niet zijn want hij heeft na de jaarwisseling nog 2 dagen probleemloos gewerkt :-( maar ik ga morgen het ding maar terugsturen naar de leverancier als het niet opschiet

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 21:44

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Dit probleem heb ik ook gehad gisteravond.
Het begon toen ik zelf de core spanning vanuit de bios ging instellen. Nu heb ik het weer op auto staan en zijn de problemen over. Ik had de bios op 1.75V en 1.80 V geprobeerd, maar na een reboot stop ie.
Als dit niet helpt, zou ik eens proberen om de core spanning op het moederbord te jumperen. Vergeet hierbij niet het moederbord in jumperless mode te jumperen.

Wrecker

• Chiron

Chiron

Topicstarter
hmmjah maar het gekke is dat daar verder niks aan veranderd is vooraf... er verschijnt helemaal niks op het scherm, blijft zwart, na 20 seconden springt de monitor op het scherm en thats it..

Verwijderd

k'had precies hetzelfde bij me linux workstation : Amd Duron 800mhz, 196mb ram pc100 cas 2, asus a7v, voodoo3 16mb pci.. tot 2x toe .. heb het moederbord al 2x teruggestuurd.. in totaal nu 4 maanden zonder moederbord voor me linux bakkie.. :(
Pagina: 1