Shares wil niet op 1 pc, andersom wel, zelfde instellingen.

Pagina: 1
Acties:

• Honnes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-04 22:34
Ik heb het probleem zoals in het topic staat. Ik heb hier 2 pc's staan met beide exact dezelfde instellingen (behalve IP adres natuurlijk). Ik kan van PC A wel op B komen, maar vanaf PC B niet op A.

Ik krijg de error van "Netwerk niet toegankelijk op //XXXX. U heeft niet de juiste machtigingen. *KNIP*"

Ik heb van alles geprobeerd, delen uitzetten en vervolgens weer aan, maar desondanks is het me niet gelukt.

Ik heb ook geprobeerd mijn pc te updaten, maar er moet dus iets mis zijn met mijn netwerk op de huidige pc (die niet op pc A kan komen.) Windows update wil namelijk ook niet, krijg ik een error dat het niet beschikbaar is.

Ben al bezig geweest met virus,spywar en andere troepscanners.

Ik werk met Win XP 2

Ik heb de zoek functie op vele manieren gebruikt, maar schijnbaar zijn er hier al vele topics over waardoor ik timeouts van paar minuten nog krijg. Tussen de FAQ kon ik mijn antwoord ook niet vinden.

Het zou fijn zijn als iemand me kon helpen of in ieder geval een richting kan geven naar wat ik kan doen.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Alle firewalls uit? Netwerk diskette van de wizard aangemaakt en uitgevoerd? Kan je wel pingen?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:12

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Blokkeert de firewall het zaakje niet?

Gebruik je ook nog aparte firewallsoftware of die van SP2? Als je zelf ook nog een firewall hebt geïnstalleerd, wil dat onder elkaar wel eens wat conflicten veroorzaken.

Off-topic: XP2? Dan heb jij zeker een primeur :) Je bedoelt zeker SP2.

/Edit/: Spuit 11.

[ Voor 25% gewijzigd door DrivinUCrazy op 17-12-2004 19:53 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Honnes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-04 22:34
Ik heb alle firewalls al uit gehad en gezet. Die van de router heb ik altijd uit, die van SP2 zelf heb ik ook altijd uit en op mijn eigen pc heb ik McAfee draaien. Als ik deze uit doe veranderd de situatie nog niet.

Ik maak nooit netwerk verbindingen met een diskette omdat ik weinig vertrouwen in microsoft heb en ik stel het altijd zelf in. (mijn diskette drive werkt niet eens meer)

offtopic:

Ja ik was gister in een haastige bui en zei dus XP 2 in plaats van XP SP2, foutje kan gebeure :)