links in plaatje

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• jonamolenaar
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-01-2024
Hoi

Ik moet een site bijhouden van een aantal scholen nu hebben ze gevraagt of ik er voor kan zorgen dat in dit plaatje de vissen zijn links van 6 verschillende scholen dat als je daar je muis overheen haald dat dan de naam van de school uitvergroot naar voren komt.

Ik werk met dreamweaver MX

Afbeeldingslocatie: http://www.spcol.nl/logo.jpg

www.spcol.nl

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

opknippen in een table, met een rollover kan je dan een ander plaatje laten switchen.. wel de images even een naam geven

[ Voor 99% gewijzigd door dadj op 17-12-2004 19:40 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-05 13:43

Haan

dotnetter

N00b als ik ben op het gebied van websites bouwen, zeg ik: roll-over :) Ik weet niet of je ook dat grafische programma erbij hebt (kan even niet op de naam komen 8)7 FireWorks toch? ), maar daarmee kan het heel makkelijk :)

[ Voor 6% gewijzigd door Haan op 17-12-2004 19:42 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

mag ik eens iets geks zeggen?
een list met als beckground de hele plaat en li's absoluut gepositioneerd (met erin een a) en die een ander plaatje on hover. verder in die a weer een span met de beschrijvende text die je voor visual browsers hide

of is dat te modern? :P

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Als je toch met die afbeelding gaat werken, maak er dan meteen een PNG of een GIF van, nu gebruik je een JPEG wat helemaal niet geschikt is voor dit type afbeelding, de letters en randen zijn onscherp en ik zie overal artifacts.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:02

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

open em in photshop. snij het plaatje dat je wil laten "rolloveren" uit. zet er een laag overheen die moet verscheinen. open imageready. en maak je rollover.
voor meer info www.google.com, www.adobe.com.

• pthn
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-07-2023
Mij lijkt een image-map ( <MAP></MAP> ) veel logischer eigenlijk. Hier staat vergelijkbaars als voorbeeld (hoop ik) http://www.kryogenix.org/code/browser/annimg/annimg.html

[ Voor 54% gewijzigd door pthn op 17-12-2004 22:34 ]

• Heyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-03 14:25
Met wat voor soort taalgebruik hebben we vandaag de dag te maken.
Een vraag die uit één hele zin bestaat.
En niemand die er iets van zegt.

a backup is a man's best friend

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Heyster schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 22:36:
Met wat voor soort taalgebruik hebben we vandaag de dag te maken.
Een vraag die uit één hele zin bestaat.
En niemand die er iets van zegt.
Ik ben geen taalmierenneuker maar iemand die aan 1 zin genoeg heeft om antwoord te geven zodat die persoon niet eerst uren bezig is om een normale vraag te formuleren die uit meerdere zinnen bestaat zodat anderen hem beter zouden kunnen lezen terwijl de vraag hetzelfde blijft en dus ook wel zo beantwoord kan worden ;)

• Heyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-03 14:25
André schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 22:39:
[...]

Ik ben geen taalmierenneuker maar iemand die aan 1 zin genoeg heeft om antwoord te geven zodat die persoon niet eerst uren bezig is om een normale vraag te formuleren die uit meerdere zinnen bestaat zodat anderen hem beter zouden kunnen lezen terwijl de vraag hetzelfde blijft en dus ook wel zo beantwoord kan worden ;)
Zo kun je ook in één zucht een boek uit lezen. _/-\o_

a backup is a man's best friend

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

imagemaps zijn daarvoor bedoelt :)

/basic

Intentionally left blank

Pagina: 1