Photoshop crasht bij laden door disconnected network drive

Pagina: 1
Acties:

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:08
Dames en heren,

Ik heb Photoshop CS op mijn desktop draaien en haal af en toe .psd's van mijn laptop af. Maar als mijn laptop niet aan staat, wil Photoshop niet opstarten, omdat ie naar die drive gaat zoeken.

Zodra ik mijn laptop aan zet en de drive benaderbaar is, start hij binnen 10 seconden op.

Enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Is beetje irritant om laptop soms uit thuis te halen, aan te sluiten, aan te zetten, etc, terwijl ik 'm helemaal niet nodig heb.

Alvast bedankt

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit lijkt me meer een problem in PhotoShop zelf - een topic voor Software Algemeen dus ;)
Ik ga je topic eventjes verplaatsen :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

Verwijderd

ik dacht dat er een manier was om de configuratie instellingen van photoshop te resetten, door middel van de control of shift of beide knoppen in te houden tijdens het opstarten. Misschien dat dat helpt...

• Dennis van der Stelt
Excuses voor verkeerde plaatsing...

Ik kan met ctrl of shift idd de plugins folder wijzigen. Maar hij stopt nog steeds bij reading text resources ofzo. Er is een file in documents and settings genaamd New Doc Sizes.psp maar die verwijderen werkt ook niet.

• Dennis van der Stelt
Heeft iemand al een idee? Het is nog steeds niet opgelost! :(

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 07:58
Ik heb af en toe problemen om PS cs op te starten, hij blijft soms eindeloos zoeken naar de 'global resources'. Op het moment dat ik ben ingelogd op mijn netwerk drives, kan ik moeiteloos PS opstarten. Indien ik niet ben ingelogd lukt dat niet en blijft hij zoeken. Op het moment dat ik niet ben inglogd op het netwerk en ik wil PS opstarten houd ik Shift + Ctrl + Alt ingedrukt. Dan krijg je de melding om de instellingen opnieuwe te definieren ofzo, klik dan op nee en dan start bij mij PS gewoon op... misschien dat het helpt....

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Het is niet een Recently Used File? Als bovenstaande niet helpt anders de botte bijl methode als je niets in je settings ziet: zoek eens je register door op verwijzingen naar de sharenaam die op de laptop wordt gebruikt. Idem de directories van Photoshop voor ini files oid.

[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 03-02-2005 09:47 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Dennis van der Stelt
F_J_K schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 09:46:
Het is niet een Recently Used File? Als bovenstaande niet helpt anders de botte bijl methode als je niets in je settings ziet: zoek eens je register door op verwijzingen naar de sharenaam die op de laptop wordt gebruikt. Idem de directories van Photoshop voor ini files oid.
Ik zal die tip van ctrl-shift-alt proberen.

Maar als het werkelijk is wat ik denk, dat ie een directory probeert te benaderen op mijn laptop, die niet aangesloten is, dan kan ik wel het registry doorzoeken, maar de hack erop moet ik dan continue doen. Ook niet echt netjes.

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Kijk eens even bij het opties-menu. Je kunt daar o.a. instellen op welke drive je scratch-bestand gezet moet worden. Uit het hoofd weet ik niet wat je daar nog meer in kunt stellen behalve dat en plug-ins, maar misschien is daar nog iets anders dat naar je laptop verwijst.
Pagina: 1