Toon posts:

[XP] Netwerk inloggen probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb sinds kort een server (linux met samba). Dit werkt allemaal goed. Er zijn 3 gebruikersaccount op deze server, en iedereen heeft zijn eigen home map. Ook heeft iedere gebruiker een gebruikersnaam en wachtwoord. Naast de server hebben wij drie windows workstations, en eerst was op elke computer alleen een gebruikersaccount voor de hoofdgebruiker. (Op de server staan de gebruikersaccount van de hoofdgebruiker van de drie pc's).

Nu heb ik op iedere workstation 2 gebruikersacoounts erbij gemaakt, namelijk voor de andere gebruikers. Deze hebben dezelfde naam en hetzelfde wachtwoord dan op de server. Deze kunnen zonder problemen op de server komen, zonder een wachtwoord in te toetsen.

De hoofdgebruiker van iedere pc moest echter wel een wachtwoord in toetsen bij het openen van een map op de server. Bij de twee XP pro pc's kon ik wel kiezen voor wachtwoord onthouden, en daar logt hij dus ook automatisch in op de server zonder een wachtwoord in te toetsen.

Bij mijn pc (XP Home) is dit niet het geval. Ik heb hier geen aankruishokje staan, en ik moet iedere keer mijn wachtwoord in toetsen. Verder heb ik een netwerkstation aangemaakt (Z:), en krijg ik iedere keer een medling dat hij geen verbinding kon maken omdat het wachtwoord niet klopt.

Ik heb nu de vraag, is hier wat aan te doen?