LCD-probleem Olympus C360

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wieringer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-01 10:33
Ik heb net een Olympus c-360 gekocht en ik heb een vraag. Als ik optisch inzoom en ik kijk mee via het display dan is het 'ingezoomde' onscherp, druk ik dan de ontspan knop half in dan is het beeld wel scherp en blijft na het zoomen (in en uit) scherp. Zet is de camera weer uit en aan, dan weer hetzelfde probleem. Ik had hiervoor ook een olympus (C2040) en dat lcd-scherm was altijd scherp?) Iemand ervaring met ook een C360 (of D575, is dezelfde)

Let wel: Ik gebruik géén digitale zoom!

Verwijderd

Het komt denk ik doordat je in een donkere ruimte zit. Ik heb het ook met mijn net aangekochte Z2, maar na een tijdje stelt ie meestal wel weer scherp. Sowieso is zoomen niet handig in een donkere omgeving zoals binnen rond dit tijdstip, tenzij je een statief gebruikt. Ik denk niet dat het iets ongewoons is, jou probleem.

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Dit is (misschien) geen probleem, het is (waarschijnlijk) normaal.

Niet alle lenzen/camera's zijn niet altijd in staat om het beeld scherp te houden als je in- en uitzoomt. Het half indrukken van de ontspanknop auto-focust de lens, waardoor het beeld weer scherp wordt :)

Vraag het eens na bij Olympus ? :)

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:33

reiker

dan jij!

Volgens mij is dit best wel normaal.... Ik heb het iig nog nooit anders meegemaakt. Ik kan op mijn camera (Sony P100) wel instellen dat ie constant focust, ik neem aan dat dat je wens is...

Zo gezegd, zo gedaan.

Verwijderd

Ik begrijp precies wat je bedoelt! Ik had namelijk hetzelfde probleem met de c-370!

- Je mikt op iets
- Hij gaat scherpstellen
- Terwijl hij bezig is met scherpstellen zie je hem haarscherp op de LCD
- Hij gaat door en geeft wazig eindresultaat op LCD terwijl hij net scherp was!

Nadat mijn camera nog wat kuren had (bij foto maken van mn tft scherm liep de camera 'vast') heb ik hem teruggebracht en ben ik voor een duurdere camera gegaan (c725).

Maar je bent dus niet de enige persoon die dit constateerde! Het viel mij oveirgens wel op dat hij het allen/vooral doet als er te weinig licht is!

Verwijderd

hmmm... of bedoel je toch iets anders... nu ik je berichtje nog eens lees... :)

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:31

TommyGun

Stik er maar in!

Mail ze eens?

di.support@olympus-europa.com

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 01:34:
Ik begrijp precies wat je bedoelt! Ik had namelijk hetzelfde probleem met de c-370!

- Je mikt op iets
- Hij gaat scherpstellen
- Terwijl hij bezig is met scherpstellen zie je hem haarscherp op de LCD
- Hij gaat door en geeft wazig eindresultaat op LCD terwijl hij net scherp was!

Nadat mijn camera nog wat kuren had (bij foto maken van mn tft scherm liep de camera 'vast') heb ik hem teruggebracht en ben ik voor een duurdere camera gegaan (c725).

Maar je bent dus niet de enige persoon die dit constateerde! Het viel mij oveirgens wel op dat hij het allen/vooral doet als er te weinig licht is!
Dit zou wél fout zijn. Als de camera na het scherpstellen komt aanzetten met een vaag beeld (en ook vage foto?) dan heeft hij focusproblemen. Als hij dit alleen doet als er weinig licht is, dan is hij gewoon niet goed bruikbaar in weinig licht; daar hebben veel camera's last van. Doet hij dit ook buiten op klaarlichte dag, dan is er wellicht wél iets mis...

• wieringer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-01 10:33
Ik zal het ff beter proberen uit te leggen:

Ik zet mijn camera aan en kijk via het lcd scherm, alles is scherp!
Ik zoom in op een onderwerp, kijk via het lcd scherm, voorwerp is onscherp, dit blijft ook zo hoelang ik ook wacht, weinig of veel licht. gewoon geen autofocus!
Nu druk ik de ontspanknop half in (focus) en het beeld via de lcd wordt scherp.
Als ik nu in en/of uitzoom blijft het beeld gewoon scherp!
Pas als ik de camera weer uit en dan aan zet begint het weer van vooraf aan.

Ik heb al meerdere digitale olympus cameras gehad en geen van alle had dit probleem, lijkt me ook niet echt de bedoeling van zo'n ding om steeds zelf op een knop te moeten drukken om de auto-focus aan te zetten (nee, is geen optie in menu).

(heb een olympus c830 en c2040 gehad en ben nu ook in bezit van een c5060)

Ik heb inmiddels ook een reactie van olympus gehad:

dank voor uw mail.

U kunt een reset uitproberen;
batterijen voor 24 uur verwijderen en het hierna nogmaals met volgeladene
batterijen proberen.
Het beeld bij optische zoom bij de door mij geteste C- 360 is scherp.

Ik hoop u hiermee opweg te hebben geholpen, mochten er nog enige problemen
optreden kunt u ons altijd contacteren.

Met vriendelijke groet,
Sandra Basten
Olympus Europese Technische Klantendienst

Mmmm, beetje vaag maar ik denk dat ie stuk is.
Pagina: 1