coolpix 8800 savonds rood display plus ruis

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024
Mn moeder heeft een nikon coolpix 8800 gekocht en nu kwamen we erachter dat het display s'avonds erg veel ruis en een behoorlijk rode tint / gloed heeft. ik heb al overal zitten zoeken op review sites en op de site van nikon maar ik kan er niks over vinden. dus ik vroeg me af of iemand die ook deze camera en het zelfde ervaart. volgens de winkel is dit normaal maar ik moet eerlijk zeggen met mn 200 euro compact camera heb ik dit niet dus het lijkt mij een beetje vreemd.
bedankt.

ps die rode gloed is gewoon als je naar het display kijkt als je de foto hebt gemaakt dan is ie gewoon goed op het display en het is ook niet die rode lamp want die krijg je pas als je scherpstelt.

• MantaMania
nu zie ik dat als ik de camera van de auto modus afhaal en op een a,s,p of m zet dat ie dan niet zo overdreven rood is maar de ruis blijft maar dat komt misschien omdat het wat donkerder is.

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:51
De ruis komt van de versterking van het zwakke licht en die rode gloed is omat de camera niet genoeg licht krijgt om de witbalans te corrigeren.
Dat is ook de reden dat die rode gloed wegvalt als je de witbalans handmatig op tungsten/lamplicht zet.

[ Voor 3% gewijzigd door Richub op 17-12-2004 19:21 ]

Verwijderd

Ik vraag me ook af of je geen ervaring hebt met andere digicams, aangezien dit volgens mij bij veel meer digicams voorkomt.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

Als ik zijn posthistory bekijk moet hij een D70 hebben en zijn ouders ook eentje, maar nu heeft mams een CP8800 gekocht. Ik wil het niet eens meer weten, de geloofwaardigheid is aardig weg in mijn ogen.

Bericht hierboven

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:11

MBV

sommige mensen hebben gewoon te veel geld :)

Ik kan me voorstellen dat na een D70 een compactcamera tegenvalt, maar het heeft een simpele verklaring: Voordat je de foto maakt wil je 25 beeldjes/sec zien in je zoeker: liefst sluitertijd 1/50. Om zonder flitser toch genoeg licht te hebben moet je camera versterken tot je iso 1600 hebt in sommige gevallen. Normaal valt dat niet op door de lage resolutie van je scherm, maar op een gegeven moment wordt het te donker en kan hij niet meer automatische witbalans doen omdat er te veel ruis is.
Elke compactcamera heeft dat probleem in het donker. Je D70 niet: die kan tot ISO3200 bijna zonder ruis een foto maken, dus je display zal altijd goed zijn...

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-02 15:53

Acid_Burn

uhuh

Detail: Met een D70 kijk je niet met je display, maar via de spiegel direct door de lens. En max ISO is 1600.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-02 17:33
Floris schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 01:37:
Als ik zijn posthistory bekijk moet hij een D70 hebben en zijn ouders ook eentje, maar nu heeft mams een CP8800 gekocht. Ik wil het niet eens meer weten, de geloofwaardigheid is aardig weg in mijn ogen.
Afgaande op de vragen mbt de D70 zou hij die best kunnen hebben, en dan zou zijn moeder ook best een Coolpix kunnen hebben, dus ik denk dat je nu een beetje paranoia bent. ;)

• MantaMania
Hier de moeder van mantamania we hebben inderdaad een d 70 en een coolpix 8800
we zijn aangestoken door onze zoon die is er zo blij mee.

Groet els

• MantaMania
@mig29 ja ik heb ervaringen met andere compact cameras vandaar juist mijn vraag ik heb een cybershot71 en daar is de rode gloed aanzienlijk minder net als bij de compact camera van mn zusje, daarom was ik wat verbaast bij de duurdere coolpix.

@floris haha waarom kan dat niet waar zijn ik verdien mn eigen geld en koop mn eigen spullen.

@mbv geld teveel? nou dacht het niet ook ik heb aardig moeten sparen voor mn d70 volgens mij is het eerder wat heb je ervoor over. ik wil gewoon graag fotografie leren en dat is op dit moment mijn hoofdhobby en ja die mag dan geld kosten.

mn ma en pa gaan gewoon graag samen fotos maken voor het zelfde geld hadden we 3 x een d70 en als mn zusje genoeg had had zij er ook 1 ;) ;)

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

MantaMania schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 10:16:
8<
@floris haha waarom kan dat niet waar zijn ik verdien mn eigen geld en koop mn eigen spullen.
Ik heb het er niet over dat je het geld niet zou hebben, dat kan ik toch niet inschatten of wel. Het gaat mij er om dat je elke keer weer met iets nieuws aan komt zetten en dat je vragen vrij vaak over heel basic dingen gaan. Deze vraag is daar in mijn ogen een voorbeeld van: waarom de display korrelig is kon je zelf bedenken (hoge ISO, slechte ISO-performance); waarom de display roder is... Omdat het zo donker is, de camera de witbalans niet zo goed bepalen kan en omdat het menselijk oog rood vreselijk goed ziet, de camera's versterken rood daarom relatief veel en ook dat levert een rooiig schermpje op.

Bericht hierboven

• MantaMania
die ruis daar ging ik zelf ook al vanuit maar ik dacht ik zet het erbij maar die rode gloed vind ik nog steeds overdreven ik zal er een foto van maken als dat lukt want bij andere compact cameras is het zeker een stuk minder vandaar mijn vraag.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Richub en Floris hebben het antwoord op deze vraag al gegeven, bovendien valt hier met wat research en logisch nadenken ook achter te komen MantaMania. Vandaar dat deze dicht gaat :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.